ciche odkurzacze

11. Data: 2008-12-20 21:15:00

Temat: Re: ciche odkurzacze
Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

doslaw wrote:

> to tak patrzac na to :
> http://www.eko-ton.pl/wart_bud.htm
>
> to znaczy, że co? zaden odkurzacz nie spełnia norm, bo każdy jest
> głośniejszy niż wartości dopuszczalne?
>
> faktycznie, odkurzacze zazwyczaj maja 70-78 dB, ale .. moja zmywarka
> ma (ztcp) 58dB i ni cholery nie slychać kiedy pierze, wiec jakos te
> 60dB mi nie pasuje

58->61->64->67->70->73->76

każda strzałka to 2 razy głośniej
czyli liczymy

2x2x2x2x2x2x2=128 razy
ups...

70db - jest za to tylko 32 razy głośniejszy od Twojej zmywarki... drobiazg
;)

12. Data: 2008-12-20 22:44:11

Temat: Re: ciche odkurzacze [ot]
Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

zkruk [Lodz] pisze:

> 58->61->64->67->70->73->76
>
> każda strzałka to 2 razy głośniej

ta, znam to powiedzenie
jednak moze dziwny jakis jestem albo cos... wyjace dziecko nie jest
(zalozmy) 32 razy glosniejsze od mlota pneumatycznego
jest troche glosniejsze (bo nawet nie powiedzial bym, ze dwa razy
glosniejsze, skoro mlota juz nie da sie wytrzymac, to dzieci by tylko
przez okna lataly). Wiec matematyka matematyką, a normalne odczucia
słuchowe normalnymi

lodówka ma 47 dB i nie jest 32x cichsza od zmywarki
bym powiedzial, ze jest tylko ciut bardziej cicha
tak o jeden stopien glosnosci przy niezbyt gestej skali

a skoro przy zmywaniu slychac tylko delikatny szum, to 32x ciszej to
powinna byc juz cisza kompletna... taka bliska zeru ;)

13. Data: 2008-12-21 10:00:31

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Zawsze to lepsze niż proktolog (taki jeden od odkurzaczy ;))

A co do tematu: łożyska slizgowe (tulejkowe) są cichsze, a kulkowe itp. toczne
trwalsze.
Tyle tylko, że żadko się mozna dowiedzieć jakie są w konkretnym silniku konkretnego
odkurzacza.
Po przygodzie z Electroluksem - parę dni po upływie gwarancji cały silnik do wymiany,
bo łozyska nienaprawialne - nie polecam akurat tej firmy.
Mam wrazenie, że z odkurzaczami jak z samochodami - modnie miec europejski, robi
wrazenie amerykański, ale najlepiej i najdłużej słuzy japoński.

-----

14. Data: 2008-12-21 10:35:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 21 Dec 2008 11:00:31 +0100, 666 napisał(a):

> [...]
> Mam wrazenie, że z odkurzaczami jak z samochodami - modnie miec europejski, robi
wrazenie amerykański, ale najlepiej i najdłużej słuzy japoński.

Po przygodach z 3 odkurzaczami z górnych półek (w najdroższym zaraz po
upływie gwarancji pękła rura ssąca, w której zarazem były jakieś elektryki
od regulacji - nowej nie majut w serwisie, a zreszta teoretycznie kosztuje
tyle, co nowy odkurzacz z makro) kupuję raz w roku tani odkurzacz w Makro w
granicach 200 zł; mam świeży, niezasyfiony, a cichy nie musi być - wyganiam
wszystkich z domu, jak sprzątam, a sąsiadów za ścianą nie mamy :-)

15. Data: 2008-12-21 14:26:46

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Dec 20, 11:44 pm, doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> wrote:

> lodówka ma 47 dB i nie jest 32x cichsza od zmywarki
> bym powiedzial, ze jest tylko ciut bardziej cicha
> tak o jeden stopien glosnosci przy niezbyt gestej skali

A to wszystko przez skale logarytmiczna, zwykle stosowane są skale
proporcjonalne, porównania z wiki:
* 10 dB - szmer liści przy łagodnym wietrze
* 20 dB - szept, cichy ogród
* 30 dB - bardzo spokojna ulica bez ruchu kołowego
* 40 dB - szmery w mieszkaniu, darcie papieru
* 50 dB - szum w biurach
* 60 dB - odkurzacz dobrej jakości
* 70 dB - wnętrze głośnej restauracji
* 80 dB - głośna muzyka w pomieszczeniach, klakson
* 90 dB - zwykły odkurzacz
* 100 dB - motocykl bez tłumika
* 120 dB - śmigło samolotu w odległości 5 m
* 160 dB - wybuch petardy
* 190 dB - prom kosmiczny

Tak więc wszystko się zgdadza

16. Data: 2008-12-21 22:22:49

Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

manning wrote:
> podobno silencery wcale nie sa najcichsze - szukam jakiegos
> odkurzacza (raczej bezworkowego) w przedziale 300-650 - ktora
> z firm robi jakies dobrze ciagnace odkurzacze, ktore sa najmniej
> halasliwe ...

a ja znalazłem coś takiego... i jutro składam zamówienie na to
http://www.profieurope.eu/ (model Profi 10)

czyżby powrót do solidności?
parametrami powala wszystkie chińskie elektroluxy i philipsy...

aż miło pomyśleć, że jednak można w PL zrobić coś dobrze...

17. Data: 2008-12-22 19:33:45

Od: "manning" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
> Mam wrazenie, że z odkurzaczami jak z samochodami - modnie miec
> europejski, robi wrazenie amerykański, ale najlepiej i najdłużej słuzy

japonski czyli jaki ?

18. Data: 2008-12-23 10:15:08

Od: Maciej Kulawik <m...@m...x.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 20 Dec 2008 14:33:27 +0100, manning napisał(a):

> [...]
> odkurzacza (raczej bezworkowego) w przedziale 300-650 - ktora
> z firm robi jakies dobrze ciagnace odkurzacze, ktore sa najmniej

Ja mam akurat silencera (ma już pół roku, więc zgodnie z informacją od
Ikselki lada dzień zostanie opętany i zacznie wyć) - i powiem tylko że sam
odkurzacz jest bardzo cichy, ale szum robi powietrze wpływające do ssawki
podczas odkurzania. Więc nawet jeśli sam odkurzacz będzie miał 0 dB, to i
tak podczas odkurzania będzie hałas.

19. Data: 2008-12-23 10:35:12

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zkruk [Lodz]" napisał w wiadomości:

> [...]
> parametrami powala wszystkie chińskie elektroluxy i philipsy...
>
> aż miło pomyśleć, że jednak można w PL zrobić coś dobrze...

Ogólnie mi się nie podoba, hotelowe szkaradztwo.
Ciekawe czy "Zakład Silników" nie bierze czasami silników lub podzespołów do
silników z PRC?
Jakkolwiek niecierpliwie czekamy na wrażenia z testów ;)

P.

20. Data: 2008-12-23 23:52:59

Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pietrek wrote:

> Ogólnie mi się nie podoba, hotelowe szkaradztwo.
> Ciekawe czy "Zakład Silników" nie bierze czasami silników lub
> podzespołów do silników z PRC?
> Jakkolwiek niecierpliwie czekamy na wrażenia z testów ;)

wczoraj zamówiony - dziś przyjechał :)

miałem przyjemność przemaglować dyrektora
silniki jadą z włoch
niektóre szczotki z niemiec
reszta made in PL

odkurzacz rzeczywiście jest cichy, rzeczywiście ma dużą siłę ssania
najwięcej hałasu robi świst powietrza przy rurze a nie silnik!
słychać to zwłaszcz podczas odkurzania paneli lub dywanu
na panelach szum powietrza jest spory
na dywanie nagle odkurzacz milknie

jeden dywan zdążyłem odkurzyć rano starym elektroluxem - teraz poprawiłem po
nim profi
różnica ogromna - nagle dywan przestał być szary, odzyskał kolory
dodatkowo podczas odkurzania odkurzacz bez problemu unosił włosie dywanu

odkurzacz wygląda lepiej niż na zdjeciu
jest całkiem poręczny, wszystko sprawia wrażenie b. solidne
nie jest większy od mojego starego elektroluxa (mondo)
a jest za to lżejszy - o jakieś 2 kg

b. lekko chodzą kółka, przez co odkurzacz podąża za sprzątającym bez
problemu i prawie nieodczuwalnie

nie wygląda na hotelowego cudaka - jest to raczej większy domowy odkurzacz -
ale do hotelowych krów brakuje mu sporo

ogólnie - póki co jestem b. zadowolony - stary elektrolux idzie na
śmietnik - między tymi odkurzaczami jest przepaść

aaa... 5 worków do elektroluxa - 20 zł
5 worków do Profi - 7.5 ;]

ale .... te 5 litrów pojemnika to chyba jakoś inaczej liczyli....
porównując worki od Mondo to te są podobnej wielkości
no ale są jeszcze inne modele PROFI - ja wziąłem ten najbardziej domowy -
czyli 10

Jasiu, a mlynek, MLYNEK ???
dwa pytanka - klej i karnisz ;)
padnięta zmywarka?