Re: czy zmywarce potrzebna sol?

Data: 2002-12-18 21:49:39
Temat: Re: czy zmywarce potrzebna sol?
Od: "MagicBlueSky" <M...@c...com>

"Monika" <1...@w...pl> wrote in message news:Xns92E577DBCD1E8jajko@127.0.0.1...
> Wiadomość od MagicBlueSky (M...@c...com) dostałam taką:

> Jest osobny zbiornik na sól. Przynajmniej u mnie. I wspypuje się ją nie
> do każdego mycia, tylko raz na jakiś czas, u mnie jak zaświeci się
> lampka kontrolna, że brakuje. Podobnie mam z nabłyszczczem, wlewa się
> go dość dużo i zapomina, aż do zaświecenia się kontrolki:-). Ja nie
> widziałam jeszcze u nas zmywarki bez pojemnika na sól, ale może ja się
> nie znam...

Zawsze czegos nowego mozna sie dowiedziec nawet z grupy pl.rec.dom.
Zaciekawila mnie ta sol poniewaz nigdy nie widzialem zmywarki z pojemnikiem
na sol i rzeczywiscie sa takie ale z reguly sa to zmywarki na rynki poza USA.

Nie jestem pewny jak ta sol dziala ale z wiadomosci uzyskanych dzisiaj
wyglada mi na to ze jest to po prostu male urzadzenie do zmiekczania
wody. W USA od lat 1940tych w rejonach z twardsza woda domy z reguly
buduje sie z centralnym zmiekczaczem wody. W innych krajach, jak np.
w Wielkiej Brytanii centralne urzadzenia do zmiekczania wody w calym
domu stosuje sie dopiero w ostatnich kilku latach.

Z tego powodu zmiekczanie wody w zmywarce ma zupelny sens tam
gdzie woda w domach nie jest naturalnie lub sztucznie zmiekczana i
przyczynia sie to zuzycia mniejszej ilosci energii, detergentow (aby
uzyskac ten sam efekt nalezy uzyc 3 razy wiecej detergentu w wodzie
twardej niz w miekkiej).

Oczywiscie jezeli posiada sie centralne zmiekczanie wody to nie
mozna uzywac soli w zmywarce.

Interesuje mnie jeszcze co to jest ten "nablyszczacz"??? Czyzby
nie byl to zwykly plyn do plukania popularnie zwany "Rinse Aid"???

MBS