auflauf?

1. Data: 2003-04-30 13:14:45

Temat: auflauf?
Od: "Znajdzicha" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj prosiłam Was po przepis na danie jarski, przegladałam te stronki,
ktore mi nadesłaliście, ale te przepisy są zbyt wyszukane dla mnie...
Przypomniałam sobie, ze kiedyś robilam cos co nazywało sie Auflauf i
chciałam prosić was o radę.
A więc... najpierw gotowałam makaron i jakąś mieszankę wrzywną potem
wkaldałam to do foremki, polewałam sosem ze śmietany ze szczypiorkiem i
pzryprawami i posypywałam startym serem i piekłam jakieś chyba 30 minut. I o
ile pamiętam to zdarzało mi się, że śmietanka mi się zważyła a ser zbijala
się w skorupke... no i pytanie brzmi jak temu zapobiec...., no i co myslicie
do dodaniu do tego kawałkow łososia? a jezeli tak jaki to powinnien byc
łosoś ( nie znam się na tym zupełnie)
a moze ktoś zna inne przepisy na tzw Auflaufy...
bardzo proszę o pomoc
pozdrawiam znajdzia

1. Data: 2003-04-30 13:16:59

Temat: Re: auflauf?
Od: "Znajdzicha" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

a moze to się nazywa zapiekanka...? sama nie wiem

1. Data: 2003-04-30 15:53:26

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Znajdzicha wrote:

> [...]
> łosoś ( nie znam się na tym zupełnie)
> a moze ktoś zna inne przepisy na tzw Auflaufy...

Wiesz co? po prostu zrob lasagne. Przepisow mnostwo w archiwach.

Magdalena Bassett

1. Data: 2003-04-30 17:19:41

Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Znajdzicha" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

>no i co myslicie
> do dodaniu do tego kawałkow łososia?

jezeli bedziesz goscic wegetarian, to oni ryby nie jedza:(

1. Data: 2003-04-30 20:26:21

Od: "mamqa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

> jezeli bedziesz goscic wegetarian, to oni ryby nie jedza:(

Wegeterianie nie jedza jedynie miesa a ryby i np.mleko czy sery jedza...
Myslisz wegetarian z wegenami (czy jakos tak)...
Mam(q)a /g-g 365511
http://strony.wp.pl/wp/mamqa
"Aby cenić i kochać to, co wielkie,
najpierw musisz ćwiczyć się w tym, co małe" /Georg Keil

1. Data: 2003-05-01 07:17:08

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Znajdzicha <r...@o...pl> wrote:

> a moze to się nazywa zapiekanka...? sama nie wiem

Tak raczej zapiekanka. Auflauf (z niemieckego od auflaufen -- narastac,
nabrzmiewac) to rodzaj slodkiej legiminy podobnej do sufletu, ale z
gestszej masy.

Wladyslaw

1. Data: 2003-05-01 09:41:10

Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mamqa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Wegeterianie nie jedza jedynie miesa a ryby i np.mleko czy sery jedza...
> Myslisz wegetarian z wegenami (czy jakos tak)...

to raczej ty mylisz pojecia:

Rodzaje wegetarianizmu:
lakto-ovo-wegetarianizm - odmiana wegetarianizmu, w której nie je się mięsa
ale korzysta się jednak z produktów odzwierzęcych w postaci mleka i jajek
oraz ich przetworów. Lakto - oznacza mleko, owo - jajko.

lakto-wegetarianizm - jak łatwo się domyślić, jest to 'wyższy' etap,
oznaczający odrzucenie także jajek.

ovo-wegetarianizm - a to z kolei odrzucenie (oprócz mięsa) również mleka i
jego przetworów.

weganizm - oznacza ideę odżywiania wyłącznie roślinnego z wyłączeniem nie
tylko mięsa, ale i wszystkich pokarmów pochodzenia zwierzęcego, takich jak
mleko i jajka oraz ich przetwory.

1. Data: 2003-05-04 12:33:35

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

mamqa wrote:

> Wegeterianie nie jedza jedynie miesa a ryby i np.mleko czy sery jedza...
> Myslisz wegetarian z wegenami (czy jakos tak)...

to, ze w poscie jesz ryby nie oznacza ze wegetarianie tez je jedza. ci co
nie jedza miesa, ale jedza ryby nazywaja sie semi-wegetarianie. ale
absolutnie NIE jest to odmiana wegetarianizmu - choc nazwa moze byc mylaca.

a rodzaje wegetarianizmu objasnila ci juz rena

pozdr.
pat, weganka :)
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2003-05-05 10:16:36

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los:

> Tak raczej zapiekanka. Auflauf (z niemieckego od auflaufen -- narastac,
> nabrzmiewac) to rodzaj slodkiej legiminy podobnej do sufletu, ale z
> gestszej masy.

???????????????????????

no tu zaprotestuję stanowczo i z rozbiegu.

Auflauf to wszystko co się robi w formie. Możr być słodki, może być
inny. Np. Kartoffelauflauf: ziemniaki w plasterki, na to przyprawy i
rozbełtane jajo ze śmietaną i ewentualnie żółty ser. To samo z makaronem.

Aha, jest jeszcze Menschenauflauf, ale tego się nie je ;-)

Waldek

1. Data: 2003-05-05 11:04:33

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> wrote:

> Auflauf to wszystko co się robi w formie. Możr być s"odki, może być
> inny. Np. Kartoffelauflauf: ziemniaki w plasterki, na to przyprawy i
> rozbe"tane jajo ze śmietaną i ewentualnie żó"ty ser. To samo z makaronem.
>
> Aha, jest jeszcze Menschenauflauf, ale tego się nie je ;-)

No. moze i tak. Nie mam niestety pod reka zbyt duzo niemieckojezycznej
literatury kulinarnej, ale tyle wyczytalem:

Auflauf:
Die suesse Auflaufmasse ist etwas fester gehalten als die von Souffles.
Durch zugabe von etwas Backpulver kann mann auch Eier sparen. Die Masse
muss sehr gut geruehrt, der Eischnee sehr fest geschlagen werden...

Ponadto jest tu lista polskojezyczna, a w dawnej polskiej literaturze
kulinarnej niemieckim slowem auflauf nazywa sie to, co opisalem --
slodka legimine, podobna, lecz ciezsza od sufletu. W nowszej
literaturze, z powodu niezrozumienia dawnych przepisow, utozsamia sie
wrecz auflauf i suflet.

Wladyslaw

ryba z grilla
Gnocchi gdzie kupic