cappucino

1. Data: 2011-11-27 17:16:52

Temat: cappucino
Od: "lamia" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

macie jakieś patenty na ciekawe cappucino (bez maszny do kawy)?
- jaki alkohol najlepiej dodać?
- jakie inne dodadatki? (nie mówię że wszsytkie na raz - przewiduję różne
wersje)
- jakieś sztuczki na trwałą piankę (taką wstrząsaną w słoiku)?

2. Data: 2011-11-27 22:29:52

Temat: Re: cappucino
Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Lis, 17:16, "lamia" <l...@o...pl> wrote:

> - jakieś sztuczki na trwałą piankę (taką wstrząsaną w słoiku)?

Kilkanaście sekund w mikrofalówce po ubiciu piany czyni cuda.

Ania

3. Data: 2011-12-03 00:58:23

Od: "lamia" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kilkanaście sekund w mikrofalówce po ubiciu piany czyni cuda.

nie używam micro do tłuszczów (czyli prawie nie używam wcale). Ale z
ciekawości - jak to działa?

4. Data: 2011-12-04 16:48:37

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Gru, 01:58, "lamia" <l...@o...pl> wrote:

> nie używam micro do tłuszczów (czyli prawie nie używam wcale). Ale z
> ciekawości - jak to działa?

Dokładnie na czym to polega - nie wiem, ale piana ze spienionego mleka
po 10 sek. w mikrofalówce gęstnieje i bardzo długo utrzymuje się na
powierzchni kawy. Ma niemal konsystencję bitej śmietany.

Ania

5. Data: 2011-12-04 23:49:31

Od: "lamia" <l...@o...pl.pl> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha" <1...@g...com> wrote in message
b.googlegroups.com...
> piana ze spienionego mleka
> po 10 sek. w mikrofalówce gęstnieje i bardzo długo utrzymuje się na
> powierzchni kawy. Ma niemal konsystencję bitej śmietany.

tak w ogólności brzmi ciekawie

ale żywieniowo nie brzmi to zachęcająco - fale mikro pewnie tak 'fajnie
zmieniają strukturę tłuszczów ...
(raz na rok nie zabije, na codzień - zastanowiłabym się).

6. Data: 2011-12-05 08:57:24

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Gru, 00:49, "lamia" <l...@o...pl.pl> wrote:

> ale żywieniowo nie brzmi to zachęcająco - fale mikro pewnie tak 'fajnie
> zmieniają strukturę tłuszczów ...
> (raz na rok nie zabije, na codzień - zastanowiłabym się).

To nie kotlet z karczku - pełne mleko ma ok. 3,5 % tłuszczu. Spaliny
na ulicy szkodzą zapewne bardziej.

Ania

7. Data: 2011-12-07 21:24:06

Od: "lamia" <l...@o...pl.pl> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha" <1...@g...com> wrote in message
c.googlegroups.com...
> To nie kotlet z karczku - pełne mleko ma ok. 3,5 % tłuszczu. Spaliny

noo tłuszcz, białka, etc - nie bardzo mam zuafanie co z tego robią
mikrofale.

ps: osobiście nie czuję, że jest rozsądne stwierdzanie zdrowsze-chorsze.
Spalin trudniej chyba uniknąć (tak się właśnie zreflektowałam - że jako
jeżdżacy samochodem jestem mało na to narażona - prawie nie przebywam na
ulicy, wietrzę auto jak jadę jakimś zielonym terenem. Mając dobre (i dość
nowe) filtry w aucie - na bezpośrednie wypluwki z wydechu się tak nie
narażam, chyba. Tyle co jest w powietrzu 'nocą w lesie' - to jasne szkodzi
ale jak dla mnie to jest poza dyskusją, bo tego - jako i ludzkiej głupoty -
nie unikniemy (w mieście w cywilizowanym kraju/kontynencie).

8. Data: 2011-12-08 13:06:51

Od: Maciej Bojko <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 7 Dec 2011 22:24:06 +0100, "lamia" <l...@o...pl.pl> wrote:

>noo tłuszcz, białka, etc - nie bardzo mam zuafanie co z tego robią
>mikrofale.

Znaczy, konkretnie co takiego robią mu mikrofale, i dlaczego gorący
garnek lub patelnia mają być bezpieczniejsze?

--
Maciej Bójko

9. Data: 2011-12-08 19:26:42

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 8 grudnia 2011, 14:06:51 UTC+1 użytkownik Maciej Bojko napisał:
> Znaczy, konkretnie co takiego robią mu mikrofale, i dlaczego gorący
> garnek lub patelnia mają być bezpieczniejsze?

No właśnie. Też mnie to intryguje.
Kiedyś ktoś mi powiedział, że mikrofale mogą zmieniać strukturę potrawy - np.
naleśnik może być odczytany przez żołądek jako trawa. Gdy tą wiedzą podzieliłam się z
dwoma doktoryzującymi się z biologii facetami, ci spojrzeli na siebie, przenicowali
się wzrokiem i zadali pytanie "czyżby możliwe było rozerwanie wiązań
międzycząsteczkowych? - E, nie - sami sobie odpowiedzieli. Na to trzeba zbyt dużo
energii. I dalej wkładali swoje potrawy do mikroweli.

--
Pozdrawiam :)
JM

10. Data: 2011-12-08 20:35:36

Od: "lamia" <l...@o...pl.pl> szukaj wiadomości tego autora

"JaMyszka" <f...@g...com> wrote in message
ion-forums@vbu12...
> [...]

znamy takie przypadki, jak doktorzy żywienia umierają na zawały podczas
swoich prelekcji
czy w ogóle umierają niezdrowo :]

sami se wyciągajta wnioski.

działanie mikrofal czyni zmianę w związkach, jako i podgrzewanie czyni, i
każda ma inny skutek. Jedzta taki skutekjak sobie przyrządziacie. Ja unikam
jako i przodkowie unikali :].

Wędzenie
lody domowe
Sok z drzewa orzecha włoskiego
Spread your JISM on DeckerCuntLips and Mouth Lips
gdzie naprawić mikrofalówkę