ciekawa świetlówka do plafonu

1. Data: 2011-01-18 13:48:08

Temat: ciekawa świetlówka do plafonu
Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://allegro.pl/zarowka-led-e27-44-smd-5050-710lm-
230v-jak-75w-i1417211490.html

długo czegoś takiego szukałem
a jak już znalazłem to pytanie:
czy da się gdzieś taniej ;)

2. Data: 2011-01-18 14:37:21

Temat: Re: ciekawa świetlówka do plafonu
Od: p0li <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

O->Dnia 2011-01-18 14:48:08 niejaki zlotowinfo napisał:
> http://allegro.pl/zarowka-led-e27-44-smd-5050-710lm-
230v-jak-75w-i1417211490.html

> długo czegoś takiego szukałem
> a jak już znalazłem to pytanie:
> czy da się gdzieś taniej ;)

jesli świecą tak jak opisują to nie jest drogo
ja kupiłem żarówki ledowe coś w ten deseń
http://www.imagic.pl/files/16660/led_inside_s.jpg tylko lepiej wykonane - i
za dwie sztuli dałem 90zł
świecą od 1,5 r na razie bez problemów

--
P0zdrawiam
p0li p0li(at)poczta.onet.pl

3. Data: 2011-01-18 22:31:01

Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-18 14:48, zlotowinfo pisze:
> http://allegro.pl/zarowka-led-e27-44-smd-5050-710lm-
230v-jak-75w-i1417211490.html
> długo czegoś takiego szukałem
> a jak już znalazłem to pytanie:
> czy da się gdzieś taniej ;)
Raczej będzie ciężko. U chińczyka po ~10$ podobne biorę, ale są tego warte.
Oświetla (nie "świeci"!) jaśniej niż markowa świetlówka energooszczędna
15W (mam obie w jednej oprawie, włączam zależnie od potrzeby), ale
świeci kierunkowo w jedną stronę, a świetlówka dookólnie więc zależy od
oprawy i zastosowania.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

4. Data: 2011-01-19 14:26:39

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
> [...]
> kierunkowo w jedną stronę, a świetlówka dookólnie więc zależy od oprawy i

ciekawe jak bardzo punktowo, na środku pokoju sufit

świetlówka/żarówka do plafonu nie jest za dobra bo raczej ucieka nam część
światła, w sumie dlatego wstawiłem lusterka

stosowanie lusterek by taka żarówka przekreśliła
no ale kwestia jak to światło się rozkłada i na ile bardziej to oszczędne,
no i oczywiście barwa tego światła

5. Data: 2011-01-28 09:37:30

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

diody są blisko siebie co nie powoduje denerwującego ekektu choinki jak ta:
http://allegro.pl/nivitec-globe-36-led-e27-220v-zaro
wka-diodowa-i1423994113.html
(wg. mnie porażka, światło całkowicie białe)

nie wiem czy da się przy takiej pracować, spróbuję dziś wieczór
na tę chwilę mogę spokojnie polecić ją do plafonów
do łazienki, kuchni i przedpokoju super sprawa, czyli tam gdzie nie przebywa
się za długo i często się zapala/gasi,
nie trzeba długo czekać na rozświetlenie jak świetlówka

na poziomie łokcia
świetlówka miała 55 po minucie, startując od 25
diodowa 92 odrazu, jeszcze tylko pomiary w środowisku podobnym co świetlówka

w małej łazience zrobiło się zbyt jasno
więc przydałaby się wersja z mniejszą ilością diód lub
wykastrowanie tej chociaż mam obawy, bo średni elektronik ze mnie chyba może
z pomocą grupowiczów

zamontowana w dużym plafonie obok świetlówki w pokoju
widać wyraźnie że świetlówka jest o wiele bardziej żółta
chociaż nie mam porównania do świetlówki o podobnej mocy światła
nie wiem czy to nie takie złudzenie powoduje moc tego światła

6. Data: 2011-01-28 12:47:21

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

trochę inne środowisko niż ostatnio
tylko widzę że pomiar z 30cm nie daje właściwych wyników
znowóż pomiar poboru prądu to sam nie wiem albo miernik padnięty
albo to wina niedoładowanej baterii co sygnalizuje miernik
bo czy 15W świetlówka czy diodowa niby 6W tyle samo
akumulatorek miernika się ładuje

diodowa na starcie 550
0,9 535 po ok. 5 minutach
0,91 516 po ok. 20 minutach, no bo ile mam czekać ;P

wlaczona po 2 minutach
0,89 525

w tym samym miejscu świetlówka 15W osiągnęła 600 po minucie

była lekko ciepła
czyli znow jak wszędzie po jakimś czasie mniej światła
a ciepełko, jednak procentowo dużo mniejszy efekt

7. Data: 2011-01-28 16:47:15

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

licznik energi 12ea5gw 6400imp/kWh, zliczanie mignięć diody

żarówka 40W / świetlówka 15w Lunax / diodówka 6W Lighton
01. 0:12 / 0:36 / 1:24
02. 0:25 / 1:11 / 2:48
03. 0:38 / 1:47 / 4:12
04. 0:51 / 2:24 / 5:38
05. 1:04 / 3:00 / 7:03
06. 1:17 / 3:37 / 8:27
07. 1:30 / 4:15 / 9:52
08. 1:43 / 4:52 / 11:18
09. 1:56 / 5:30 / 12:43
10. 2:09 / 6:08 / 14:07

dalej już nie jestem pewien
1/6400*10*0,5=0,000781*102=0,079688

czyli 8groszy:
03:39:18 - żarówka 40W
10:25:36 - świetlówka 15w Lunax
23:59:54 - diodówka 6W Lighton

czyli 1godzina:
0,021875zł - żarówka 40W
0,007656zł - świetlówka 15w Lunax
0,003320zł - diodówka 6W Lighton

czyli 24h:
0,523281zł - żarówka 40W
0,183438zł - świetlówka 15w Lunax
0,079695zł - diodówka 6W Lighton

8. Data: 2011-01-28 18:49:54

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

bubel mi się trafił jeden i okazało się
że świetlówka składa się z dwóch segmentów,
w jednej przestał świecić jeden z nich

a się głowiłem co z zrobić by była ciemniejsza,
w sumie przypadkiem, ale cel osiągnięty
i oczywiście pobiera połowę mocy (przedpokój)
niestety znajomy nie otrzyma tej drugiej, poszła do kuchni

a tak go męczyłem żeby się zrzucić na wysyłkę i zamówić po jednej na spółę
;p

9. Data: 2011-01-28 18:58:59

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

barwa światła niby żółta, a jednak nie tak mniej żółta
jakoś tak dość dziwnie się czułem,

niby jasno, na co wskazywało znacznie więcej cieni
ale jakoś nie czułem tej jasności,
czyli tak samo jak przesiadka z żarówki rtęciowej
na świetlówkę, tak i tutaj ze świetlówki na diodową
gdzieś czuje się jakiś niedosyt

szczególnie denerwujący gdy się przenosi z pomieszczenia ze świetlówką do
pomieszczenia z diodówką

klamka/nieklamka
Jaki budzik DCF?
Co zrobić z "energooszczędną"?