biszkopt

1. Data: 2001-07-15 11:42:03

Temat: Re: biszkopt
Od: KAYKA <k...@u...skarzysko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wknpim wrote:

> Czy ktoś z Was, kochani mógłby mi podac jakiś niezawodny przepis na
> biszkopt? Zamierzam zrobić przekładany z bita smietaną z żalatyną i
> galaretką z jagodami. Mam kilka przepsów, ale każdy inny i nie wiem co
> wyjdzie najlepiej. Z góry dziękuję
>
> Wkn

Na poczatku - witam wszystkich. Po raz pierwszy sie tutaj uaktywniam,do
tej poty tylko korzystalam z waszych rad :)) a teraz do rzeczy.
Polecam bardzo prosty przepis - 4 jajka (cale) ubijamy ze szklanka
cukru. Kiedy juz sa bardzo puszyste nalezy dodac szklanke maki,
dokladnie wymieszczac i do piekarnika. Miektorzy dodaja proszek do
pieczenia, ale uwazam to za profanacje - mi zawszze ladnie wychodzi bez
dodatkow.
Nie zdarzylo mi sie jeszcze zeby nie wyszedl.

Pozdrawiam i zycze smacznego
KAYKA

1. Data: 2001-07-16 09:39:56

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

ktos kiedys mowil, ze takie cos wychodzi - objetosciowo tyle samo
wszystkiego - jajka wbic do szklanki - jak cala, to taka sama
szklanke cukru dodac i bic, na koncu dodac szklanke maki.
Nie probowalam, bo do ciast mam twarda i cezka reke (to przez te
cholerne bicepsy...sa do macania w Gdansku, za mala oplata
oczywiscie).

Czy ktos probowal tak zrobic?

Krysia)

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-07-16 10:11:54

Od: "Bożena Kotecka" <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ja często na tym biszkopcie robię torty i zawsze mi wychodzą dobre
przepis
4jajka Białka ubić z
cukrem,dodać po jednym żółtku dalej ubijającwaypać mąkę .
100gcuk Piec w piekarniku20
minut temp 200
120gmąki zwykłej
80gziemniaczanej
2łyżeczki proszku
cukier wanil--

---------------------------------
Pozdrowienia Bożena
---------------------------------

1. Data: 2001-07-16 10:30:42

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bożena Kotecka" <X...@p...fm> napisał w wiadomości
[...]

Bozenko! blagamy pisz najpierw skladniki, a potem w ciagu, bez "entera" przepis.
Jak wyzej widzisz to co musimy "rozszyfrowywac".
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-07-16 11:17:15

Od: m...@b...pl (Iwona Konieczny) szukaj wiadomości tego autora

In article <9iuc11$g05$1@news.tpi.pl>, Wknpim wrote:
> [...]
> biszkopt? Zamierzam zrobić przekładany z bita smietaną z żalatyną i
> galaretką z jagodami. Mam kilka przepsów, ale każdy inny i nie wiem co

Dla mnie niezawodny przepis to:

Na każde 1 jajko 3 dkg cukru i 3 dkg mąki. Ubic pianę z biłek, dodawac
cukier, potem żółtka, cały czas ubijając, na końcu wsypać przesiana mąkę
i wymieszać drewnianą łyżką ( w żadnym wypadku nie mikserem). No i bez
proszku do pieczenia.

Zawsze mi się udaje, a ilość jajek uzależniam od wielkości tortownicy.
Na tort przekładany to min 4 jaja na tortownicę fi 24.

Pozdrowienia
Iwona

1. Data: 2001-07-16 12:32:32

Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona Konieczny" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
pl...

> [...]
>
> Zawsze mi się udaje, a ilość jajek uzależniam od wielkości tortownicy.
> Na tort przekładany to min 4 jaja na tortownicę fi 24.

A tak przy okazji biszkoptu, to na jaką temperaturę i czas wstawia się
biszkopt bo mnie zawsze bardzo długo jest płynny a potem się robię taki mało
puszysty.
Dorunia

1. Data: 2001-07-16 13:41:25

Od: m...@b...pl (Iwona Konieczny) szukaj wiadomości tego autora

In article <9iumsv$asg$1@news.tpi.pl>, Dorunia wrote:
> [...]
> biszkopt bo mnie zawsze bardzo długo jest płynny a potem się robię taki mało

W moim piekarniku wstawiam biszkopt na ok. 30 min w temp. ok. 190 - 200
st. C. Problem w tym, że np. u mojej mamy musi byc to min 220 st. W
wiekszosci przepisow jest 180. Polecam nastepnym razem troche zwiekszyc
temperature np o 10 stopni i tak metoda prob i bledow. Niestety czasami
piekarnik piekarnikowi nierowny, a wlasciwie termometr.

Pozdrawiam
Iwona

P.S. A i podobno nie nalezy uchylac dzwiczek przez pierwsze 15 min
pieczenia, na wszelki wypadek to stosuje :-)))

1. Data: 2001-07-16 17:46:19

Temat: Re: biszkopt MagdalenyB
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Wknpim wrote:

> [...]
> biszkopt? Zamierzam zrobić przekładany z bita smietaną z żalatyną i
> galaretką z jagodami. Mam kilka przepsów, ale każdy inny i nie wiem co

Biszkopt, ktory zawsze wychodzi, jesli nic nie zmieni w sposobie przyrzadzenia:
5 bialek
5 zoltek
2/3 szklanki cukru (165 gr)
1 i 1/4 szklanki maki (200gr)

Rozgrzac piec do 180C/350F przez 15 minut lub dluzej.
24-28 cm tortownice wysmarowac maslem i wysypac maka, nie tarta bulka.
Ubic bialka mikserem lub trzepaczka, i gdy srednio ubite, dodac powoli
cukier, ciagle ubijajac, az beda lsniace i geste, jak krem, okolo 2
minut.
Nadal ciagle ubijajac, dodawac po jednym zoltku, miksujac 10 sekund
pomiedzy zoltkami.
Dodac make i delikatnie wymieszac za pomoca lyzki, lopatki czy reka, juz
bez miksera.
Przelac do formy, piec az zloty i troszke zacznie odstawac od brzegow,
35-45 minut. Sprawdzic
patyczkiem.
Magdalena Bassett

c2001CopyrightMagdalena Bassett. All rights reserved. Wszelkie prawa zastrzezone.

1. Data: 2001-07-17 09:19:41

Od: "annafalek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wknpim <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9iuc11$g05$...@n...tpi.pl...
> [...]
> wyjdzie najlepiej. Z góry dziękuję
>
> Wkn
> mój biszkopt zwykle wychodzi mi dobrze.Polecam więc go:10 jaj,30dkg
cukru,30dkg mąki,1łyżeczka od herbaty proszku do pieczenia.
Sposób przygotowania:
Białka ubić na sztywno dodając po trochu cukier,następnie dodać żółtka.Na
końcu mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia.

Czerwone porzeczki - konfitury
prośba. sałatka z papryk
wielka prosba o rade
Restauracyjka Turecka BEREKET - konkurs