Re: budowa domu - kosztorys

From: wolim <w...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: budowa domu - kosztorys
Date: Wed, 6 Jan 2010 03:53:55 -0800 (PST)

wiadomościnews:hi1fk7$tua$1@news.onet.pl...

> [...]
> bardzo wykonawcom. Oni nie doradza optymalnych rozwiazań tylko zaproponuja
> takie aby im było wygodniej i prościej. No niestety trzeba bywać na swojej
> budowie i patrzec na ręce. Nawet głupie cegły liczyłem jak wybudowali komin.
> i dobrze zrobiłem bo okazało się że paleta(300szt) brakowała. Oczywiście
> własciciel firmy zwrócił mi to.
> Ale jak juz pisałem warto te pare godzin dziennie poswiecić na pilnowanie i
> wukonać te kilka telefonów dziennie czy osobiście ponegocjowac ceny w
> hurtowniach. Tak z grubsza licząc to min 200tys zostało w kieszeni dzięki

Mógłbyś napisać, ile z grubsza kosztowały Cię poszczególne etapy?

240 000 - 29 000 (robocizna) daje 211 000 za materiały.

Ja mam dom 130 m2 i mi za materiały (licząc od końca) wyszło, mniej
więcej tak:

1. Wyposażenie kuchni bez zbędnych szaleństw - 21 000 zł (wymieniam,
bo z Twoich postów wynika, że te 240 000 to razem z kuchnią wydałeś).
2. Podłogi (panele Classen) - 8 500 zł
3. Drzwi wew. classen (7 szt.) - 7 000 zł
4. Schody modułowe (bo tanie) - 6 000 zł
5. Farby - 1 500 zł
6. Łazienki (2 sztuki) kompletne, tj. kafle, lustra, ceramika,
armatura - 16 000 zł.
7. Parapety wew marmurowe (7 szt.)- 1 000 zł
8. Okna (8 szt. w tym jedno duże tarasowe) - 8 000 zł
9. Wylewki (razem z tarasem ok. 230 m2) - 10 000 zł
10. Tynki gipsowe (ok. 450 m2) - 11 000 zł
11. Instalacja elektryczna - 7 000 zł
12. Instalacja co+wod/kan z piecem na groszek - 28 000 zł - też bez
szaleństw (tylko 2 podłogówki w łazienkach, reszta grzejniki płytowe,
żadnych solarów, buforów, itp.) z tego robocizna 4 500 zł, czyli
niedrogo.
13. Instalacja alarmowa - 2 000 zł
14. Ocieplenie 10 cm + tynki zewn. - 11 000 zł (z czego sam kleiłem
styro i zaciągałem klejem).
15. Kominek z wkładem (sam stawiałem) - 6 000 zł
16. Drzwi wejściowe - 2 000 zł
17. Ocieplenie + zabudowa poddasza (samodzielnie) 23 cm wełny - 9 000
zł.
18. Ściany (nośne i działowe) sam materiał (gazobeton 24) - 14 000 zł
19. Kominy systemowe z wentylacją (2 szt) - 4500 zł
20. Strop teriva materiały (100 m2) - 8 000 zł
21. Dach kompletny z dachówki betonowej Braas, czyli więźba i pokrycie
z obróbkami (z robocizną - dach mam dość skomplikowany, ale tylko
200m2) - 48 000 zł
22. Beton z betoniarni - na całą budowę ok. 15 000 zł
23. Bloczki betonowe na fundament - 7 000 zł (miałem dość wysoki
fundament, ze względu na warunki gruntowe).

To już razem wychodzi 250 000 z dobrym okładem. Nie liczę już nawet
jakichs zbrojen, dociepleń fundamentów, robót ziemnych, przyłączy,
szamba, ogrodzenia, podjazdu, gwoździ, stempli, szalunków i całej masy
innych wydatków, z których pewnie zrobiłaby się też niezła sumka. Za
robociznę (roboty murarskie + kominy) zapłaciłem ok. 27 000 zł.

Powiem tak. Też jestem zdania, że budowa domu nie jest tak droga, jak
niektórzy straszą, a kosztorysy dołączane do projektów są przesadzone
(ja się zmieściłem z kwotą brutto i wyposażeniem domu w cenie netto z
kosztorysu), ale nie jestem w stanie uwierzyć, że za 240 tysięcy można
postawić dom o powierzchni 180 m2 i w nim zamieszkać.

Ja wydałem na budowę domu jakieś 330 tysięcy - ale dom mam niewielki i
baaardzo dużo zrobiłem sam. No i działki do tego nie wliczam - kupiłem
ją jakieś 10 lat temu za śmieszne pieniądze.

I też oszczędzałem każdą złotówkę.

No i jeszcze nie mam zagospodarowanego terenu wokół (mam tylko
ogrodzenie z przodu i podjazd wysypany tłuczniem).

Pzdry,
/\/\\/\/