coś na wieczór z dziewczyną nietrudnego

11. Data: 2006-09-13 13:07:25

Temat: Re: coś na wieczór z dziewczyną nietrudnego
Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin napisał(a) 13/09/2006 15:08:

> Albo cuś, to polecam risotto. Zaletą jest to, ze będziesz miał do umycia
> tylko jeden garnek.
>
> http://www.wikikuchnia.org/wiki/Risotto_z_pieczarkam

Dodam tylko do przepisu, że do risotto należy użyć ryżu odmiany arborio
(jest w supermarketach), bo z innych odmian to paciaja może wyjść. Z arborio
faktycznie nie jest trudno zrobić dobre risotto.

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

12. Data: 2006-09-13 13:08:49

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "J_o_J_o" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> albo coś?

Albo cuś, to polecam risotto. Zaletą jest to, ze będziesz miał do umycia

DJD

13. Data: 2006-09-13 14:15:50

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "notujaca" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> arborio
> faktycznie nie jest trudno zrobić dobre risotto.

O ile dziewczyna zna się na tym. Jak nie, nie ma sensu wydawać kasy na
arborio, z najtańszego długoziarnistego wychodzi bez problemów. Testowałem.

DJD

14. Data: 2006-09-13 15:17:06

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin napisał(a) 13/09/2006 16:15:

> O ile dziewczyna zna się na tym. Jak nie, nie ma sensu wydawać kasy na
> arborio, z najtańszego długoziarnistego wychodzi bez problemów. Testowałem.

Nie wiem, ja zawsze robię z arborio, ale jadłam mnóstwo razy cudze risotta
ze zwykłego ryżu i zazwyczaj nie przypominały risotta, więc daję tę radę na
wszelki wypadek. A poza tym na wieczór z dziewczyną może się chłopak
wykosztować :-)

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

15. Data: 2006-09-13 15:31:12

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ze zwykłego ryżu i zazwyczaj nie przypominały risotta, więc daję tę radę

Niby jo. Ale różnica chyba tkwi w sposobie przyrządzania. Ludzie zwyczajnie
gotują ryż, a potem orbią z tego papkę. :(

>A poza tym na wieczór z dziewczyną może się chłopak
> wykosztować :-)

O ile to ma sens... Znam osoby, którym wszystko jedno, bo i tak nie
odróżnią...

DJD

16. Data: 2006-09-13 16:38:47

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin napisał(a) 13/09/2006 17:31:

> Użytkownik "notujaca" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> Niby jo. Ale różnica chyba tkwi w sposobie przyrządzania. Ludzie zwyczajnie
> gotują ryż, a potem orbią z tego papkę. :(

Wcale Cię nie posądzałam o to że Twoje risotto nie przypomina risotta.
Chodziło mi o to, że pewnie łatwiej osiągnąć zamierzony efekt używając
specjalnego ryżu. A co do sposobu przygotowywania, masz rację - większość
osób uważa, że risotto to ryż z wymiąchany z jakimś warzywem.

> O ile to ma sens... Znam osoby, którym wszystko jedno, bo i tak nie
> odróżnią...

Też racja... Po prostu _dla mnie_ to byłaby różnica, jeśli ktoś chciałby na
mnie zrobić wrażenie.

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

17. Data: 2006-09-14 00:12:32

Od: "J_o_J_o" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

DZIĘKI WSZYSTKIM OCZYWIŚCIE SPRÓBUJE RISOTTO LUB SPAGHETTI, ZRESZTĄ SAM TEŻ
SIĘ TAK NAKIEROWYWAŁEM:)

18. Data: 2006-09-14 00:18:39

Od: "J_o_J_o" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ma ktos może przepis na rizotto albo spaghetti z jakimś dodatkiem mięsa?
zauwazyłem ze niektórzy dodają do spaghetti mięso i pieczarki,nie wiem jak
wam ale mi coś takiego lepiej smakuje:)

19. Data: 2006-09-14 10:00:53

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

J_o_J_o napisał(a) 14/09/2006 2:18:

> ma ktos może przepis na rizotto albo spaghetti z jakimś dodatkiem mięsa?
> zauwazyłem ze niektórzy dodają do spaghetti mięso i pieczarki,nie wiem jak
> wam ale mi coś takiego lepiej smakuje:)

No widzisz, źle trafiłeś, bo ja bezmięsna. Ale co do spaghetti to poszukaj w
archiwum przepisu na carbonara, to chyba najprostsze spaghetti z mięsem.
Jeśli macie ochotę spędzić w kuchi więcej czasu, to bolognese.

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

20. Data: 2006-09-14 11:14:15

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ma ktos może przepis na rizotto albo spaghetti z jakimś dodatkiem mięsa?
> zauwazyłem ze niektórzy dodają do spaghetti mięso i pieczarki,nie wiem jak
> wam ale mi coś takiego lepiej smakuje:)

Mi smakuje i bezmięsne, ale jak mam żywić na wyjeżdzie moich harcerzy, to
bez zapchania ich mięsem narzekają, ze głooooooooooodniiiiiiiiiiiiiii...

Ile tego mięsa chcesz, i jakie? Mielone, boczek, kurczak?

DJD

papryka w zalewie jakiejs??
Kalendarz robienia przetworow
Grzyby suszone