czy potrzeba pasteryzować?

21. Data: 2011-09-15 13:40:52

Temat: Re: czy potrzeba pasteryzować?
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robson wrote:

> Mielę jagody/żurawiny maszynką do mięsa. Dodaję cukru tyle, ile
> zajmowała miazga w misce, przez jakiś czas czekam, aż się cukier
> rozpuści mieszając od czasu do czasu, nakładam do słoików umytych w
> zmywarce (65 st.), zakręcam i do piwnicy.

Do czego używasz?
Ja jagody dusiłam z cukrem (na smak) i do słoiczków. Teraz mrożę.
J.

22. Data: 2011-09-15 13:42:23

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> "30 słoików to mi zostało po zjedzeniu reszty..."
> ;-P

Masz ostatnie słowo.

> Ja mam zawsze "zdecydowanie za dużo" - ale jakoś znika ;-PPP

Zdecydowanie za dużo, to jest jak nie znika. Jak znika, to jest w sam raz.
J.

23. Data: 2011-09-15 13:49:13

Od: Robson <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do czego używasz?
> Ja jagody dusiłam z cukrem (na smak) i do słoiczków. Teraz mrożę.
> J.

Dzieci lubią plaster białego sera posmarować jagodami - do śniadania.
Albo wymieszać razem i do naleśników.

24. Data: 2011-09-15 14:03:32

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robson wrote:

> Dzieci lubią plaster białego sera posmarować jagodami - do śniadania.
> Albo wymieszać razem i do naleśników.

Czyli jak dżem, tylko pół na pół z cukrem i na surowo.
Dzięki.

J.

25. Data: 2011-09-15 18:13:57

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo pewno robisz z Żelfixem czy innymi takimi - one mają konserwant.
> Dżemy naturalnie zagęszczane trzeba pasteryzowac.

Z żelfiksem psują się - to znaczy nie całkiem się psują, są jadalne, ale po
pszegotowaniu.
Bez żelfiksa są trwałe, jak się ma dobre warunki (temperatura) i słoiki i
zakrętki czyste (wytszeć dokładnie to co zostało na gwincie po nalewaniu) to
się nie psują bez pasteryzacji.

Jak ktoś lubi stojące, można bez żelfika wsadzić do słoika,
a żelfiks dodać zimą , po otwarciu.

http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

26. Data: 2011-09-15 18:21:12

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>... Dodaję cukru tyle, ile zajmowała miazga w misce, ....

Strasznie dużo tego cukru.
Wiem powstaje wtedy galareta, podobna na wieżh daje się bibułkę nasmarowaną
spirytusem.
Gdy byłam dzieckiem smakowało mi to, akurat słoiczek na raz, ale
systematycznie po tym bolał mnie bżuh.
To w sumie jest niejadalne.

http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

27. Data: 2011-09-15 19:44:56

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-15 20:21, Stokrotka pisze:

> Gdy byłam dzieckiem smakowało mi to, akurat słoiczek na raz, ale
> systematycznie po tym bolał mnie bżuh.

Ale wiesz, że "nuż w bżuhu" ma już 90 lat? Spóźniłaś się o jakieś 3
pokolenia :)

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

28. Data: 2011-09-15 20:03:54

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale wiesz, że "nuż w bżuhu" ma już 90 lat? Spóźniłaś się o jakieś 3
> pokolenia :)

Nawet czytałam.

http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

29. Data: 2011-09-16 08:09:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 15 Sep 2011 13:44:47 +0200, Robson napisał(a):

> Tak, wiem, mało wiesz.

Wiem dosyć. Także i to, że tylko przetwory zakonserwowane dużą ilością
cukru lub soli NIE wymagają pasteryzacji. Nie jest tak, że akurat Tobie
jednemu cudownie natura odpuszcza i pozwala nie psuć się przetworom "bo
tak". Sypiesz cukier - to nie musisz pasteryzować. Ja pasteryzuję, bo nie
sypię kilogramów cukru do dżemu.

--
XL

30. Data: 2011-09-16 08:10:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 15 Sep 2011 15:42:23 +0200, krys napisał(a):

> Masz ostatnie słowo.

> Zdecydowanie za dużo, to jest jak nie znika. Jak znika, to jest w sam raz.
> J.

Upycham 333-)
--
XL