dawnakuchnia-wielkanoc

1. Data: 2002-03-14 14:51:21

Temat: dawnakuchnia-wielkanoc
Od: ewiqa <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zajrzyjcie

http://www.dawnakuchnia.republika.pl

- moze znajdziecie cos ciekawego dla siebie
no i licze na glosy krytyczne
...i duzo, duzo korzeni i jaj szukajcie
pozdr
ewa

1. Data: 2002-03-14 22:54:34

Temat: Re: dawnakuchnia-wielkanoc
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

ewiqa wrote:

> zajrzyjcie
>
> http://www.dawnakuchnia.republika.pl
>
> - moze znajdziecie cos ciekawego dla siebie
> [...]

Ladna strona, latwa do nawigacji, ladna grafika. W netscape niektory
tekst nie do odczytania (np. Apteczka - wyswietla za male litery)

Tort z wisien wydaje sie bardzo ciekawy. Jest to dosc dziwne ciasto -
make miesza sie ze smietana i wydrelowanymi wisniami. Bez jajek.
Ciekawe, co by tez z tego wyszlo. Prawie mam ochote sprobowac, ale mam
tylko mrozone czeresnie, pewnie bylyby za mokre.
No i co to jest pol kwarty? Pol litra?
MB

TORT Z WISIEŃ
Weź trzy funty bardzo pięknych wisień, odejm ogonki i pestki, nie
obrażając owocu.
Wsyp w doniczkę, pół kwarty mąki i tyleż śmietany bardzo gęstej, ile
będzie trzeba do
wyrobienia ciasta średniej gęstości, bez krupek; zmięszaj tę massę z
wiśniami. Wysmaruj
tortownicę, wyłóż ją ciastem, piecz przez półtorej godziny w piecu lub w
żarze z
pokrywą na wierzchu.<<<<

1. Data: 2002-03-15 15:14:48

Od: "Onka" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

>No i co to jest pol kwarty? Pol litra?
>MB

Kwarta to 1/4. Tak więc pol kwarty to 1/8 litra.

Onka

1. Data: 2002-03-15 15:39:45

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i co to jest pol kwarty? Pol litra?

U Krysi w GB:
1 litr (l) = 0,88028 kwarty / 1 kwarta (qt) = 1,136 litra

U Ciebie w USA:
1 litr (l) = 1.05708 kwarty / 1 kwarta (qt) = 0,946 litra

http://www.english.w3.pl/przybor/kalkulat.html

chyba, że chodziło o kwaterkę
;-)))
pozdr. Jerzy

1. Data: 2002-03-15 15:44:52

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> U Krysi w GB:
> 1 litr (l) = 0,88028 kwarty / 1 kwarta (qt) = 1,136 litra
> U Ciebie w USA:
> 1 litr (l) = 1.05708 kwarty / 1 kwarta (qt) = 0,946 litra

W PL:
Kwarta - miara pojemności ciał sypkich i płynów, głównie zbóż, wina i
piwa; stanowiła 1/4 garnca, dzieliła się na 4 kwaterki.
Kwarta staropolska zawierała 0,94 1itra (1784 r.).
http://gps.put.mielec.pl/o_miarach.htm

pozdr. Jerzy

1. Data: 2002-03-15 15:50:39

Od: "Evva" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Onka" <o...@p...com> :

> Kwarta to 1/4. Tak więc pol kwarty to 1/8 litra.

Ale tam jest pół kwarty mąki i pół kwarty śmietany
na trzy funty wisien, więc jeśli by uznać, że ma tego być po
1/8 litra (pół szklanki), to coś mi się wydaje, że wyszłoby coś
w rodzaju konfitury z zasmażką ;)

Polecam http://gps.put.mielec.pl/o_miarach.htm i cytuję stamtąd:
Funt - miara masy, w 1764 r. i według tzw. nowopolskich miar (XIX w.)
odpowiadała 405 gramom.
Kwarta - miara pojemności ciał sypkich i płynów, głównie zbóż, wina
i piwa; stanowiła 1/4 garnca, dzieliła się na 4 kwaterki. Kwarta
staropolska zawierała 0,94 1 (1784 r.).

Pozdrawiam,

Evva

1. Data: 2002-03-15 17:27:47

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> U Krysi w GB:
> 1 litr (l) = 0,88028 kwarty / 1 kwarta (qt) = 1,136 litra
>
> U Ciebie w USA:
> 1 litr (l) = 1.05708 kwarty / 1 kwarta (qt) = 0,946 litra

Acha! czyli pol kwarty to jest pol litra, jakby.

Ale poczekaj, czemu Krysia ma inne litry, niz ja? Litr jest litr, tylko
te kwarty inne. Polska kwarta to 946 ml, US quart to 896 ml, GB quart to
?

Cos sie chyba skusze na wyprobowanie przepisu w polowie porcji, bo jest
tak dziwny, ze moze byc wspanialy. Ciagle brak mi jajek lub jakiegos
innego spulchniacza, ale zobaczymy. Ja robie takie ciasto z maki i
smietany do pieczonych pierogow, ale tam jest ono walkowane cienko i
listkuje sie jak najlepsze francuskie.
Ciekawosc mnie zzera.
MB

1. Data: 2002-03-15 20:23:06

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciekawosc mnie zzera.

Pierwszy stopień do ...
pozdr. Jerzy

1. Data: 2002-03-15 23:56:47

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> Pierwszy stopień do ...
> pozdr. Jerzy

...nieba kulinarnego!
MB

1. Data: 2002-03-16 15:55:02

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> ...nieba kulinarnego!
> MB

Pokarana za ciekawskosc melduje calkowita klape, ktora wyglada jak
gumowa pizza. No coz, tak to jest jak sie skusi na niesprawdzone
przepisy.
MB

sushi - składniki
przepraszam!!!
priony i wąglik w sprzęcie komputerowym i elektronicznym
Flaczki??
Biała kiełbasa