co z goralskiego sera "bonc" ?

1. Data: 2003-06-29 12:17:54

Temat: co z goralskiego sera "bonc" ?
Od: "Basia" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Z górskiej bacówki przywiozłam sporo sera tzw. przez górali "boncu"czyli
zrobionego przy użyciu podpuszczki. Co możnaby z niego zrobic poza dodatkiem
do kanapek ?

pozdrawiam
BasiaB.

1. Data: 2003-06-29 12:43:56

Temat: Re: co z goralskiego sera "bonc" ?
Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z górskiej bacówki przywiozłam sporo sera tzw. przez górali "boncu"czyli
> zrobionego przy użyciu podpuszczki. Co możnaby z niego zrobic poza
dodatkiem
> do kanapek ?

Wszystko to, co z innego sera białego. Jak bundz posolisz, to masz prawie
fetę ;-). Dobry jest też wpakowany do papryki, w środek wbić jeszcze kawałek
szynki i kroić w plastry na kanapki.
A żentycę piłaś?

Dorota

1. Data: 2003-06-29 13:07:01

Od: "Basia" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wszystko to, co z innego sera białego. Jak bundz posolisz, to masz prawie
> fetę ;-). Dobry jest też wpakowany do papryki, w środek wbić jeszcze
> [...]

:-) próbowałam ale kiedyś dawno.
Dzięki za podpowiedź, spróbuję z ta papryką. Kiedyś zrobili mi posolony i
próbowałam go poddać procesowi dojrzewania. zrobił się wprawdzie żółty,
topił sie jak on ale w smaku był niepodobny do żółtego.
Myślałam o czyms w rodzju zapiekanki z takiego sera ale pomysłu brak

BasiaB

1. Data: 2003-06-29 21:45:01

Od: "ula.p" <u...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> A żentycę piłaś?
ja keidys spróbowałam...łoj..ale mnie wtedy otrzepało:))) od tamtej pory
nie tknełam:) ale "buca" uwielbiam:))) a najchetniej z solą i do buzi:))

--
Siłą odgiąłeś zaciśnięte na mojej obroży palce swojego syna, który
krzyczał "Tato, proszę nie pozwól im zabrać mojego psa!" Martwię się o

1. Data: 2003-06-29 22:20:39

Od: Artur Nowacki <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ula.p napisał:

> ja keidys spróbowałam...łoj..ale mnie wtedy otrzepało:)))

Nie zapomne jak mnie w Zawoi gorale poczestowali zyntyca, w takim
tradycyjnym drewnianym kubku (tzw przechodnim). Wiecie jaka byla moja
reakcja jak na dnie znalazlem muche ???

Wlasnie nie okazalem reakcji - byloby to niekulturalne i bym mogl sie
okazac niewdzieczny za goscine...

--
"Kobiety są tak trudne do przejrzenia, ponieważ każda z nich stanowi
wyjątek od reguły." (Vittorio De Sica)

1. Data: 2003-06-30 09:55:32

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Myślałam o czyms w rodzju zapiekanki z takiego sera ale pomysłu brak

Wg mnie - nei baardzo pasuje. Bundz najlepszy do chleba.Albo ziemniaków. Tak
, jak dawniej w dwojakach podawano ;-)

Dorota

1. Data: 2003-06-30 13:36:24

Od: "Basia" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

w mojej rodzinie dawno temu prowadzili bacowke - ilez ja sie nasluchalam
tych opowiesci z dreszczykiem spożywczym. Teraz za to mam problem z górą
sera
pozdrawiam
BasiaB

zapytanie o ksiazke o deserach - Kraków
[długie] Kolacja w La Scali [WRC] - relacja
CFV1: pl.soc.wegetarianizm (glosowanie)
Filiżanka - ile to jest?
CFV1: pl.soc.wegetarianizm (glosowanie)