Re: ciasto bananowe

From: s...@b...nih.gov (Agnieszka Szalewska-Palasz)
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: ciasto bananowe
Date: 27 Jan 2001 19:04:24 +0100

>Agnieszka Szalewska-Palasz <s...@b...nih.gov> wrote in message
nih.gov...

> [...]

/cut/

>A mozesz skopiowac przepis na ten bread ??? :)))
>Nie mam cierpliwosci do szukania po archiwum...
> pozdrawiam Ania

znalazlam na liscie, a wiec bedzie po polsku:

Mam swietny przepis, sprawdzony kilkanascie razy, zawsze wychodzi, jest to
ciasto na oleju, bez masla, wilgotne i smaczne:
Ciasto bananowe
110 ml oleju (1/2 cup)
110 gr bialego cukru (1/2 cup)
110 gr brazowego cukru (1/2 cup) (lub 220 gr tylko bialego - 1 cup)
2 jajka
3 przejrzale banany - im ciemniejsze i bardziej obslizgle, tym lepsze.
260 gr maki (1-3/4 cup)
1 lyzeczka polskiego - 2 amerykanskiego proszku do pieczenia
1 lyzeczka sody oczyszczanej
wloskie orzechy i rodzynki - na objetosc "czubata szklanka" - 2 garscie
kilka kropel olejku pomaranczowego
Rozgrzac piec do 160C/325F. Wysmarowac maslem i oproszyc maka 1 forme do keksu
(jak dno od trumny). W mikserze polaczyc cukry z olejem, dodac jajka, ubijac 1
minute. Zmieszac make z proszkiem i soda, i dodac polowe do miksera. Ubijac 1
minute, dodac banany i reszte maki, ubijac 3 minuty. Jesli ubijamy recznym
mikserem, nalezy banany zmiazdzyc widelcem. Mikser wolnostojacy ma
wystarczajaco
sily, ze zrobi z nich papke. Dodac rodzynki i orzechy, wymieszac lyzka, przelac
do formy, piec 90 + minut. Sprawdzic patyczkiem w srodku. Musi byc bardzo
brazowy, i bedzie mial ladne pekniecie wzdluz, a orzechy i rodzynki nie opadaja
na dno.
A propos ciemniejacych bananow i co z nimi zrobic. Gdy sa juz bardzo dojrzale,
mozna je zamrozic. Gdy sie ma 3, mozna zrobic ciasto. Latwo sie obieraja po
zamrozeniu i zupelnie nie zmieniaja smaku ciasta.
Magdalena

Ja z braku wolnostojacego miksera, banany, olej, jajka i cukier zmiksowalam
w blenderze, a nastepnie owa mase przelalam do miski,gdzie wymieszalam z
maka w sposob tradycyjny, drewniana lyzka, po czym dodalam bakalie.
Aha, i rzeczywiscie, ciasto piecze sie 90 min, a jak pieknie pachnie, mmm

pozdrawiam
Agnieszka

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia