Re: ciasto z ziemniakow

1. Data: 2000-08-21 11:47:13

Temat: Re: ciasto z ziemniakow
Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem, czy to jest dokladnie to, o co ci chodzilo. Przepis pochodzi z
odcinka wielkopolskiego programu Maklowicza i nazywa sie legumina
ziemniaczana - a wiec nie ciasto, ale moze sie przyda:
jajka 6 szt.
ziemniaki ugotowane w mundurkach 0,5 kg
masło 0,5 kostki
migdały mielone 1 paczka
bułka tarta 2 łyżki
cukier 0,5 szkl.
Jajka umyj i rozdziel zoltka od bialek. Zoltka utrzyj z cukrem na puszysta
biała mase. Dodaj cieple maslo (o temperaturze pokojowej) i ucieraj dalej.
Gdy maslo bedzie juz prawie calkowicie roztarte dodaj migdaly i kontynuuj
ucieranie az powstanie gladka puszysta masa. Ziemniaki obierz ze skorki i
zmiel. Dodaj je stopniowo do masy jajecznej i rozetrzyj dokladnie, aby
skladniki sie polaczyly. Bialka lekko oprosz sola i ubij na sztywna piane.
Dodaj do masy ziemniaczanej i delikatnie wymieszaj. Zaroodporna forme
natrzyj dokladnie maslem i wysyp bulka tarta. Mase przeloz do formy. Wstaw
do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni Celsjusza i zapiekaj do czasu, gdy
wierzch sie lekko zbrazowi.
Herbatka
Minds are like parachutes, they must be open to work.