Re: Problem

1. Data: 2001-01-26 19:37:48

Temat: Re: ciasto bananowe
Od: "Ania Derejska" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Szalewska-Palasz <s...@b...nih.gov> wrote in message
news:4.2.0.58.20010126171048.01f623d0@NIHEXCHANGE4.n
ih.gov...

> Wczoraj ujrzalam na lodowce (u siebie w domu, nie w pracy;-)) 4 baardzo
> dojrzale banany, ktore jakos umknely uwadze domownikow. I sobie
pomyslalam:
> a moze by tak...ciasto bananowe? tak tez i zrobilam, dokladnie (co do
> sloweczka:-)) wedlug przepisu Magdaleny Basset (tego w jej ksiazce
> kucharskiej, ale wydaje mi sie, ze byl on dawno temu podawany na liscie
> takoz). I wyszlo wspaniale, pachnace, wyrosniete, mmm. Polowa zniknela
> natychmiast gdy mozna bylo jesc bez obawy oparzenia . Druga polowa znika
> [...]

A mozesz skopiowac przepis na ten bread ??? :)))
Nie mam cierpliwosci do szukania po archiwum...
pozdrawiam Ania

1. Data: 2001-01-26 20:56:24

Temat: Re: Problem
Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-01-26 22:00:40

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Herbatka wrote:
> Co do reszty zgadzam sie calkowicie - zycie to sztuka kompromisow - a
> szukanie idealu zwykle konczy sie rozczarowaniem. Ale na "ten pierwszy raz"
> mozna sie chyba wysilic, co nie ;-)
> Herbatka

Mezczyzna tez chyba woli spedzic czas z zadbana kobieta w czystym
mieszkaniu niz z czupiradlem w starych dresach przy zlewie pelnym garow,
prawda? Dziala to w obie strony.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-01-26 22:30:12

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Szalewska-Palasz wrote:
> Dzieki wielkie, Magdaleno, za przepis.
> A wzystkim polecam banana bread

Serdecznie dziekuje za mile slowa. Moj maz kupuje banany i chowa po
szafkach, a potem gdy sa brazowe, podsuwa mi je, zebym zrobila ciasto. I
tez znika w jeden dzien.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-01-26 22:50:00

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett <m...@w...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@w...net...

> Mezczyzna tez chyba woli spedzic czas z zadbana kobieta w czystym
> mieszkaniu niz z czupiradlem w starych dresach przy zlewie pelnym garow,
> prawda? Dziala to w obie strony.
Fajnie, obie myślicie podobnie ;-)))
To znaczy, że ...
Reszta wrażeń "smakowych" po ślubie?
pozdr. Jerzy
;-)))

1. Data: 2001-01-26 23:32:21

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett <m...@w...net> wrote:
> Serdecznie dziekuje za mile slowa. Moj maz kupuje banany i chowa po
> szafkach, a potem gdy sa brazowe, podsuwa mi je, zebym zrobila ciasto. I
> tez znika w jeden dzien.
O taak, panowie lubią słodycze. Mój mężasty takoż podsuwa mi zbrązowiałe
banany, żebym zrobiła 'te pyszne racuszki'. Chętnie przystaję na jego
propozycję, bo racuszki bananowe robi się bardzo prosto: banany się miksuje
bądź rozgniata na miazgę, do tego jajka (jedno na 2-3 banany) i mąka
(do konsystencji gęstej śmietany), odrobina cynamonu i hajda na patelnię.
Kiedyś nie miałam jajek, i też wyszły dobre, tylko nieco łamliwe.
Można wcinać same, albo z cukrem pudrem. Mężasty wsuwa z miodem, i twierdzi,
że doskonałe.

Anetek
.' .. `. A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta
:`.__.': Anything is good and useful if it's made of chocolate.
`....'

1. Data: 2001-01-27 05:32:40

Od: "StaM" <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

> Mezczyzna tez chyba woli spedzic czas z zadbana kobieta w czystym
> mieszkaniu niz z czupiradlem w starych dresach przy zlewie pelnym garow,
> prawda

....nieprawda,bo jesli to "czupiradlo" jest takie kochane???

Stan.
Ch-go
25 lat malezenstwa ,w tym 20-cia na odleglosc oceanu.

1. Data: 2001-01-27 18:04:24

Od: s...@b...nih.gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

>Agnieszka Szalewska-Palasz <s...@b...nih.gov> wrote in message
nih.gov...

/cut/

>A mozesz skopiowac przepis na ten bread ??? :)))
>Nie mam cierpliwosci do szukania po archiwum...
> pozdrawiam Ania

znalazlam na liscie, a wiec bedzie po polsku:

Mam swietny przepis, sprawdzony kilkanascie razy, zawsze wychodzi, jest to
ciasto na oleju, bez masla, wilgotne i smaczne:
Ciasto bananowe
110 ml oleju (1/2 cup)
110 gr bialego cukru (1/2 cup)
110 gr brazowego cukru (1/2 cup) (lub 220 gr tylko bialego - 1 cup)
2 jajka
3 przejrzale banany - im ciemniejsze i bardziej obslizgle, tym lepsze.
260 gr maki (1-3/4 cup)
1 lyzeczka polskiego - 2 amerykanskiego proszku do pieczenia
1 lyzeczka sody oczyszczanej
wloskie orzechy i rodzynki - na objetosc "czubata szklanka" - 2 garscie
kilka kropel olejku pomaranczowego
Rozgrzac piec do 160C/325F. Wysmarowac maslem i oproszyc maka 1 forme do keksu
(jak dno od trumny). W mikserze polaczyc cukry z olejem, dodac jajka, ubijac 1
minute. Zmieszac make z proszkiem i soda, i dodac polowe do miksera. Ubijac 1
minute, dodac banany i reszte maki, ubijac 3 minuty. Jesli ubijamy recznym
mikserem, nalezy banany zmiazdzyc widelcem. Mikser wolnostojacy ma
wystarczajaco
sily, ze zrobi z nich papke. Dodac rodzynki i orzechy, wymieszac lyzka, przelac
do formy, piec 90 + minut. Sprawdzic patyczkiem w srodku. Musi byc bardzo
brazowy, i bedzie mial ladne pekniecie wzdluz, a orzechy i rodzynki nie opadaja
na dno.
A propos ciemniejacych bananow i co z nimi zrobic. Gdy sa juz bardzo dojrzale,
mozna je zamrozic. Gdy sie ma 3, mozna zrobic ciasto. Latwo sie obieraja po
zamrozeniu i zupelnie nie zmieniaja smaku ciasta.
Magdalena

Ja z braku wolnostojacego miksera, banany, olej, jajka i cukier zmiksowalam
w blenderze, a nastepnie owa mase przelalam do miski,gdzie wymieszalam z
maka w sposob tradycyjny, drewniana lyzka, po czym dodalam bakalie.
Aha, i rzeczywiscie, ciasto piecze sie 90 min, a jak pieknie pachnie, mmm

pozdrawiam
Agnieszka

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-01-27 21:14:37

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

StaM wrote:
> Ch-go
> 25 lat malezenstwa ,w tym 20-cia na odleglosc oceanu.

?? Dojezdzasz na weekendy:)))))
Magdalena Bassett
Od razu zastrzegam, ze nie chce Cie urazic, tylko zaskoczyl mnie ten
podpis, zaciekawil, ktore 5 lat razem, pierwsze, ostatnie, czy na
dorywki, w sumie?

Dziś premierek oglosil c.d.
RE: patelnia nie do zdarcia
Prośba o przepis na Strogonowa