brak lekarzy

11. Data: 2002-07-12 19:37:07

Temat: Re: brak lekarzy
Od: "Bogna" <b...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> napisał(a):

> moze jest i uprzejmy ale pokazuje dyletanctwo
> odnosnie problemu jw. A niestety dyletanctwo jest
> tez pewna forma braku kultury
>
> P.

Panie doktorze, co się stało? Pytam bez ironii ani jakichkolwiek podtekstów.
Zawsze czytałam Pana odpowiedzi z uwagą, darząc jednocześnie Pana coraz
większym szacunkiem za to, że poświęca Pan swój czas na bezinteresowne
udzielanie fachowych porad potrzebującym. A teraz oczom nie wierzę. Przecież
lista Rafika nie był czymś niestosownym. Nie wiedział, a chciał się
dowiedzieć, więc spytał. Nie jest to dyletantyzm, nie każdy wszak musi mieć
szeroką wiedzę medyczną, bo nie każdy jest lekarzem. Ale każdego obchodzą w
jakimś stopniu sprawy zdrowia. Niewiedza nie jest formą braku kultury. Jeżeli
by tak było, należałoby wysnuć wniosek, że Pańscy pacjenci są niekulturalni,
bo nie wiedząc (nie mając doświadczenia medycznego), przychodzą do Pana, aby
Pan leczywszy ich, niejako dzielił się z nimi cząstką swojej wiedzy. Rafik
zasługiwał po prostu na jasną odpowiedź, a nie na ignorowanie go.
Wolę myśleć, że coś źle zrozumiałam z Pańskiej wypowiedzi.
Pozdrawiam
Bogna

12. Data: 2002-07-14 17:47:28

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 12 Jul 2002, vad wrote:

> Przecież ten człowiek pyta a nie twierdzi że jest fachowcem

grzechem jest nie to, ze pyta, tylko domaga sie odpowiedzi,
tak jakby obowiazkiem bedacych tu lekarzy bylo odpowiadanie
na wszystkie pytania. Nie jest zatem natretne dopominanie
sie opdowiedzi w niczym nie pomoze.

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

13. Data: 2002-07-14 18:21:45

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 12 Jul 2002, Bogna wrote:

> lista Rafika nie był czymś niestosownym. Nie wiedział, a chciał się
> dowiedzieć, więc spytał.

zgoda, ale gdy nie otrzymal odpowiedzi zaczal zglaszac pretensje
do lekarzy "brak lekarzy" i o to mi chodzilo. W gruncie rzeczy
domaganie sie odpowiedzi od lekarzy na tematy, ktore sa
do znalezienia w wielu zrodlach chyba nie powinno byc celem
takiej grupy. Rozumiem jesli ktos ma problem i oczekuje
pomocy w jego rozwiazaniu ale pytania typu

"ile rozkladaja sie zwloki"

"co to jest zwapnienie mozgu - potrzebuje wszystkie linki"

nie jest fair angazowanie i wrecz domaganie sie
od lekarzy odpowiedzi na taki temat na grupie
gdzie nasza dzialalnosc jest "free for service"
nie mylic z "fee for service"

Stosujmy zasade - szanujemy czas innych. Postarajmy sie
najpierw znalezc odpowiedzi we wlasnym zakresie a pytajmy
gdy mamy powazne problemy, watpliwosci lub gdy potrzebujemy
pomocy.

Takie sa zadady kultury w szerokim tego slowa pojeciu
bo kazda odpowiedz w tej grupie jest takze czasem
poswieconym danej osobie.

Jesli tak nie bedzie - nie mozna oczekiwac innego efektu
jak "grabage-in - garbage-out"

P.
----

14. Data: 2002-07-14 21:03:56

Od: "Bogna" <b...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> bo kazda odpowiedz w tej grupie jest takze czasem
> poswieconym danej osobie.
>
> Jesli tak nie bedzie - nie mozna oczekiwac innego efektu

Rozumiem, kamień spadł mi z serca. Po prostu nie czytałam wszstkich wątków,
bo nie wszystkie mnie interesowały. Dziękuję za wyjaśnienie i pozdrawiam
serdecznie.
Bogna

15. Data: 2002-07-14 21:37:25

Temat: Re: brak lekarzy - Pan Piotr Kasztelowicz
Od: "Rafik" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ciach

Witam

poczulem ze powinienem na to odpowiedziec rzeczywiscie domaganie sie
odpowiedzi takich nie powinno byc celem tej grupy - i rzeczywiscie
w pewnie wielu zrodlach znajde arteriosclerosis, lub po prostu miazdzyce
i pewnie w wielu ksiazkach medychnych tez znajde to info
i pewnie studiujac medycyne bym sie o tym uczyl
niestety jesli nie studiuje medycyny, nie mam dostepu do ksiazek
medycznych a nawet jak bym mial to znalezienie tego zajeloby mi miesiac

wiec roznie mozna zdefiniowac wiele zrodel i maly dowod:

zapytanie:

zwapnienie naczyn domozgowych
odpowiedz:

1. www.emulti.pl
Liczba trafień: 1

1. DOMSET - nieruchomości OnLine

2. www.google.com

Podana fraza - zwapnienie naczyn domozgowych - nie została odnaleziona.

3. www.yahoo.com
Your search: zwapnienie naczyn domozgowych

Sorry no results were found matching: zwapnienie naczyn domozgowych.

ogolnie zna

Do pana Piotra Kasztelowicza:

prosze mi podac te najogolniejsze znane zrodla - skoro mialem je pod reka

to ma pan moje przeprosiny i zwracam honor, a jesli

moje pytanie o zwapnienie naczyn domozgowych

porownuje pan z ile czasu rozkladaja sie zwloki to to drugie wydaje mi sie

przy moim kretynskie nieco i poczulem sie urazony.

Pozdrawiam

Rafik

P.S. Przepraszam jesli naruszam autorytet znany na grupie ale nie podoba

mi sie reakcja pana Piotra - ktora nie przystoi lekarzowi wedlug mnie

bo po czym stwierdzil ze po przeczytaniu mojego linka uznal

zwapnienie naczyn jako kretynskie pytanie

i nie raczyl napisac chociazby arteriosclerosis co jest krotsze na temat i
nie wywiazalo by takiej dysjkusji

bo jesli potraktujemy moj list za kretynskie pytanie, a nastepnie ten watek
za niegrzeczny

to odpowiedz niestety jest w tym samym a nawet ponizej tego poziomu tonie.

Prosze o odpowiedz Pana Piotra, i nie tylko. bo moze sie myle, z
checiapodejme

polemike bo nie czuje sie winny.

16. Data: 2002-07-14 22:17:15

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 14 Jul 2002, Rafik wrote:

> Prosze o odpowiedz Pana Piotra, i nie tylko. bo moze sie myle, z
> checiapodejme

wlasnie nie pytanie ale to wywolywanie albo ogolnie lekarzy
albo kogos pojedynczo do tablicy jest niegrzeczne i przejawem
dyletanctwa a nie pojedynczo zadane pytanie o zwapnienie tetnic
domozgowych. Dokladnie popelniany jest ten sam blad co poprzednio.
Prosze zwrocic uwage, ze moja reakcja byla nie po pierwszym
pytaniu ale juz po komentarzach dotyczacych na biadolenie
z tego tytulu, ze lekarze nie spiesza aby natychmiast i ochoczo
odpowiadac na wszystkie pytania.

P.
----

17. Data: 2002-07-16 11:08:32

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafik wrote:

[ciach]

Moge odpowiedzieć, dlaczego ja nie odpowiadam
1. Bardzo banalny temat
2. Sposób sformułowania pytania zdradza, że odpowiedź nie zostanie zrozumiana
3. Po krótkim czasie oczekiwania rozpoczyna się natarczywe i niegrzeczne
dopraszanie o odpowiedź.
4. Przygana wywołuje utarczki słowne ZAMIAST przeprosin.

A propos punktu 2: napisanie jedno-dwustronicowego elaboratu od "na początku
był wodór" w sposób zrozumiały dla laika kosztuje godziny (!!!) czasu. Wobec
tego pretensje "brak lekarzy" uznałem za skandaliczne. Stary, wpadnij na listę
pl.misc.budowanie i znajdź kogoś, kto ci postawi dom za darmo.

Leszek

18. Data: 2002-07-17 14:23:50

Od: "Rafik" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No wiec zaczynamy :))

> [...]
wątków,
> bo nie wszystkie mnie interesowały. Dziękuję za wyjaśnienie i pozdrawiam

Przepraszam ale
zastanawia mnie co ci wyjasnila poprzednia odpowiedz i nie jestem jednak
pewien
czy przeczytalas wszystkie watki bo chyba jednak wyjasnienie nie jest pelne
to w ogole nie jest wyjasnienie - w nastepnym watku wyjasnie dlaczego :))

19. Data: 2002-07-17 14:30:32

Od: "Rafik" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pytaniu ale juz po komentarzach dotyczacych na biadolenie
> z tego tytulu, ze lekarze nie spiesza aby natychmiast i ochoczo

przejawem dyletanctwa - z tego wyciaga pan domaganie sie odpowiedzi czy co
bo nie rozumiem
po pierwsze nie odpowiedzial pan na moje argumenty z poprzedniego posta
najprawdopodobniej z powodu braku kontrargumentow

po drugie panska odpowiedz pojawila sie pod moja odpowiedzia
na atak na mnie ze list jest nieuprzejmy a jak podjalem dyskusje to zmienia
pan teraz argumenty i czepia sie tylko dyletanctwa ku przypomnieniu
dyletancki: amatorski, nieugruntowany, powierzchowny"
tak niestety sam nie mialem zadnych wiecej informacji wiec gdybym mogl
bym zrobil to bardziej profesjonalnie -
wiec moze zarzuci pan czepianie sie dyletanctwa mojego bo pewnie wiekszosc
ludzi czytajacych ta grupe to dyletanci bo gdyby mieli fachowa wiedze to by
nie potrzebowali pomocy stad bo nie jest to zadne profresjonalne forum
fachowe itd.

Wiec nic pan nie wyjasnil nie podal zadnego argumentu czepil sie mnie
wiec dalej czekam na odpowiedz a SZCZEGOLNIE na te zrodla latwo dostepne
bo zaloze sie ze juz szukal pan tej frazy :))))

Serdewcznie pozdrawiam i czekam na odpowiedz

Rafal Ozog

20. Data: 2002-07-17 15:15:06

Od: "Rafik" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ty skad sie urwales "Stary"
widze ze nie przeczytales mojej poprzedniej wypowiedzi nawet
albo co najmniej jej nie zrozumiales i postanowiles sprowadzic rozmowe
do twojego poziomu pyskowka i durnymi argumentami.
Wiec jeszcze raz/ostatni lopatologicznie dla Lecha Trzeciaka

List ten uznaje za bessensowny lekko wiec od poczatku:

> Moge odpowiedzieć, dlaczego ja nie odpowiadam
> 1. Bardzo banalny temat

Banalny: za Slownikiem jezyka polskiego:"pozbawiony wszelkiej oryginalnosci,
pospolity, szablonowy, oklepany, blahy" i tak o zwapnieniu naczyn
domozgowych to chyba jakas pomylka albo po prostu nie rozumiesz co
piszesz i uzywasz wyrazow ktorych nie znasz, bo jeszcze o tym na grupie
nie bylo - ja nie znalazlem, wiec nie sadze aby temat byl oklepany
blahy. Wiec ten argument odpada bo jest bezpodstawny. Wyrazenia tego nie ma
wyszukiwarkach ktorych uzywam i znam wiec nie jest to temat oklepany. Jednym
slowem
pomylka - twoja.

AAA i podstawowa sprawa w dyskusji chyba zacznij moze dawac cos na poparcie
swoich wypowiedzi bo tak to tez moge cie ok\reslic roznymi epitetami i co to
zmieni
nic dopoki tego nie udowodnie :))

> 2. Sposób sformułowania pytania zdradza, że odpowiedź nie zostanie
> zrozumiana

hmmm twoja wypowiedz wlasnie potwierdzila ze nie zrozumiales jednak prostego
pytania
bo jesli prosze o wszelkie i nawet lopatologiczne informacje to znaczy ze
szukam
JAKICHKOLWIEK informacji np: "atherosclerosis" i to wystarczy mi bo to juz w
necie jest
wiec ten argument tez jakis lewy. Aczkolwiek widze ze ci odpowiada "jak sie
ktos o takie rzeczy pyta to po co odpowiadac i tak nie zrozumie odpowiedzi"
pozwole sobie na proste podsumowanie: to typowe :)))))) (zwroc uwage na
usmiechy bo ich
nie uzywasz wiec albo ich nie rozumiesz albo rzeczywiscie twoja wypowiedz ma
urazic po prostu druga osobe.

> 3. Po krótkim czasie oczekiwania rozpoczyna się natarczywe i niegrzeczne
> dopraszanie o odpowiedź.

ja p... człowieku czy ty czytasz te same watki czy co podaj moze jakis
dowody
jakie natarczywe i jakie niegrzeczne bo jeden watek puscilem .
Ten argument jest przykry :) (podobnie zaczynam myslec o tobie ale coz
wup[owiedzi swiadcza o ludziach.

> 4. Przygana wywołuje utarczki słowne ZAMIAST przeprosin.
No chyba jednak nie dostane przeprosin za twoj post ale i to nic nie wnosi
utarczki slowne - tak nazywasz rozmowe - no to przykre
nawet mi sie wiecej pisac nie chce na ten punkt.

> A propos punktu 2: napisanie jedno-dwustronicowego elaboratu od "na
początku był wodór" w sposób zrozumiały dla laika kosztuje godziny (!!!)
czasu.
Wobec

"stary" co ty robisz na tej liscie nikt ci tu nie zaplaci chocbys i 20 stron
wypocil
a jednak zdziwie cie bo na priva doastalem odpowiedz na strone A4 co
wyjasnilo
mi wszystko i rozwialo wszelkie obawy

> tego pretensje "brak lekarzy" uznałem za skandaliczne. Stary, wpadnij na
listę
> pl.misc.budowanie i znajdź kogoś, kto ci postawi dom za darmo.
Jednak jestes przykry z takimi wypowiedziami. Jak juz napisalem
wypowiedzi swiadcza o czlowieku a powyzej udowodnilem dlaczego o
tobie nie swiadcza dobrze - bo krzykaczy to wszedzie pelno tylko o normlana
odpowiedz trudno.

A teraz przepraszam wszystkich ktorzy mi odpowiedzieli sensownie na pytanie
za ta wypowiedz wiem dobrze na czym sie opiera ide grupy i o ile moge sam
odpowiadam na watki lub na priva na innych grupach - chociazby gory czy
turystyka - nie pomyslalem nawet jednak o tym aby mi ktos placil za to
a jednak czesc odpowiadajacych tu za kazda odpowiedz za kazda minute
spedzona na grupie
widocznie widzi kase jaka powinni zarobic. no trudno.

Podziwiam i dziekuje tym ktorzy odpowiedzieli mi pod drugim watkiem,
bo po ktores tam jak zobaczylismy takie rozpoznanie to byl szok bo to
strasznie
brzmi - wiec od razu na grupe. Minal dzien i nic - ZDAJE sobbie sprawe ze
nie mozna nic oczekiwac wiec postanowilem mocniej napisac ale na pewno nie
niegrzecznie co dostalem zjebki ze niby niegrzecznie - ale dostalem je
razem z odpowiedzia ktora byla dla mnie bardzo wazna

Za to panowie Piotr i Lech stwierdzili ze mi udowodnia jaki glupi jestem
jakie banalne pytania zadaje i trace ich cenny czas, no coz jak wdalem
sie w dyskusje - mysle inteligentni ludzie - porozmawiamy no to mam najazd
ze utarczki slowne i ze najlepiej to przeprosic i zamknac sie, bo co
obraza sie. Moge przeprosic jak juz wczesniej napisalem ale niech mi
napisza dlaczego, wskaza te latwe wszedobylskie zrodla informacji.

Z przyjemnoscia przeczytam jeszcze ich odpowiedzi. Mam nadzieje ze beda
zawierac jakies konkrety :))))
A nie puste epitety.

Pozdrawiam Serdecznie
Rafal Ozog

I mam nadzieje ze po raz 3 nie bede musial analizowac swojej wypowiedzi

male czerwone kropki na napletku
PILNE: STETOSKOP - WROCLAW
pytanie o cewke u kobiety..
Klinika Ginekologii i Połoznictwa Collegium Medicum UJ
Soczewki kontaktowe