Re: bazylia z macierzanka?

From: "Herbatka" <b...@d...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: bazylia z macierzanka?
Date: Wed, 10 May 2000 19:44:12 GMT

laute wrote in message <3...@i...pl>...
>czesc wszystkim,
>
>Chcialabym "posiac" w podluznej doniczce troche kuchennych ziol.
>Przyznam, ze szczegolnie zalezy mi na bazylii, ale wolalabym zrobic
>kompozycje i pomieszac rozne gatunki. Czy macie moze pomysl, ktore ziola
>mozna bezpiecznie posiac z bazylia w jednej ziemi?
>dzieki z gory za odpowiedz!
>laute

Bazylii z macierzanka bym nie polecala, jesli do dyspozycji masz tylko jedna
wspolna doniczke. Wiekszosc ziol np. macierzanka, mieta, tymianek, oregano,
majeranek, estragon, rozmaryn to byliny a bazylia jest akurat roslina
jednoroczna. Ze wzgledow praktycznych lepiej byloby wiec posiac w jednej
doniczce same rosliny jednoroczne - na koniec sezonu scinasz wszystkie i po
krzyku - nie strasza Ci w kuchni jakies kikuty - a wysadzanie niepotrzebnych
juz do niczego korzeni jest niebezpieczne dla innych roslin, ktorym mozesz
naruszyc korzenia. Jesli chcesz koniecznie bazylie to sprobuj moze posadzic
ja w towarzystwie trybuli i czabru - sa jednoroczne i wszystkie mozna
obrywac na biezaco w miare potrzeb. Gdy bazylia bedzie juz krotko przed
kwitnieniem scinasz ja , czaber tez mozesz sciac w calosci i ususzyc a
trybulke wykonczysz w pare minut dodajac reszte listkow do jakiejs salatki.
Inne polaczenie to tymianek, oregano i hyzop - wszystko byliny i wszystkie
lubia wapienna glebe
Powodzenia
Herbatka