co dobrego zrobić z krewetek?

1. Data: 2002-12-27 16:05:21

Temat: co dobrego zrobić z krewetek?
Od: "Joanna" <j...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałam słoiczek krewetek (w osolonej wodzie)
Do przygotowania potraw z przepisow jakie znam potrzebne sa surowe swierze
lub mrozone krewetki.
Moze ktos mi doradzi co pysznego zrobic z tych krewetek ze sloiczka?

pozdrawiam
Aska

1. Data: 2002-12-27 16:18:43

Temat: Re: co dobrego zrobić z krewetek?
Od: "Zenek" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> lub mrozone krewetki.
> Moze ktos mi doradzi co pysznego zrobic z tych krewetek ze sloiczka?

Zależy jaki ten słoiczek ... Jak mały to tylko ma pizze frutti di mare
styknie ... Jak wiekszy to polecam krewetki z ananasem w ryżu:

SKLADNIKI

1 1/2 szklanki ryzu
30 dag filetów z ryby
20 dag krewetek królewskich
1 lyzeczka suszonych zmielonych krewetek
4 lyzki mleka pelnotlustego
1 lyzka maczki kukurydzianej
4 lyzki oleju
Pęczek cebulek
1 ananas
1 papryczka chile
Natka lub liscie mięty do dekoracji

PRZYRZADZANIE

Ryz ugotowac na sypko, ostudzic. Krewetki umyc i poprzecinac wzdluz. Filety
namoczyc w mleku a następnie pokroic w
drobne kostki. Cebulki drobno posiekac. Ananasa przekroic w kostkę. Na
patelni podgrzac olej i dorzucic posiekane cebulki, smazyc na zloty kolor,
dolozyc krewetki i posiekana papryczkę. Smazyc jeszcze 3 min. Ciagle
mieszajac, następnie dodac pokrojonego ananasa i dusic przez moment, od
czasu do czasu zamieszac. Mleko wymieszac z maczka oraz suszonymi krewetkami
i dolac na patelnie, polaczyc ze skladnikami, dusic ok. 1min. Na koniec
wsypac ryz i wszystko razem podgrzac.

lub przysmak krewetkowy w cieście:

SKLADNIKI

20 dag krewetek
10 dag mąki kukurydzianej
białko
50 dag mąki pszennej
50 ml oliwy z oliwek
woda
50 dag łososia
50 dag suszonych pomidorów
sałatka festiwalowa (dostępna w sprzedaży)
2 dag filetów anchois
20 dag kaparów
świeże zioła: bazylia, tymianek, sól, pieprz biały

PRZYRZADZANIE
- Krewetki panierujemy w cieście z mąki kukurydzianej i białka. Smażymy we
frytkownicy. Łączymy składniki sałatki. Układamy na cieście brick,
wypieczonym z mąki pszennej, oliwy i wody (ciasto smarujemy sklarowanym
masłem i pieczemy ok. 4 min w piekarniku w temp. 180 st.C). Przed podaniem
gotowe danie dekorujemy filecikami z pomarańczy i grapefruita. Talerz
polewamy zielonym sosem anchois.

--
Zenek

Vesele Vanoce a Stastny Novy Rok 2003! Milujte se a mnozte se!

Pyszny przepis na tort
Te niby dobre knajpki...
Trochę off-topic ekspresy do kawy.
masa chalwowa