Re: biopsja i co dalej?

From: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: biopsja i co dalej?
Date: Thu, 4 Nov 2004 08:46:32 +0100

> Interesuje mnie bardzo co oznacza ten drugi punkt. Guzy są wyrażne ponad.
> 1cm średnicy. Nie uzyskano materiału bo go nie ma (zmina łagodna?) czy ktoś
> spartolił biopsję.
Z wielu zmian z definicji często nie uzyskuje się materiału (w biuście np.
torbiele). W innych przypadkach może być to kwestia szczęścia oraz
sprawności osoby pobierającej.
Ilość diagnostycznych przypadków w BAC nie przekracza ogólnie 80%.

> Lekarz prowadzący zalecił powtórne usg ale dopiero w maju bo nie ma
> wcześniej terminów. Powiedział że wynik biopsji nic mu nie mówi.
Słusznie.

> Mam czekać? Co robić? Jakieś inne badania, prywatnie?
> Czy zamknąc sprawę stwierdzając że łagodne?
Postępowanie IMVHO silnie zależy od kontekstu, np. wieku, ew. obciążenia
dziedzicznego, obrazu w badaniu palpacyjnym, wywiadu. Nie za bardzo możesz
taką ocenę przeprowadzić, a przez sieć też nie za bardzo ci ktoś sensownie
podpowie. Dużo zależy od stopnia zaufania do lekarza który Cię oceniał.
Dostępne opcje:
- wracasz do niego porozmawiać, bo mu ufasz, i chcesz żeby Cię uspokoił
- szukasz konsultacji z innym onkologiem, np. prywatnie

--
Krzysiek, EBP
Kiedy słyszę 'kultowy' odbezpieczam rewolwer