ciasto na bakławę

1. Data: 2004-09-30 11:35:28

Temat: ciasto na bakławę
Od: TiBi <d...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
czy ktos wie, czy mozna w Warszawie kupic ciasto phyllo (filo), ktore w
krajach srodziemnomorskiech jest uzywane do wyrobu baklawy?
Podobno samemu nie warto probowac, bo jest za trudne do zrobienia.
Baklawe gotowa mozna kupic, ale samemu zrobic - to dopiero frajda!
Tibi

1. Data: 2004-09-30 12:48:30

Temat: Re: ciasto na bakławę
Od: "Zibi" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jeszcze w niedzielę były trzy sztuki filo w Bomi w Klifie (pozostałe
trzy kupiłam ja ;)) - kosztuje coś około 20 zł
jest tam też takie specjalne ciasto filo 'anielskie włosy' do robienia
kataifi (po 28 zł), a to chyba jest podobny deser do baklawy

1. Data: 2004-09-30 14:54:51

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Podobno samemu nie warto probowac, bo jest za trudne do zrobienia.
> Baklawe gotowa mozna kupic, ale samemu zrobic - to dopiero frajda!

Wlasnie znalazlam w ksiazce kucharskiej przywiezionej prosto z Grecji, ze
polecaja robic baklawe z ciasta francuskiego. Czy phyllo to jakis rodzaj
ciasta francuskiego?
Moze warto sprobowac ze zwyklego ciasta francuskiego. Jesli ktos chce, moge
podac przepis.
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-10-07 10:28:14

Od: TiBi <d...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basiek napisał:

> [...]
> ciasta francuskiego?
> Moze warto sprobowac ze zwyklego ciasta francuskiego. Jesli ktos chce, moge

Wlasnie sprobowalismy zrobic baklave z ciasta francuskiego, ale nie
wyszlo za dobrze. Smak byl OK, ale konsystencja ciasta mocno odstawala
od oryginalu. Filo jednak byloby lepsze.
Tibi

1. Data: 2004-10-08 06:15:06

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wlasnie sprobowalismy zrobic baklave z ciasta francuskiego, ale nie
> wyszlo za dobrze. Smak byl OK, ale konsystencja ciasta mocno odstawala
> od oryginalu. Filo jednak byloby lepsze.
> Tibi

A czym sie rozni ciasto filo od zwyklego francuskiego? Nigdy jeszcze nie
robilam baklawy, ale moze czas sprobowac.
Pozdrawiam.
Basiek.

Uszkodzona emalia w garnku.
kubek do yerba-mate
Bezy
Jakie ciasto na niewyrośniętym biszkopcie ?? :-(
Lasagne - Wasze przepisy:)