ciasteczka cynamonowe

1. Data: 2002-11-04 16:29:19

Temat: ciasteczka cynamonowe
Od: Marzena <m...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

Pilnie potrzebuję SPRAWDZONY przepis na pyszne ciasteczka cynamonowe.
Otrzymalam od kolezanki taki adres:
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis141.html
ale nie dziala.
pomocy.
Marzena

1. Data: 2002-11-04 17:06:06

Temat: Re: ciasteczka cynamonowe
Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marzena" <m...@f...net> napisał w wiadomości
> Pilnie potrzebuję SPRAWDZONY przepis na pyszne ciasteczka cynamonowe.
> [...]

juz Ci wklejam, to moja strona, ale zmienilismy lacze i mamy male problemy
przejsciowe zwiazane z biurokracja itp.
125 gram cukru
250 gram mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
aromat rumowy
1 pełna łyżeczka cynamonu
1 jajko
150 gram masła
około 60-70 gram rodzynek
Mąkę, proszek do pieczenia, cynamon wymieszać z cukrem i posiekać z masłem.
Dodać jajo i suche rodzynki i szybko zagnieść.
Można wałkować ciasto, podsypując je mąką, żeby się nie przyklejało do blatu
i wycinać foremkami różne kształty. Albo, jeszcze prościej urywać małe
kawałki ciasta, toczyć z nich kulki, a potem je spłaszczać, żeby
przypominały krążki. Tak jest dużo łatwiej, rodzynki nie wyłażą podczas
pieczenia z ciastek i nie ma niebezpieczeństwa, że pokroimy foremkami te
biedne rodzynki.
Ciasteczka piecze się dość krótko, jakies 10 minut, nie pozwalając, żeby się
przyrumieniły, bo mogą być za twarde. Troche podrosną w piekarniku, więc nie
należy ich kłaść bardzo blisko siebie. Temperatura około 180 stopni,
wyciągamy, kiedy naciśnięte na środku palcem będa się lekko uginać, ale spód
będzie lekko złoty.

pozdrawiam
wknpim

1. Data: 2002-11-04 17:07:38

Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Marzena" <m...@f...net> napisał w wiadomości

aha, zapomnialam napisac, ze choc wedlug mnie sa bombowe i wszyscy znajomi
mi je zzeraja, to jednak nie wszytkim smakuja. Ktos tu z listy zrobil i
mowil, ze sa za slodkie i bardzo slugo sie pieka. Moze to zalezy od
piekarnika. W kazdym razie ilosc rodzynek, cukru i cynamonu mozna z
powodzeniem troche modyfikowac :)

wkn

1. Data: 2002-11-05 11:49:43

Od: GosiaH <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2002-11-04 18:06, Użytkownik wkn napisał:

> [...]
> Dodać jajo i suche rodzynki i szybko zagnieść.
> Można wałkować ciasto, podsypując je mąką, żeby się nie przyklejało do

CIACH
to co ja źle robię, że mi się te ciastka kruszą wściekle?
No, z pewnością nie dodaję rodzynek, bo nie lubię, ale przecież i tak
powinny wyjść, nie?

--
Pozdrawiam z Krakowa GosiaH - botwinka

1. Data: 2002-11-07 14:50:44

Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GosiaH" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> to co ja źle robię, że mi się te ciastka kruszą wściekle?
> No, z pewnością nie dodaję rodzynek, bo nie lubię, ale przecież i tak

jałć! kruszą Ci się wściekle? No, troszku sie krusza, ale naprawde tylko
troszku. Moze to od maki zalezy i od masla. Ja sie przyznaje bez bicia, ze
daje Kasie zamiast masla, bo sie tak jakos przyzwyczailam. To moze miec
znaczenie. Make daje tortowa, a nie krupczatke. No co tam jeszcze, za kazdym
razem robione ciasto i ciastka z jednego przepisu moga byc bardziej suche
albo bardziej mokre, zalezy od skladnikow. A krusza Ci sie po upieczeniu czy
jeszcze przed?

wkn

1. Data: 2002-11-09 01:04:43

Temat: Re: ciasteczka cynamonowe - komentarz
Od: "izabela Sowula" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> albo bardziej mokre, zalezy od skladnikow. A krusza Ci sie po upieczeniu czy

Chyle czolo przed Twoimi ciasteczkami wkn - w ubiegle Boze Narodzenie juz w 1
dzien Swiat braklo, bo dzieci wyjadly - ja skrzetna gospodyni zaczelam piec
juz 10 dni przed swietami, bo pracuje.
W tym roku zaczne jeszcze wczesniej, bo tydzien swiateczny pracuje do 18 - w
domu o 18.30
Nawet dzisiaj kolega w pracy przypomnial mi te ciasteczka i pytal kiedy
upieke - pewnie w niedziele, bo urodziny mam w ten dzien i w poniedzialek
wypadaloby cos smacznego tutejszym(UK) analfabetom cukierniczym sprawic.
Pieklam rowniez Twoje ciasteczka owsiane - niebo w gebie - przepis
przekazalam w j.tubylczym dla nastepnych wielbicieli.
Jako 3 pieklam ciasteczka czekoladowe Magdy(czekoladowe z imbirem etc) - i tu
ciekawostka - wyrobilam ciasto, nie mialam czasu upiec przez kilka dni -
przetrwalo ciasto szczesliwie w lodowce.
O ile pamietam tych cynamonowych tez nie dokonczylam w 1 dzien.

Uzywalam masla i maki chlebowej, ktora w dotyku przypomina krupczatke.
Ale poniewaz jestem wyrobiona piekareczka, to glowy sobie nie dam uciac, czy
wykorzystalam cala make, bo moja stoi wysoko na polce w obronie przed wolkiem
i jest okrutnie sucha.

Wiwat ciasteczka jeszcze raz :-)

Iza

ps. czy masz jakis przepis na ciasteczka z maki z pelnego przemialu?

1. Data: 2002-11-13 07:37:39

Od: Peter <b...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

ten link dziala - sprawdzilem!!

1. Data: 2002-11-13 19:45:57

Od: j...@s...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

>aha, zapomnialam napisac, ze choc wedlug mnie sa bombowe i wszyscy znajomi
>mi je zzeraja, to jednak nie wszytkim smakuja.
>wkn

Ależ pyszne te ciasteczka mi wyszły. Świetny przepis i jaki szybki w
wykonaniu. A najlepsze jest to ,że moje dzieciaczki mogą się wykazać i
własnoręcznie na blasze te ciastka układać i rozgniatać. Naprawdę warto
zrobić a jeszcze bardziej schrupać. Dodam ,że wzięłam trochę mniej cukru
(100g)i było akurat. A następnym razem dodam ziarno sezamu bo je bardzo
lubię.
Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

1. Data: 2002-11-19 10:44:35

Od: GosiaH <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2002-11-07 15:50, Użytkownik wkn napisał:

> [...]
> razem robione ciasto i ciastka z jednego przepisu moga byc bardziej suche
> albo bardziej mokre, zalezy od skladnikow. A krusza Ci sie po

Sorry, że tak późno.
Kruszą się w trakcie wytwarzania, tak jakby coś z ciastem było nie baudzo.

--
Pozdrawiam z Krakowa GosiaH - botwinka

1. Data: 2002-11-23 15:00:17

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

troszku sie krusza, ale naprawde tylko
Ja zrobilam je wlasnie przed chwila, sa super!!! Baaaardzo lubie cynamon.
:-)))
Mysle, ze wejda do mojego "kanonu" ;-)
Z pozdrowieniami
Myszka