ciasto z marchewka i orzeszkami

1. Data: 2002-02-12 07:33:44

Temat: ciasto z marchewka i orzeszkami
Od: "Niunia" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich bardzo ciepło (bo podobno zimę mamy) ;o) od razu się
przyznam ze czytuje Was od baaaaaaardzo dawna i bardzo mi się tutaj podoba.
Dobra dosyć lizusostwa i do rzeczy ;o) jak długo Was czytam nie natknęłam
się na ciasto marchewkowe i dlatego postanowiłam się podzielić przepisem (a
co nie będę taka i się podzielę ;o))
Przepis jest sprawdzony wiele razy i zawsze się udaje i na dokładkę jest
pyszne (przynajmniej mnie smakuje)

składniki:
4 jajka
2 szklanki cukru (ja daje niepełne 2 szklanki bo nie lubię takiego
słodkiego)
2 szklanki maki tortowej
2 szklanki orzeszków (mogą być rożne co macie byle drobno potłuczone albo
wręcz mielone)
3 szklanki potartej drobno marchewki
100 gram roztopionej margaryny
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Jajka utrzeć z cukrem dodać mąkę, margarynę, proszek do pieczenia, orzeszki
i marchewkę wszystko dobrze wymieszać. Wlać toto do foremki np. keksowej i
piec w średnio nagrzanym piekarniku ok 45 min (sprawdzić czy już dobre bo ja
to zawsze na oko trzymam w piekarniku)
Potem trzeba znajomych zaprosić i pławić się w zachwytach ;o)
pa Niunia

1. Data: 2002-02-12 08:02:08

Temat: Re: ciasto z marchewka i orzeszkami
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Niunia <n...@p...onet.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisała:
> Witam wszystkich bardzo ciepło (bo podobno zimę mamy) ;o) od razu się
> przyznam ze czytuje Was od baaaaaaardzo dawna i bardzo mi się tutaj podoba.

Witaj Niunia :)
Dobrze trafilas, bo ta grupie zawsze jest wyjatkowo sympatyczna :)

> ciasto marchewkowe i dlatego postanowiłam się podzielić przepisem (a
> co nie będę taka i się podzielę ;o))

To milo z Twojej strony, takiego ciasta marchewkowego jeszcze nie
jedlismy ;-) Dzieki za ten przepis :)
[...]

> Wlać toto do foremki np. keksowej

To wszystko zmiesci sie w zwyklej formie keksowej?
Strasznie duzo tych skladnikow...

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-02-12 08:36:41

Od: "Niunia" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To wszystko zmiesci sie w zwyklej formie keksowej?
> Strasznie duzo tych skladnikow...
>
> Pozdrawiam
> Lilla

No powinno sie zmiescic (u mnie sie miesci) a jak nie to trza wieksza
foremke ;o)
Niunia

1. Data: 2002-02-12 10:04:52

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Niunia <n...@p...onet.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisała:
> No powinno sie zmiescic (u mnie sie miesci) a jak nie to trza wieksza
> foremke ;o)

Nie wiem, czy zrobie kiedys to ciasto, bo strasznie duzo trzeba
naluskac tych orzechow...
Mam nieco podobny przepis na ciasto marchewkowo-ananasowe,
tez niezle w smaku.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-02-12 10:35:14

Od: "Niunia" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> naluskac tych orzechow...
> Mam nieco podobny przepis na ciasto marchewkowo-ananasowe,

orzeszki się kupuje gotowe nawet pomielone wiec nie trzeba własnoręcznie

a czy ja mogę ten przepisik na to ciasto z ananasem? tak ładnie prosze
Niunia

1. Data: 2002-02-13 09:33:16

Temat: Ciasto z marchewka, ananasami i orzechami
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Niunia <n...@p...onet.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisała:
> a czy ja mogę ten przepisik na to ciasto z ananasem? tak ładnie prosze

Keks z marchewka, ananasami i orzechami

1 szkl. orzechow (lub podsmazonych migdalow)
1 puszka ananasow
2 szkl. startej marchwi
1 szkl. wiorkow kokosowych
2 szkl. maki (moze byc 1 szkl. zytniej)
1,5 szkl. cukru
3 jajka
1 lyzeczka sody
1 lyzeczka proszku do pieczenia
2 lyzeczki cynamonu
0,5 lyzeczki startej galki muszkatalowej
0,5 lyzeczki soli
1 cukier wanilinowy
1/2 szkl. oleju
3/4 szkl. kefiru.

Polewa:
2/3 szkl. cukru
1/4 lyzeczki sody
1/3 szkl. kefiru
70 g masla lub margaryny
cukier wanilinowy.

Ananasy odsaczyc z syropu, pokroic w kostke, wymieszac z drobno
pokrojonymi orzechami, starta marchewka i wiorkami kokosowymi.
W drugiej misce wymieszac przesiana make, sol, sode, proszek do
pieczenia i pozostale przyprawy.
Ubic jajka z cukrem, dodac olej, kefir, wymieszac i polaczyc dokladnie
z maka. Nastepnie wymieszac z ananasami, marchwia, orzechami
i wiorkami.
Forme do pieczenia (ok. 34 x 25 cm) wysmarowac tluszczem i posypac
maka lub tarta bulka, wylozyc ciasto i piec ok. 40 min. w temp. 170-180 C.
Przed wyjeciem sprawdzic patyczkiem, czy jest upieczone.

Przygotowac polewe:
Wymieszac wszystkie skladniki i zagotowac. Gotowac na malym ogniu
jeszcze przez 5 min. Lekko przestudzone ciasto ponakluwac patyczkiem
lub widelcem i polac polewa.

Ciasto jest pyszne - jak ktos ma ochote sprobowac, to zapraszam,
bo wlasnie wczoraj go zrobilam i dzisiaj jest konsumowane ;-)

Lilla

1. Data: 2002-02-21 21:06:18

Temat: Odp: ciasto z marchewka i orzeszkami
Od: "m0lly" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ciasto marchewkowe i dlatego postanowiłam się podzielić przepisem (a
> co nie będę taka i się podzielę ;o))
> Przepis jest sprawdzony wiele razy i zawsze się udaje i na dokładkę jest
> pyszne (przynajmniej mnie smakuje)

Strasznie fajnie! Wiesz ja jadlam ciasto marchewkowe w Danii, Dunczycy
bardzo je lubia i czesto pieka. Dla mnie na poczatku to bylo cos
niesamowitego, jak mozna marchewke do ciasta dodac? Ale jak juz sprobowalam
to bardzo mi zasmakowalo. A teraz pewnie sama bede wypiekac ;)

Pozdrawiam

m0lly

bezy?
pommes Los
Łosoś po mojemu, czy to nie profanacja?
Toż to skandal wielki!... [ogloszenie bezplatne]
poledwica po angielsku i na zimno