Re: czunijk deszczu - nawadnianie

Data: 2015-06-01 16:48:08
Temat: Re: czunijk deszczu - nawadnianie
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

quent pisze:

> No i niby te czujniki tak też działają.
> Tak mi się w każdym razie wydaje.
> Jest jakiś element, który puchnie i kurczy się powodując zwłokę.
> Czy ta zwłoka nie jest przypadkiem proporcjonalna do ilości
> zasiorbniętej wody przez czujnik?

Nie wiem jak skonstruowane są czujniki do tych sikawek, w meteorologii
mierzy się po prostu słup wody, jaki napadał przez określony czas. Z tym
że z punktu widzenia trawnikoznawstwa stosowanego, taki pomiar może nie
jest całkiem bezwartościowy, ale te dane wymagają, by sterownik wyposażyć
w całościowy model matematyczny ogródka i otaczającego go mikroklimatu.
Inaczej gdy taki sam deszcz pada w okolicach piaszczystych, inaczej gdy
próchnica i czarnoziem pod spodem. Inaczej w cienistym ogrodzie, inaczej
na otwartej przestrzeni. Czujnik w glebie sprawdza się daleko lepiej --
mówi o tym, jakie aktualnie warunki mają korzonki trawy i czy by im się
trochę wody nie należało.

Jarek

--
Pada sobie deszczyk