czekolada do picia

1. Data: 2004-06-30 18:13:36

Temat: czekolada do picia
Od: "misiczka" <s...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

Obejrzałam film "Czekolada" i zamarzyła mi się filiżanka prawdziwej, gęstej
i aromatycznej czekolady na gorąco z bitą śmietaną na wierzchu.
Przeszukałam archiwum i google, ale jakoś nie natknęłam się na żaden
przepis, który gwarantowałby taki efekt, jakiego oczekuję.

Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie - będę wdzięczna.

pozdrawiam, misiczka

--
moje aukcje na allegro:
499

1. Data: 2004-06-30 20:04:55

Temat: Re: czekolada do picia
Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

misiczka wrote:
> [...]
> przepis, który gwarantowałby taki efekt, jakiego oczekuję.
>
> Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie - będę wdzięczna.

Filmu nie widziałam. Ale ja robię czekoladę do picia rozpuszczając
gorzką czekoladę z mlekiem i cukrem. Proporcje ustalisz sobie według
gustu. Można dodać do niej np. cynamonu. Pycha, zwłaszcza w zimie.

tapta
GG:4082847
http://skocz.pl/natalka

1. Data: 2004-06-30 21:22:18

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik misiczka <s...@m...com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:cbv07j$8f6$...@n...onet.pl...
> [...]
> przepis, który gwarantowałby taki efekt, jakiego oczekuję.
>
> Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie - będę wdzięczna.

przytocze za Alicja Toklas to co podpatrzyla u (slynacych z goracej
czekolady) Siostr w Nimes

75g czekolady rozpuscic w litrze goracego mleka, doprowadzic do wrzenia i
gotowac na wolnym ogniu przez pol godziny. Potem ubijac przez 5 minut (!!!)
mocna,silna trzepaczka :)

(a juz nie od siostr...na koniec, przed podaniem dodac wedle zyczenia bitej
smietany)

agataw za Ksiazka kucharska Alicji B. Toklas

1. Data: 2004-06-30 21:33:05

Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

tapta wrote:

> Filmu nie widziałam. Ale ja robię czekoladę do picia rozpuszczając
> gorzką czekoladę z mlekiem i cukrem. Proporcje ustalisz sobie według
> gustu. Można dodać do niej np. cynamonu. Pycha, zwłaszcza w zimie.

Natchniona postem nastepnym dodam, ze zapomnialam powiedziec o gotowaniu
:) Z tym, że ja gotuję krócej, może 15 min, na oko. I nie trzepię tylko
mieszam. Może mój błąd, ale i tak dobra jest.

tapta
GG:4082847
http://skocz.pl/natalka

1. Data: 2004-06-30 21:37:12

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 30 Jun 2004 23:22:18 +0200, "Agata" <a...@g...com.pl>
wrote:

> [...]
>smietany)
>
>agataw za Ksiazka kucharska Alicji B. Toklas

a ja to tam bym chciala wiedziec, JAK sie robi czekolade na
goraco , jaka daja w Madrycie. do churros - mozna je maczac w tej
czekoladzie i wlasciwie nic nie kapie...geste, aromatyczne,
niesamowite

pierzu
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-06-30 21:41:57

Od: kag <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

tapta wrote:
> Filmu nie widziałam.

a ja tak, polecam.

> Ale ja robię czekoladę do picia rozpuszczając
> gorzką czekoladę z mlekiem i cukrem. Proporcje ustalisz sobie według
> gustu. Można dodać do niej np. cynamonu. Pycha, zwłaszcza w zimie.

robie tak samo, tylko bez cukru. warto tez sprobowac do czekolady
i mleka dodac odrobine chilli. smaku specjalnie nie zmienia, a
powstaje taki lekko gryzacy gardlo (przyjemny) efekt :-)
oczywiscie wszystko z gorzka czekolada.

aha, nie mialem pojecia o tym ubijaniu, ale i tak swietnie smakuje.

pozdrawiam:
andrzej

--
Andrzej GG: 5404692

1. Data: 2004-06-30 21:47:49

Temat: Re: czekolada do picia (P)
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik tapta <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cbvbi1$22l4$...@n...ipartners.pl...
> [...]

> :) Z tym, że ja gotuję krócej, może 15 min, na oko. I nie trzepię tylko
> mieszam. Może mój błąd, ale i tak dobra jest.

to bonus srodowy z Le cordon bleu...;)

Do rondla wlac litr mleka, 250ml gestej smietany (lowicka kremowka) i na
malym ogniu doprowadzic do wrzenia. Dodac czekolady ciemnej grubo posiekanej
120g, 1 lyzeczke cynamonu, 1 (!!!!!) ziarenko czarnego pieprzu i 3 lyzeczki
cukru....Grzac 10 minut. Dobre natychmiast ale lepsze po odstaniu od kilku
godzin do 3 dni! (a potem znowu podgrzac i pic goraca)

takie lato ze moze sie przydac!
agataw

1. Data: 2004-06-30 22:04:07

Od: kag <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata wrote:

> "Siostry przygotowywaly czekolade w sporych miedzianych kociolkach, a
> trzepaczki byly wielkie i ciezkie. Ubijaly wiec czekolade na zmiane"
> Alicja B. Toklas - gotowala dla Picassa, Hemingwaya i smietany Paryza od
> 1908 roku....

nie twierdze, ze Alicja B. Toklas nie ma racji. Pewnie jej czekolada
jest lepsza, ale jesli kogos 30 minut gotowania + ubijanie silna
trzepaczka zraza od goracej czekolady, to proponuje chociaz sprobowac
mleka z gorzka czekolada, bo i tak jest rewelacyjne. Naprawde!

--
Andrzej GG: 5404692

1. Data: 2004-06-30 22:04:53

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kag <k...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cbvc0p$2ur$...@n...dialog.net.pl...

(ciach)

> [...]

"Siostry przygotowywaly czekolade w sporych miedzianych kociolkach, a
trzepaczki byly wielkie i ciezkie. Ubijaly wiec czekolade na zmiane"

"Siostry Czerwonego Krzyza zgodnie z najlepsza francuska tradycja roznosily
rannym goraca czekolade w duzych miseczkach"

:))))

1. Data: 2004-07-01 05:36:29

Temat: Re: czekolada do picia (OT)
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kag <k...@...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:cbvdab$3r9$...@n...dialog.net.pl...
> [...]

> trzepaczka zraza od goracej czekolady, to proponuje chociaz sprobowac
> mleka z gorzka czekolada, bo i tak jest rewelacyjne. Naprawde!

....cytaty z ksiazki nie byly forma jak najmniejszej polemiki....ot byly
ciekawostka (goraca czekolade siostry dawaly zolnierzom - zaryzykujmy
stwierdzenie - byc rannym i leczyc sie w Nimes czekolada....to bylo cos ;)

Naprawde ;)

agataw

kuchnia turecka - jufka
Jak piec kalarep