bazylia z macierzanka?

1. Data: 2000-05-10 14:04:07

Temat: bazylia z macierzanka?
Od: laute <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc wszystkim,

Chcialabym "posiac" w podluznej doniczce troche kuchennych ziol.
Przyznam, ze szczegolnie zalezy mi na bazylii, ale wolalabym zrobic
kompozycje i pomieszac rozne gatunki. Czy macie moze pomysl, ktore ziola
mozna bezpiecznie posiac z bazylia w jednej ziemi?
dzieki z gory za odpowiedz!
laute

1. Data: 2000-05-10 16:01:15

Temat: Re: bazylia z macierzanka?
Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Suchajcie jak sie zwie po lacinie macierzanka?

Slav

1. Data: 2000-05-10 16:22:28

Od: "Herbatka" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Slavek wrote in message <3...@u...net>...
>Suchajcie jak sie zwie po lacinie macierzanka?
>
>Slav

Thymus serpyllum (macierzanka piaskowa)- nie sugeruj sie tym thymusem -
macierzanka i tymianek sa b. blisko spokrewnione.
Herbatka

1. Data: 2000-05-10 19:44:12

Od: "Herbatka" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

laute wrote in message <3...@i...pl>...
> [...]
>kompozycje i pomieszac rozne gatunki. Czy macie moze pomysl, ktore ziola
>mozna bezpiecznie posiac z bazylia w jednej ziemi?

Bazylii z macierzanka bym nie polecala, jesli do dyspozycji masz tylko jedna
wspolna doniczke. Wiekszosc ziol np. macierzanka, mieta, tymianek, oregano,
majeranek, estragon, rozmaryn to byliny a bazylia jest akurat roslina
jednoroczna. Ze wzgledow praktycznych lepiej byloby wiec posiac w jednej
doniczce same rosliny jednoroczne - na koniec sezonu scinasz wszystkie i po
krzyku - nie strasza Ci w kuchni jakies kikuty - a wysadzanie niepotrzebnych
juz do niczego korzeni jest niebezpieczne dla innych roslin, ktorym mozesz
naruszyc korzenia. Jesli chcesz koniecznie bazylie to sprobuj moze posadzic
ja w towarzystwie trybuli i czabru - sa jednoroczne i wszystkie mozna
obrywac na biezaco w miare potrzeb. Gdy bazylia bedzie juz krotko przed
kwitnieniem scinasz ja , czaber tez mozesz sciac w calosci i ususzyc a
trybulke wykonczysz w pare minut dodajac reszte listkow do jakiejs salatki.
Inne polaczenie to tymianek, oregano i hyzop - wszystko byliny i wszystkie
lubia wapienna glebe
Powodzenia
Herbatka

1. Data: 2000-05-10 20:58:41

Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Herbatka wrote:

> Thymus serpyllum (macierzanka piaskowa)- nie sugeruj sie tym thymusem -
> macierzanka i tymianek sa b. blisko spokrewnione.
> Herbatka

Serdeczne dziekuje, ciekaw jestem czy to dostane w Kanadzie.

Slav

1. Data: 2000-05-11 07:54:15

Od: s...@n...gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

At 12:01 PM 5/10/00 -0400, you wrote:
>Suchajcie jak sie zwie po lacinie macierzanka?
>
>Slav

Thymus sp

aga
--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/

1. Data: 2000-05-11 09:11:16

Od: "Aleksandra Stachurska" <S...@s...iis.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

laute <l...@i...pl> napisał(a) w artykule
<3...@i...pl>...
> [...]
> kompozycje i pomieszac rozne gatunki. Czy macie moze pomysl, ktore ziola
> mozna bezpiecznie posiac z bazylia w jednej ziemi?

Mam w tej kwestii zle doswiadczenia. Posialam wlasnie bazylie i w tej
samej doniczce mieszanke roznych ziolek. Wyroslo po ok. 3 tygodniach cos
na podobienstwo rzezuchy a potem opadlo i na tym sie skonczylo. Ponoc nie
obedzie sie bez nawozu, ale jakiego - nie potrafie pomoc. Zycze
powodzenia!

Alex

1. Data: 2000-05-11 09:30:07

Od: laute <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki Herbatko za super szczegolowe porady. Dzis zakladam plantacje!

laute

Herbatka wrote:

> [...]
> Inne polaczenie to tymianek, oregano i hyzop - wszystko byliny i wszystkie

Nie wim jak zrobic botwinke albo chlodnik.
Aktualizacja WWW Wirtualna Kuchnia Polska
na poczatek - witam !!!
Co to jest tiramisu?
Stek! - koniec swiata