chlodnik na upalne...

1. Data: 2007-05-30 06:30:03

Temat: chlodnik na upalne...
Od: "danielo" <i...@o...nazwa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczow i grupowiczki

Mam pytanie a dotyczy chlodnika jak najlepiej i z czego zrobic chlodnik na
upalne dni

Pozdrawiam i czekma na propozycje

danielo

2. Data: 2007-05-30 06:42:47

Temat: Re: chlodnik na upalne...
Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

danielo pisze:

> Mam pytanie a dotyczy chlodnika jak najlepiej i z czego zrobic chlodnik na
> upalne dni

Gazpacho lub litewski.
Przepisów milijon w Sieci.
--
BBjk
http://bajarka.fotolog.pl/

3. Data: 2007-05-30 06:50:02

Od: "danielo" <i...@o...nazwa.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gazpacho lub litewski.
> Przepisów milijon w Sieci.

ee milion to chyba nie :)
zobaczymy co inni wpisza byc moze cos nowego ? :)

4. Data: 2007-05-30 06:57:50

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

danielo pisze:

> ee milion to chyba nie :)

Milion może i nie, nie sprawdzałam.
Za to milijon.

> zobaczymy co inni wpisza byc moze cos nowego ? :)

Może.
Choć imho wymienione + tarator są bezkonkurencyjne.
--
BBjk
http://bajarka.fotolog.pl/

5. Data: 2007-05-30 07:13:48

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "danielo" <i...@o...nazwa.pl> napisał w wiadomości
> Mam pytanie a dotyczy chlodnika jak najlepiej i z czego zrobic chlodnik na
> upalne dni

Ja robię z buraczków z botwinką, rzodkiewki, ogórków małosolnych lub
kiszonych, ogórka zielonego, szczypiorku lub koperku i jogurtu lub kwaśnego
mleka.

Pozdrawiamy
Barbara i Marysia (11.10.2006) z lodówką pełną truskawek :-)

6. Data: 2007-05-30 08:39:32

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> wrote in message
> [...]
> mleka.
>
> Pozdrawiamy
> Barbara i Marysia (11.10.2006) z lodówką pełną truskawek :-)

Polecam zimną zupę z truskawek z wermiszelem jako chłodnik. Mogą być inne
owoce - agrest, porzeczki, czereśnie, wiśnie, czarne jagody, maliny. Można
dodać śmietany.

7. Data: 2007-05-30 15:04:29

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Polecam zimną zupę z truskawek z wermiszelem jako chłodnik. Mogą być inne
> owoce - agrest, porzeczki, czereśnie, wiśnie, czarne jagody, maliny. Można
> dodać śmietany.

Niedawno to przerabiałam :-)
Robiłam zupę truskawkowo-wiśniowo-czereśniową (w ramach zużycia zapasów z
zamrażarki). W upalne dni, kiedy nie chce mi się gotowac makaronu podaję z
płatkami ukurydzianymi np. corn flakes.

Pozdrawiamy
Barbara i Marysia

8. Data: 2007-05-30 17:31:51

Od: "morghul" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanie a dotyczy chlodnika jak najlepiej i z czego zrobic
> chlodnik na upalne dni

Banalnie prosty i szalenie pyszny :)

Kefir albo zsiadłe mleko jako baza a do tego:
- rzodkiewka
- ogóre świeży
- koperek i pietruszka
- sól i pieprz

Podawać z młodymi ziemniaczkami z masłem posypanymi koperkiem i
twarożkiem ze szczypiorkiem.

Mniaaaammmm...

--
Dawid

9. Data: 2007-05-30 18:38:09

Od: "ja" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja robie tak
gotuje pęczek botwinki pokrojonej na kawałki (buraczki też na kawałeczki0 w
szklance wody.
Po osudzeniu (z wodą) dodaje ok 1.5 l kefiru z jogurtem i doprawiam: ząbek
albo 2 zmiażdzonego czosnku, ogórek wkostke, szczypiorek, moze być rzodkiewka,
koperek, sól i do lodówki i po ok godzince do tego jajko na pól na talerz i
młode ziemniaki
proste i super smaczne

10. Data: 2007-05-31 09:01:46

Od: "Antek Laczkowski" <a...@p...wyrzuc.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 30-05-2007 o 20:38:09 ja <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> rzodkiewka,
> koperek, sól i do lodówki i po ok godzince do tego jajko na pól na

Jak wyżej, ale
1) daję mieszance czas - jakieś dwa dni, aby buraki się zakisiły
2) zjadam z ziemniakami polanymi smalcem ze skwarkami,
ziemniaki (gorące) na talerz, a chłodnik do szklanki.
3) nie dodaję jajka.

Antek

hałasująca płyta indukcyjna
Czy ktoś używa Ingenio?
miąsko duszone z czymś w środku, co radzicie?
PARCHLO
Jaki przepis na sałatkę z buraków?