czy wrzos może na balkonie

11. Data: 2003-08-21 20:32:52

Temat: Re: czy wrzos może na balkonie
Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Generalnie powinno wystarczyć standardowe zabezpieczenie - izolator pod
skrzynkę - najlepiej styropian ale i same gazety już coś dadzą i oczywiście
ocieplenie samej skrzynki. Jednak najefektowniejsze rozwiązanie to
zasadzenie wrzosów pączkowych, takich jak Marlies, Marleen, Redbud,
Plantarium czy Roswitha. Te wrzosy utrzymują pąki nie rozwinięte, dzięki
czemu nie przekwitają. W zimie przemarzają, jednak utrzymując cały czas
kolor zdobią balkon. Na wiosnę trzeba oczywiście rośliny wymienić, ale nie
będziesz musiała pokazywać światu pudełek kartonowych czy gazet. Biorąc pod
uwagę cenę krzewinki - 2,50 zł w szkółce, koszt nie będzie większy niż
typowych, jednorocznych roślin balkonowych a ozdoba, przynajmniej jesienią i
zimą znacznie większa. Przy uprawie wrzosów na balkonie można pomyśleć o
zastosowaniu do podłoża superabsorbentów. To znacznie pomaga utrzymać je w
dobrej kondycji.
W zeszłym roku podarowałem znajomej kompozycję z wrzosów pączkowych i żółto
wybarwiającej się tuii occ. aurescens (zdjęcie, choć przyznaję niezbyt
udane, tej tuii znajdziesz w lewym górnym rogu strony
http://www.wolski.com.pl/szkolka.html - wyświetla się jako pierwsze) Wrzosy
przemarzły, jednak tuja, która rosła otoczona krzewinkami na środku donicy,
dobrze przetrwała zimę. Wrzosy na balkonie dają szereg możliwości
aranżacyjnych. Według mnie to dobry pomysł, musisz tylko sama sprawdzić, czy
warunki na Twoim balkonie nie są zbyt ekstremalne.
Właściwie to muszę pomyśleć o opracowaniu strony z pomysłami na wrzosy na
balkonie ;-)

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

12. Data: 2003-08-21 20:33:54

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "melisa" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Agata"

Ja bym obstawiała kocanki. Jeśli mają takie okrągłe listki średnicy +- 2 cm
to pewnie to.

Pozdrawiam
Ewa

13. Data: 2003-08-21 20:55:45

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal Wolski" <r...@h...pl> napisał w
wiadomości news:bi3ae5$h13$1@news.onet.pl...

> [...]
> tylko sama sprawdzić, czy warunki na Twoim balkonie
> nie są zbyt ekstremalne.
> Właściwie to muszę pomyśleć o opracowaniu strony z

...that's it!

dzięki, Mistrzu... :-))

Agata

14. Data: 2003-08-21 21:01:23

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

15. Data: 2003-08-21 21:56:43

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dzięki, Mistrzu... :-))
>
> Agata

Ciekawe co Mistrzu przeczyta o sobie za rok:-))

Pozdrawia po mistrzowsku boletus

16. Data: 2003-08-21 22:00:39

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :)
> a ktory z Twoich sasiadow ma te maliny
> ?
> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Maliny to kryptonim:-)

Pozdrawia po akcji boletus

17. Data: 2003-08-21 22:37:25

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> . W zimie przemarzają, jednak utrzymując cały czas kolor zdobią balkon.
> Na wiosnę trzeba oczywiście rośliny wymienić,

Skoro utrzymują kolor, mogłyby "rosnąć" do jesieni:-))

> Biorąc pod uwagę cenę krzewinki - 2,50 zł w szkółce, koszt nie będzie
większy niż
> typowych, jednorocznych roślin balkonowych

Dziękuję, nie skorzystam. Za cztery wrzosy mam 60 cebulek
tulipanów:-)

> Właściwie to muszę pomyśleć o opracowaniu strony z pomysłami na wrzosy na
> balkonie ;-)

Lepiej pózno niż wcale:-0

> Rafał Wolski
> http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

Pozdrawia boletus

18. Data: 2003-08-22 04:22:23

Od: "Daniel Putek" <daniel.putek@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Dziękuję, nie skorzystam. Za cztery wrzosy mam 60 cebulek
> tulipanów:-)

Myślisz jak ekonomista nie miłośnik ogrodów a przecież ogród to sztuka. Nie
ma tutaj substytutów. Tulipan ma swoja urodę ale nie zastąpi innych roślin.
Zresztą co tu owijać w bawełnę. Tulipany są po prostu brzydkie. Odrabiają
nieco strat w trakcie kwitnienia, ale po tygodniu, góra dwóch nic ciekawego
z nich nie pozostaje.

19. Data: 2003-08-22 04:28:13

Temat: nie na temat wątku
Od: "Daniel Putek" <daniel.putek@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Ciekawe co Mistrzu przeczyta o sobie za rok:-))
>
> Pozdrawia po mistrzowsku boletus

Co przeczytam za rok, tego nikt nie wie, ale ja już teraz mogę zaryzykować
stwierdzenie, że pesymiści żyją krócej ;-)

Wniosek: trochę optymizmu. Może być nawet z 60 tulipanami, tez na balkonie.;

20. Data: 2003-08-22 04:32:08

Temat: Re: nie na temat wątku
Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

I tak sprowokowałeś mnie do odkrycia drugiej tożsamości :-))

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

kwitnace anomalie :)