Re: czy nystatyna jest tylko na receptę?

From: dradam <x...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: czy nystatyna jest tylko na receptę?
Date: Sun, 20 Oct 2002 14:13:58 -0600

On Sun, 20 Oct 2002 21:54:06 +0200, "Marucha"
<w...@f...polbox.pl> wrote:

>U?ytkownik Ka?ka [Vaire] <v...@p...gazeta.pl> w wiadomo?ci do grup
>dyskusyjnych napisa?:aojk9p$epi$...@n...onet.pl...

>tak jest to antybiotyk i tylko lekarz decydule o jego zastosowaniu a recepta
>przepisana przez niego jest wazna 7 dni.

Ciekawostka jest to, ze preparaty nystatyny sa w USA jak i Kanadzie
sprzedawane bez recepty. Nystatyna jest lekiem o malej toksycznosci,
trudno (nawet doustnie !) sie wiec zatruc.

Do leczenia stanow infekcyjnych pochwy uzywa sie nystatyny juz
nieczesto. Sa bowiem lepsze leki, tak miejscowe jak i doustne (jeden
dzien leczenia) . Wiec zwolniono ja do "OTC" podawania .

NILSTAT, czyli zawiesina nystatyny, do podawania doustnego niemowlakom
z plesniawkami ma ponadto szerokie zastosowanie - uznano ( w USA) iz
chodzenie do lekarza z dzieckiem nie jest obowiazkowe .

Pozdrawiam

dradam