Re: co sądzicie o hipnozie ?

Data: 2003-01-20 21:19:09
Temat: Re: co sądzicie o hipnozie ?
Od: "mind_dancer" <t...@o...pl>

Użytkownik Trurl <t...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b0hkro$his$...@n...onet.pl...

> [...]
> przyjacielem De Mello. W książce przybliża znacznie tę postać i opisuje
> m.in. słynne rekolekcje prowadzone przez tego zakonnika. Wynika z niej
> jednoznacznie, ze był on człowiekiem niezwykle pobożnym , który w żadnym
> wypadku nie sprzeniewierzał się swojej wierze. Dziwny wydaje się również
> fakt, że do czasu notyfikacji wydawnictwa jezuitów wydawały milionowe
> nakłady jego książek (w Polsce pol miliona), oficjalnie pod szyldem
> koscioła, i teraz nagle okazuje się, że to herezja. Wszystkie jego ksiazki
> wpisane zostały do indeksu ksiag zakazanych... Gdzie my żyjemy?

tml

Dziękuję.
Oszczędzasz mi trudu związanego z indentyfikacją.

> A jak to inczej nazwać?

Ja bym nazwał zmianą obiektu skupienia.
Świadomość jest taka sama.

Czy człowiek, który rozwiązuje zadanie z matematyki, albo coś zajmującego czyta,
tak że przestaje zwracać uwagę na to, co się dzieje dookoła,
też ma odmienny stan świadomości ?

Nie przesadzasz czasem aby ?

> Ale my zdaje się nie mówimy o modlitwie chrześcijańskiej tylko o metodzie
> terapeutycznej. Czy sen również wymaga łaski mistycznej?

A co ma do tego sen ?

> Jego wybór, ale to chyba nie obowiązek?

> Niektórzy owszem.

A ja bym powiedział, że większość.
Większość wdycha spaliny, słucha warkotu samochodów i mieszka w ciasnych
mieszkaniach.

> Ingerująca w jakim sensie? Z tego co czytałem pomogła ona bardzo wielu
> ludziom, wiec dlaczego jej nie stosowac? Po owocach poznacie ich...

Pomogła na psychikę, ale jak wpłynęła na ich życie duchowe?
Diabeł też potrafi uzdrawiać.

> Chyba sobie ze mnie żartujesz. Regresja w tym przypadku ma inne znaczenie,
> to powrót do przeszłych wydarzeń, przywołanie wspomnień, a nie regres. Mam
> wrażenie, że próbujesz mi coś za wszelką cenę udowodnić. Szkoda, bo
> myślałem, że dowiem się czegoś nowego.

Nie wiedziałem dośc dobrze, co to jest regresing.
Ty, podając mi informacje o nim, coraz bardziej utwierdzasz mnie w przekonaniu, że
moja intuicja jest słuszna.
Nie wiedziałem, że "pojawiają się wspomnienia z poprzednich wcieleń".
Ty to tłumaczysz psychologią, ja to tłumaczę czymś innym.

Napisałeś "czy to grzech". To świadczy o tym, że faktycznie w regresingu pojęcie
grzechu jest pomijanie.
Dziękuję ci, bo nie wiedziałem o tym. Założyłem to na ślepo - na tyle znam New Age.

.religia&tid=4019953

> http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.soc
.religia&tid=5039374&aid=21420677

> W tej chwili nie jestem przeczytać w całości tych wątków, tym bardziej, że
> łącze się przez modem. Być może mógłbyś to mniej więcej streścić?

Z tym faciem zetknąłem się w 1991 roku.
Od tego czasu zaczęły się moje kłopoty.

> Dlaczego nie? Rozmawiamy oczywiście o technice terapeutycznej, nie o
> pogladach terapeutów ( przypominam - Freud byl ateistą ;) )

Ale nie był okultystą, jak na przykład Jung.

> O przepraszam, ale teraz to chyba jestes nie poważny. Porównujesz metodę
> terapeutyczną z morderstwem? Nie wiem czy w ogóle na tym poziomie argumentów
> jest sens dyskutować, ale czy regresing z samego założenia jako metoda
> terapeutyczna nie ma pomagać? w przeciwieństwie do morderstwa? Skuteczność w
> tym pierwszym jak najbardziej zasługuje na pochwałe.

Nie porównuję. To jest analogia.
Zastosowanie zasady "najważniejsza jest skuteczność" w innej sytuacji.

Inny przykład: zagazowanie jest efektywniejsze i skuteczniejsze niż rozstrzeliwanie.
Oszukani ludzie nie stawiają oporu. Wystarczy mniej personelu do obsługi.

> Wiesz, ja akurat czytałem na jakiejs tam stronie co innego. Podobno nie
> jest, a wręcz przeciwnie, ma na niego pozytywny wpływ... No ale nie bede sie
> kłócił, to kwestia wiary.

Podaj mi informacje, które umożliwiłyby mi znalezienie tej strony.

> Czyli powinna szkodzić... a jednak nie, podobno.

Jak wyżej.

> Pozdrawiam
> Karol

Tomasz Kwiecień