Re: arytmia a ciąża

From: "Monika B" <k...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: arytmia a ciąża
Date: Tue, 2 Mar 2004 19:56:37 +0100
Sender: k...@p...onet.pl@pci9n19.telpol.net.pl

alex napisał(a) w wiadomości: ...
>Od nieco ponad pół roku obserwuję u siebie zaburzenia rytmu serca. Z
>poczatku takie efekty (odczuwane w piersiach jako "zgrzyt", a w pulsie jako
>brak jednego uderzenia serca co kilka-kilkanascie uderzeń przez okres kilku
>minut) zdarzały się raz na kilka tygodni. Pózniej coraz częsciej - po
kawie,
>mocnej herbacie, a także na skutek stresu. Ostatnio po bylejakim zmęczeniu,
>nawet kilka razy dziennie.

Witam
Jazeli zauwazyłas , ze zaburzenia rytmu czesciej wystepuja po kawie, mocznej
herbacia- to staraj sie ich unikac
>W tej chwili jestem w czwartym miesiacu ciaży (zaburzenia zaczęły się
>wczesniej, niż pojawiła się ciaża) i stad moje zwiększone obawy. Przede
>wszystkim niepokoję się, czy takie zaburzenia moga grozić niedotlenieniem
>płodu.

Pojedyncze skurcze dodatkowe( a o takie tutaj najpewniej chodzi- nie sa
szkodliwe i w zaden sposob nie zagrazaja ani tobie, ani dziecku.
generalnie ich sie nie leczy( leczenie antyarytmiczne jest bardziej
szkodliwe niz nie leczenie)

>Dodam jeszcze, że podczas badań przed miesiacem stwierdzono, że poziom
>potasu jest "raczej niski" (3,9 mmol... nie pamiętam :(, więc brałam
>Magnokal (250mg K i 250 mg Mg) - w ciagu ostatnich dni 3 tabletki dziennie.
>Z poczatku brałam dwie i stwierdziłam duża poprawę, potem jednak zaburzenia
>wróciły. W tej chwili nawet te 3 tabletki dziennie dużo nie pomagaja.

Magnez i potas to bardzo dobry pomysl. Trzeba tylko uwazac, zeby nie
przesadzic.
Moze zrob kontrolny wynik elektrolitow?

>Zaczęłam brać Cardiol (30 kropli dziennie wg przepisu na opakowaniu), który
>zalecił mi kardiolog (poczatkowo chciałam go unikać ze względu na ciażę,
ale
>podobno czasem stosowanie leków jest mniej szkodliwe, niż skutki ich nie
>używania) i na razie jest lepiej, ale... się boję, co będzie dalej.

Mysle, ze przede wszystkim powinnas sie uspokoic. Zaburzenia rytmu bardzo
czesto
powodowane sa przez stresy- im wiecej sie ich boisz, tym wiecej ich masz.
Jesli bylas u kardiologa- to pewnie zrobil ci ukg?
Jezeli ukg jest prawidlowe, to uwaza sie , ze zaburzenia rytmu maja
charakter lagodny.
I w zaden sposob nie zagrazaja ani Tobie ani dziecku.
Pozdrowienia- Monika