ciasto

1. Data: 2003-10-24 10:56:42

Temat: ciasto
Od: "Bernadeta Hołda \(Usuń z adresu co niepotrzebne\)" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam zamiar dzisiaj na obiadek zrobić pierożki. Ale nie mam ani jednego jajka
:)
Czy można zrobić jakoś ciasto bez jajek? Strasznie mi się nie chce iść do
sklepu.

Wiem, ze pytanie jest lamerskie :), ale może istnieje jakiś sposób o którym
nic nie wiem :)
Benia

1. Data: 2003-10-24 11:12:32

Temat: Re: ciasto
Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 2003-10-24 at 12:56, Bernadeta Hołda(Usuń z adresu co
niepotrzebne) wrote:
> [...]
> sklepu.
>
> Wiem, ze pytanie jest lamerskie :), ale może istnieje jakiś sposób o którym

No pewnie, ze bez jaj. Bierzesz 3 szklanki maki, pol lyzki soli, lyche
masla i zalewasz to wszystko szklanka wrzatku. Mieszasz jakims sztuccem,
dopoki nie przestanie byc potwornie gorace, pozniej zarabiasz reka.
Wychodzi miekkie, elastyczne ciasto, z ktorego robilam zazwyczaj okolo
20 sredniej wielkosci pierogow.

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-10-24 11:16:50

Od: "Bernadeta Hołda \(Usuń z adresu co niepotrzebne\)" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:1066993596.29282.47.camel@cosmos,
niejaki(a): Kot z adresu <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> zarabiasz reka.
> Wychodzi miekkie, elastyczne ciasto, z ktorego robilam zazwyczaj okolo

Nigdy nie robilam ciasta bez jajek. Boję się, zeby ciasto nie rozkleiło się
podczas gotowania. Spróbuję według Twojego przepisu. Wielkie dzięki.

Benia

1. Data: 2003-10-24 11:17:07

Od: "almadka" <a...@W...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bernadeta Hołda (Usuń z adresu co niepotrzebne)"
<b...@w...pl> napisała:

> Mam zamiar dzisiaj na obiadek zrobić pierożki. Ale nie mam ani jednego
jajka
> :)
> Czy można zrobić jakoś ciasto bez jajek?

Mama mojej kolezanki podobno robi ciasto na pierogi bez jajek, ale za to z
maslem. Nie znam proporcji. Jej pierogi nawet na zimno i prosto z lodowki sa
mieciutkie.

pozdrawiam
almadka

1. Data: 2003-10-24 11:18:46

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 24 Oct 2003 12:56:42 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Bernadeta Hołda
(Usuń z adresu co niepotrzebne)*, w wiadomości
news:<bnb0ni$k9$1@arrakis.solutions.net.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> sklepu.
>
> Wiem, ze pytanie jest lamerskie :), ale może istnieje jakiś sposób o którym

1 bułka pszenna
1kg mąki pszennej, najtańszej (to do poznaniaków)
1 miska wody
bułkę moczyć w wodzie (nie rozwalać bułki!!) sporo czasu
do drugiej miski wsypać połowę zawartości mątki z tytki
jak bułka będzie cała miękka to:
przenieść bułkę w garści i broń Boże nie odciskać, w każdym razie tyle ile
bułka wody uniesie, włożyć to miski z mąką...
i zagniatać, jak zabraknie mąki, dosypywać, w kazdym razie ciasto jest
plastyczne i dosypywanie mąki nie grozi by ciasto zrobiło sie jak kamień...

przepis Moniki z pl.regionalne.poznan :)
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2003-10-24 11:47:21

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 2003-10-24 at 13:16, Bernadeta Hołda(Usuń z adresu co
niepotrzebne) wrote:
> W artykule news:1066993596.29282.47.camel@cosmos,

> Nigdy nie robilam ciasta bez jajek. Boję się, zeby ciasto nie rozkleiło się
> podczas gotowania. Spróbuję według Twojego przepisu. Wielkie dzięki.

Nie martw sie, przepis pochodzi z grupy, wielokrotnie go wyprobowalam,
ciasto wychodzi swietne, miekkie, ale wytrzymale, nic sie nie rozwala.
Powodzenia !

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-10-24 11:49:35

Od: "Bernadeta Hołda \(Usuń z adresu co niepotrzebne\)" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:1066995765.29136.53.camel@cosmos,
> [...]

> Nie martw sie, przepis pochodzi z grupy, wielokrotnie go wyprobowalam,
> ciasto wychodzi swietne, miekkie, ale wytrzymale, nic sie nie rozwala.

No to idę robić pierogi. Dzięki za przepis. Uratowałaś mnie, bo niedużo
brakowało i nie byłoby dzisiaj obiadu, tak mi się nie chciało iść po jajka
:) a małżonek chyba nie byłby zadowolony :)

Benia

1. Data: 2003-10-26 14:30:18

Od: Beazuku <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kot napisał:

> [...]
> dopoki nie przestanie byc potwornie gorace, pozniej zarabiasz reka.
> Wychodzi miekkie, elastyczne ciasto, z ktorego robilam zazwyczaj okolo

Swietne!!!
Chodzily za mna pierogi z serem. Byl ser i pierozki sa.
Poezja! To ciasto na pierogi jest super.
Kilka pierogow zamrozilam. Zobaczymy jakie beda potem.
Pozdrawiam. Dziekuje!!!!!
Beazuku

www.republika.pl/beazuku

1. Data: 2003-10-26 17:20:53

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 2003-10-26 at 15:30, Beazuku wrote:

> [...]
> Poezja! To ciasto na pierogi jest super.
> Kilka pierogow zamrozilam. Zobaczymy jakie beda potem.

Bardzo sie ciesze, ze smakowalo :-)
Mrozilam takie pierogi i po rozmrozeniu zawsze byly OK.

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-10-26 17:52:03

Od: "Bernadeta Hołda \(Usuń z adresu co niepotrzebne\)" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:1067188204.26343.0.camel@cosmos,
> [...]

> Mrozilam takie pierogi i po rozmrozeniu zawsze byly OK.
>
>Oj nam też smakowało!!. Bardzo dziękuję za przepis. Przepraszam ,że nie
podziekowałam od razu, ale miałam jakieś kłopoty z wysyłanie poczty. Jednym
słowem koniec z jajkami do ciasta. Jednak to prawda, że człowiek się całe
życie uczy :)
Benia
--

> Kot <m...@p...onet.pl>

Racuchy po angielsku
[trochę OT] Waga kuchenna
sałątki i ziemniaki były a może teraz topowe ciasta?
oplatki i cykata
Robot kuchenny