Re: co to jest informacja? [crosspost]

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: co to jest informacja? [crosspost]
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
<i4g4vb$s5v$1@inews.gazeta.pl> <i4g64l$5or$1@news.onet.pl>
<i4g7oa$8to$1@inews.gazeta.pl>
<9...@j...googlegroups.com>
<i4g8j3$btn$1@inews.gazeta.pl>
<3...@z...googlegroups.com>
<i4ga8i$i7s$1@inews.gazeta.pl> <i4ir8u$tos$3@news.dialog.net.pl>
<i4iutt$e6j$1@inews.gazeta.pl> <i4m306$osb$3@news.dialog.net.pl>
<i4m5ia$vk9$1@news.onet.pl> <79o8sebm5n0h$.tq203ejo4eev$.dlg@40tude.net>
<i4qrc9$h9g$1@news.onet.pl> <n09nqgnm03kn$.1j5uwpn86whj$.dlg@40tude.net>
<i4r4at$53t$1@news.onet.pl> <1...@4...net>
<i4t87p$a5q$1@news.onet.pl> <xt1lfqc37z38.nr60eqs4lccv$.dlg@40tude.net>
<i4tqca$v5n$1@news.onet.pl>
Date: Mon, 23 Aug 2010 17:03:57 +0200

Dnia Mon, 23 Aug 2010 14:42:46 +0200, Piotrek Zawodny napisał(a):

> Odbieram Cię
> w tej chwili jako kogoś, kto z jakichś powodów zapiera się przed prostym
> wyrażeniem tego, co wie. Dodatek "bardziej docenisz" wydaje mi się
> nieprawdziwy.

Jest jak najbardziej prawdziwy: to (wiedza, pieniądze, doświadczenie itp),
do czego się dochodzi samemu, ceni się podwójniealbo i wielokroć nawet
bardziej niż to, co się dostaje gotowe.

> Nie o docenienie tu chodzi, ale o prawdę, o dowiedzenie
> się. Jeśli dowiem się prawdy od Ciebie - bądź pomożesz mi ją ujrzeć
> przez rozmowę - będę cieszył się.

Wiesz, nie mam ambicji być objawicielką prawdy w dziedzinie wiary dla
kogokolwiek. Ponadto nawet gdybym podjęła taki wysiłek, zawsze jest
zagrożenie, że pozostanie on daremny. Nie mam na to ochoty ani siły, a ni
czasu. Kieruję się także zasadą "Kto darmo daje, ten dwa razy daje". Okres
w moim życiu, kiedy nauczałam/uczyłam także za darmo, już się był dawno
zakończył. Dziś to ja korzystam z owoców własnych przemyśleń - inni muszą
dojść do nich sami, ja moge ewentualnie porównywać ich przemyślenia ze
swoimi i sugerowac różnice. Ale już wdawać się w nauczanie - co to to nie.