c.o. elektryczne

1. Data: 2003-01-29 08:12:13

Temat: c.o. elektryczne
Od: "laik523" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałbym zrobić instalację c.o. zasilaną energią elektryczną. Czy ktoś ma
namiar na piece i dodatki automatyki ?
Czy ktoś słyszał o rozwiązaniu z wykorzystaniem ciepła zakumulowanego w nocy
w dużym (np. ozdobnym) piecu kaflowym z duża ilością szamotou (też na prąd)
?
Ciepłą woda będzie z podgrzewaczy elektrycznych przepływowych i
zasobnikowych.
Liczę, że koszty użytkowania będą ok. 30% większe niż przy gazowym. Ale nie
mam możliwości odprowadzenia spalin gazowych.

1. Data: 2003-01-29 10:21:34

Temat: Re: c.o. elektryczne
Od: "Wojciech Jakobczyk" <s...@n...email> szukaj wiadomości tego autora

> Chciałbym zrobić instalację c.o. zasilaną energią elektryczną. Czy ktoś ma
> namiar na piece i dodatki automatyki ?

www.kospel.pl

wojtek

1. Data: 2003-01-29 10:31:02

Od: "Mietek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie
> mam możliwości odprowadzenia spalin gazowych.

*** a przez ścianę mieszkania/budynku na zewnątrz ? nie ma takiej gdzie nie
ma innych okien ?
Ogrzewanie elektryczne, czy to akumulacyjne, czy CO jest cholernie drogie
Mietek

1. Data: 2003-01-29 17:17:06

Od: "bolo" <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mietek <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b18ah1$men$...@n...tpi.pl...
> [...]
> ma innych okien ?
> Ogrzewanie elektryczne, czy to akumulacyjne, czy CO jest cholernie drogie
CO jest drogie natomiast akumulacyjne z porzadna elektronikawychodzi ciutke
wiecej niz gaz..
znajomy ogrzewa dom 140m piecami inproela (chyba taka nazwa) +pogodowka
+elektroniczny termoregulator..rachunki w okresie zimowym za
ogrzewanie+woda+kuchnia elektryczna+reszta bajerow na prad..plus minus okolo
(najwiecej) 500zl-600zl
ja mam w domu stibela na dzien dzisiejszy nie grzeje wszystkimi ..na wiosne
bede ocieplal chate..wg moich wyliczen nie powinienm przekroczyc 400stow (w
najgorszym razie)
oczywiscie II taryfa)
wszystko zalezy od domu, jaki jest cieply, jaka utzrymujemy temperature itd
drugi kolega ma gaz ziemny i za samo ogrzewanie zaplacil za ostatni miesiac
450zl, fakt ze ma gdzies 160m...
rafal

1. Data: 2003-01-30 10:09:38

Od: "Mietek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kolega ma gaz ziemny i za samo ogrzewanie zaplacil za ostatni miesiac
> 450zl, fakt ze ma gdzies 160m...
> rafal
*** hłe, hłe.
Też mam znajomych z elektrycznym ogrzewniem.
I także mówią, że nie płacą dużo za prąd. Tylko że jak idę do nich to
zakładam kalesony, ocieplany poidkoszulek, gruby sweter i ciepłe skarpety,
bo w domach mają zimno jak w psiarni. Oczywiście twierdzą, że jak dla nich
jest w sam raz :)))
Ale ostatnio przy dużych mrozach jednak przyznali, że mają w domu zimno.
Praw fizyki nie zmienisz. Przy dużym wychłodzeniu, piec odda zakumulowane
ciepło juz w ciągu dnia i d... zimna, a zanim znowu w nocy się nagrzeje
domek zdąży wystygnąć, chyba, że masz dużo kasy i będziesz doładowywał
także w dzień.
Moim zdaniem w naszym klimacie te piece to bajer.
Ja w swoim domu mam dla wygody gazowego Vailanta 28 kW, żeby było
ekonomicznie Orlana 40 kW na holzgaz i gdyby zabrakło prądu kominek w
salonie :) I mam ciepło i niedrogo, a elektrownia może mi skoczyć.
pozdrawiam
Mietek

1. Data: 2003-01-30 17:04:39

Od: "bolo" <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mietek <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b1atki$jce$...@n...tpi.pl...
> [...]
> bo w domach mają zimno jak w psiarni. Oczywiście twierdzą, że jak dla nich

idac do kolegi ktory grzeje gazem tez nie odczuwam komfortu cieplnego
temp.19-20C dla niego jest oki..i twierdzi ze duzo nie placi:
napisalem ze to zalezy od wielu czynnikow..temperetury ktora utrzymujesz ,
samego domku itd
> [...]
> ciepło juz w ciągu dnia i d... zimna, a zanim znowu w nocy się nagrzeje
> domek zdąży wystygnąć, chyba, że masz dużo kasy i będziesz doładowywał

???toz wlasnie one dzialaja na zasadzie w nocy pobrac i w dzien oddac..a w
nocy kiedy juz wg Ciebie nie maja czym grzac to wlacza sie znowu i ladujac
piec automatycznie ogrzewa chate..wiec nie rozumiem twojego podejscia?

> [...]
> ekonomicznie Orlana 40 kW na holzgaz i gdyby zabrakło prądu kominek w
> salonie :) I mam ciepło i niedrogo, a elektrownia może mi skoczyć.

ja tez mam kominek :))
i jak za duzo bede wydawal na prad to zawsze m0oge nim grzac:)
po drugie ja wlasnie taki system stosuje..piece akumulacyjne a w te bardzo
zimne dni dodatkowo kominek..i nie jest zle:)))
rafal

1. Data: 2003-01-30 17:41:46

Od: "Mietek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nocy kiedy juz wg Ciebie nie maja czym grzac to wlacza sie znowu i ladujac
> piec automatycznie ogrzewa chate..wiec nie rozumiem twojego podejscia?
*** nie zrozumiałeś mnie. Mówię o tym, że doładowany/nagrzany w nocy piec
oddaje nagromadzone ciepło w dzień. Jaka by nie była regulacja, to większośc
użytkowników potrzebuje ciepła w dzień.
I przy zbyt niskich temperaturach tego zgromadzonego ciepła w piecu nie
starcza. Piec traci ciepło, ochładza się i już np. późnym popołudniem nie
grzeje bo "co miał to oddał" Owszem w cieplejsze dni, gdy nie ma
drastycznych różnic temperatur wnętrze domu - otoczenie tego zakumulowanego
ciepła starcza mu aż do następnego nocnego "załadowania"
Uff.. Bardziej obrazowo już ci nie wytłumaczę.
Mietek

1. Data: 2003-01-30 20:12:06

Od: "bolo" <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mietek <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b1bo50$j43$...@n...tpi.pl...
> Uff.. Bardziej obrazowo już ci nie wytłumaczę.
> Mietek
:))
ale ja rozumiem o co Ci chodzilo..
tylko ze w tym momencie sa zle dobrane piece.....firmy ktore to montuja
powinny odpowiednio dobrac ilosc i moc piecow do powierzchni ktora maja
ogrzac..

rafal

1. Data: 2003-01-30 20:17:21

Od: "bolo" <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zakumulowanego
> ciepła starcza mu aż do następnego nocnego "załadowania"

a no i dlatego musisz miec odpowiednio ocieplony dom, dobra
stolarke.itd..jezeli tego nie ma to czym bys nie grzal to zaplacisz duzo
wiecej niz powinienes..a ze prad jest drozszy to w tym momencie straty sa
bardziej odczuwalne..
rafal

1. Data: 2003-01-30 21:11:15

Od: "lukas" <l...@N...SPAM.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

w poludnie tez sa dwie godziny tanszego pradu (od 13-15 i od 22-6) w
poznaniu

lukas

Co robić - dziura w panelach!!!!
gdzie w Wawie tanie żarówki halogenowe
akt notarialny zakupu działki
PARKIETY PRODUKCJA
(spam)sprzedam piec c.o. TERMET dwufunkcyjny-NÓWKA