czas na ...

11. Data: 2015-03-17 16:44:27

Temat: Re: czas na ...
Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-16 o 21:24, Krycha pisze:

> Podziwiam Cię. jak Ci się udaje znaleźć w sierpniu do szczepienie
> oczko z pąkiem kwiatowym.
> Tutaj np. piszą o pąkach liściowych.
> http://www.wymarzonyogrod.pl/zakladanie-ogrodu/owoce
-i-warzywa-w-ogrodzie/szczepienie-drzew-owocowych-ja
k-i-kiedy-wykonac-szczepienie-drzewek-owocowych-oczk
owanie,29_2172.html

> "Na oczka wybieramy jedynie dobrze wykształcone pąki liściowe."
>
> Krycha.

Oczywiście są to uśpione pąki kwiatowe. No i jak widzę fachowo chyba
nazywa się to "Okulizacja".

12. Data: 2015-03-17 19:23:17

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
> \

> Oczywiście są to uśpione pąki kwiatowe. No i jak widzę fachowo chyba
> nazywa się to "Okulizacja".
Hejka. "Okulizacja, czasem określana też jako letnie szczepienie, to
jeden ze sposobów na szczepienie drzew owocowych. Polega ona na zespoleniu z
podkładką pąka liściowego (oczka) odmiany szlachetnej. Zraz okulizacyjny
powinien posiadać 1 pąk liściowy na korze z cienką warstwą drewna. Wymiary
takiego paska (zraza) to ok. 1 cm długości i 0,5cm szerokości."
Pozdrawiam pornologicznie Ja...cki

13. Data: 2015-03-17 21:42:19

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-17 o 19:23, Dirko pisze:
> [...]
> okulizacyjny powinien posiadać 1 pąk liściowy na korze z cienką warstwą
> drewna. Wymiary takiego paska (zraza) to ok. 1 cm długości i 0,5cm

Dzięki za wsparcie :-)

Krycha.

14. Data: 2015-05-19 15:28:56

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zraz okulizacyjny powinien posiadać 1 pąk liściowy na korze z cienką
> warstwą drewna. Wymiary takiego paska (zraza) to ok. 1 cm długości i

Dla mnie to żadna nowinka, jak już pisałem wcześniej - tylko w ten
sposób szczepie drzewka.

czas na agrest?
skowronki i slowiki
Jak ciąć jaśminowiec aby zakwitł