czym naostrzyć nóż

1. Data: 2005-11-08 19:00:05

Temat: czym naostrzyć nóż
Od: "EW" <e...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

czym ostrzycie noże ?

2. Data: 2005-11-08 19:06:44

Temat: Re: czym naostrzyć nóż
Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EW" <e...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:dkqsfp$cp5$1@inews.gazeta.pl...
> czym ostrzycie noże ?

o schodek

3. Data: 2005-11-08 19:14:53

Od: "ToMasz" <w...@p...KOM> szukaj wiadomości tego autora

batory wrote:
> Użytkownik "EW" <e...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> news:dkqsfp$cp5$1@inews.gazeta.pl...
>> czym ostrzycie noże ?
>>
> o schodek

o schodek to moja babcia ostrzyła. Jak ja takie ostrzenie wykonałęm w
mieszkaniu żony, to myslała ze jakies czary odpraiwam
a tak na serio to osełką ze sklepu "Plon" taki rolniczo nasienny. A w pracy
to na szlifierce kątowej.

ToMasz

4. Data: 2005-11-08 21:32:59

Od: "pyszczak" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zależy jaki nóż ;) taki zwykły ostrzę na płaskiej osełce kamiennej ale
ostatnio dostałem kawał pożądnego noża Berghoffa i do niego kupiłem taką
ostrzałkę metalową wyglądającą jak pałka policyjna - rewelacja dwa
pociągnięcia nożem po niej o żyleta.

5. Data: 2005-11-08 23:11:55

Od: Waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

pyszczak wrote:
> [...]
> ostatnio dostałem kawał pożądnego noża Berghoffa i do niego kupiłem taką
> ostrzałkę metalową wyglądającą jak pałka policyjna - rewelacja dwa

ja też ostrzę pałą, ale nie jak policyjna "blondynka", tylko cieńsze
toto jest. Jakieś 2cm średnicy, ale długość "pałowa" ;-)

Waldek

6. Data: 2005-11-08 23:42:51

Temat: Odp: czym naostrzyć nóż
Od: "EW" <e...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

a gdzie można kupić taką metalową ostrzałkę ?

7. Data: 2005-11-09 08:23:38

Temat: Re: Odp: czym naostrzyć nóż
Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

EW wrote:
> a gdzie można kupić taką metalową ostrzałkę ?

w różnistych sklepach AGD. Na przykład WMF ma coś takiego.

Waldek

8. Data: 2005-11-09 09:13:17

Od: Broda <b...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pyszczak wrote:
> [...]
> ostatnio dostałem kawał pożądnego noża Berghoffa i do niego kupiłem taką
> ostrzałkę metalową wyglądającą jak pałka policyjna - rewelacja dwa
Fachowo to ta pala nazywa sie stalka (przez l, a nie ł). I nie sluzy do
ostrzenia tylko do wyrownania samego ostrza. Ostrzenie oczywiscie na
kamieniu zgrubnym a potem drobnym. Albo do fachowca :)

broda

9. Data: 2005-11-09 17:21:51

Od: "Krzysztof" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Albo do fachowca :)
Kiedys gosciu na podworzu krzyczal, i na specnoznej maszynie ostrzyl. Ech ,
stare dzieje...
Kobitom poddaje proste sposoby:
Ostrzyc na garnku kamiennym lub na "makutrze"
Ambitnym:
Ostrzalki "diamentowe" do nabycia w sklepach z dobrymi nozami. Ksztalt
wydluzonej litery "v"
ok. 70 pln., ale "na zawsze"
Wielbiciel ostrych rzeczy.
Krzysztof

10. Data: 2005-11-09 19:13:40

Od: "Barto" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>a gdzie można kupić taką metalową ostrzałkę ?

Chcąc dobrze naostrzyć nóż trzeba mieć do tego odpowiednią tarczę (wcale nie
szlifierską, bo na niej nie ostrzy się noży) i umieć to zrobić. Jeśli nie
wiesz jak i czym to zrobić, to najlepiej kup sobie papier ścierny o
numeracji (gradacji) ziarna 150 lub 180, oraz 240. Należy pamiętać o tym, że
im mniejszy numer ziarna, tym grubsze ziarno. Połóż go na kawałku jakiejś
deski i pociągaj po nim nożem pod odpowiednim kątem z jednej i drugiej
strony ostrza. Po naostrzeniu noża w ten sposób na papierze o niższej
numeracji (grubszym ziarnie), przeciągnij jeszcze kilka razy naostrzony nóż
na papierze o większym numerze czyli o drobniejszym ziarnie, aby zlikwidować
tzw. "drut", jaki powstaje przy szlifowaniu. Pracowałem wiele lat przy
produkcji noży i wiem jak należy to robić. Gwarantuję, że nóż będzie ostry.
Pozdrawiam. B.

sorbet
i kto by pomyslal ?
zupa z kwiatów kapusty