ciasto z rabarbarem, ale ze sliwkami lepsze

1. Data: 2001-03-28 19:08:05

Temat: ciasto z rabarbarem, ale ze sliwkami lepsze
Od: "Grażyna SZkudlińska" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeczytalam o odradzajacym ciescie ze sliwkami i chce sie podielic z wami
ODLOTOWYM ciastem, ktore w oryginale bylo z rabarbarem, ja spróbowalam
rabarbar zastapic najpierw jablkami, nastepnie sliwkami i....pozostalam juz
przy sliwkach.
60 dkg rabarbary (ok 1kg wegierek)
15 dkg maki
7,5 dkg maki ziemniaczanej
1,5 lyzeczki proszku do pieczenia (polskiego)
15 dkg cukru
cukier waniliowy
2 jajka
3 zoltka
15 dkg margaryny
sol
Cukier, jajka +zoltka i margaryne utrzec, dodac obie maki, proszek, zapach.
Ciasto bedzie dosc geste. Wylozyc na blache, oczywiscie wysmarowana itd.. W
wylozone na blasze ciasto wcisnac owoce (sliwki oczywisciw wypestkowane, a
jesli rabarbar to pokrojony na centymetrowe plasterki) Piec w 200 stopniach
ok 25 minut. W tym czasie ubic pozostale bialka z mala szczypta soli i
cukrem (na oko, ja daje ok pol szklanki). Kiedy ciasto bedzie zlociste
nalozyc ubita piane i zrumienic.
Zawolac dzieci. Gwarantowane 15 minut spokoju.
Grazyna

1. Data: 2001-03-28 19:49:37

Temat: Re: ciasto z rabarbarem, ale ze sliwkami lepsze
Od: "Grażyna SZkudlińska" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Acha, zapomnialam dodac, ze najlepsze jest na goraco!
Grazyna

1. Data: 2001-03-29 06:01:31

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grażyna SZkudlińska <m...@g...pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisała:
> [...]
> rabarbar zastapic najpierw jablkami, nastepnie sliwkami i....pozostalam juz

A co zrobic, jezeli aktualnie nie ma ani sliwek ani rabarbaru? :-(
Jeszcze dlugo przyjdzie poczekac na sprawdzenie tego przepisu...

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-03-29 07:15:08

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zawolac dzieci. Gwarantowane 15 minut spokoju.
> Grazyna

Czy pozwolic ciastu wystygnac, czy dzieci wolac od razu - poparza dzioby
i nawet wiecej niz 15 min. bede trzymac je w zimnej wodzie.....?

Pozdrawiam
Basia
(tylko zartuje..)

1. Data: 2001-03-29 07:16:18

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości

> A co zrobic, jezeli aktualnie nie ma ani sliwek ani rabarbaru? :-(
> Jeszcze dlugo przyjdzie poczekac na sprawdzenie tego przepisu...
>
> Pozdrawiam
> Lilla

Pozostaja nam jablka (tak mysle)

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-03-29 08:24:57

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał...

> A co zrobic, jezeli aktualnie nie ma ani sliwek ani rabarbaru? :-(
> Jeszcze dlugo przyjdzie poczekac na sprawdzenie tego przepisu...

Lilla!
Mrożone śliwki się świetnie nadają do ciasta... Na dodatek są bez pestek i
już przepołowione, co szczególnie dla leniuszków jest miłe ;-)))
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-03-29 08:30:48

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisała:

> Mrożone śliwki się świetnie nadają do ciasta... Na dodatek są bez pestek i
> już przepołowione, co szczególnie dla leniuszków jest miłe ;-)))

Czytalam juz na grupie, ze mozna kupic takie mrozone sliwki, ale ja ich
jeszcze nie spotkalam w sklepach, najczesciej widze mrozone truskawki...

Lilla

1. Data: 2001-03-30 05:34:31

Od: "ewcia" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

JAk poparza dzioby, to nie beda cicho, wrecz przeciwnie...(tez zartuje)
Grazyna

1. Data: 2001-03-30 14:40:13

Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grażyna SZkudlińska" wrote:

> [...]
> rabarbar zastapic najpierw jablkami, nastepnie sliwkami i....pozostalam juz

ciach git przepis.

Przepraszam za malo oryginalne pytanie, ale nie chce skiepscic - jakiej
wielkosci blachy uzywasz?

1. Data: 2001-03-31 08:07:13

Od: "ewcia" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja wina, oczywiscie to wazna informacja
tortownicy duzej 28 cm srednicy.

PS> Kupilam mrozone wypestkowane isnie i chyba dzis sprobuje z wisniami
Grazyna
Użytkownik "Monika Mężyńska" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> Przepraszam za malo oryginalne pytanie, ale nie chce skiepscic - jakiej
> wielkosci blachy uzywasz?

Pascha
jakie wino do piwnicy ?
kuchnia bawarska na moich urodzinach byla super..............!!!!
gravlax
Parmezan