[dekoracja]lepszy grubszy czy cieńszy?

1. Data: 2004-02-25 15:35:46

Temat: [dekoracja]lepszy grubszy czy cieńszy?
Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karnisz, znaczy. Budowa zaczyna powolutku dojrzewać do firanek i trzeba im
zapewnić jakieś wsparcie. W salonie (duże okno i drzwi balkonowe obok
siebie) będzie prawdopodobnie wisieć coś w rodzaju ekranów - gładkie
prostokąty z malowanego woalu - i waham się, bo z jednej strony do takiej
tkaniny najlepiej chyba pasuje jak najcieńszy karnisz, z drugiej - z całą
resztą wystroju idealnie komponowałaby się prosty drewniany, a to dość
masywne jest, tym bardziej, że potrzebny podwójny. Linka na 4.5m długości
wydaje mi się niepewna, szczególnie, gdyby przyszło mi kiedyś powiesić coś
cięższego, więc pozostaje wybór między 3cm drążkiem drewnianym a 1cm
metalowym. Radźcie :)

A przy okazji jeszcze kwestia techniczna: cały urok takiej dekoracji zasadza
się na, hm, płaskości tego wiszącego kawałka tkaniny. Jak mi się to wygnie w
łódkę albo pofaluje, to efekt diabli wezmą. Wisieć będzie na doszytych
"szlufkach", więc po odpowiednim rozprostowaniu górna krawędź powinna być
OK, boki załatwi grawitacja, ale czym usztywnić dół? Musi być cienkie (im
cieńsze, tym lepsze), niewidoczne i niezginalne. Macie jakiś pomysł?

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

1. Data: 2004-02-25 17:57:02

Temat: Re: [dekoracja]lepszy grubszy czy cieńszy?
Od: "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Hanka Skwarczyńska napisał:
> Karnisz, znaczy. Budowa zaczyna powolutku dojrzewać do firanek i trzeba im
> zapewnić jakieś wsparcie.
[ciach]
Moze metalowe? Moim zdaniem duzo lepiej wygladaja (wiem, bo mialam
cienkie drewniane - 18mm - i je zdemontowalam na rzecz metalowych)
Jezeli masz delikatna tkanine to takie w kolorze starego zlota (lub
inne) beda ladnie wygladaly. Mam takie w mieszkaniu, tylko montowane do
sufitu (powod: gdyby byly montowane na scianie, luzno zwisajaca firanka
opieralaby sie o zawor od kaloryfera), ale to nie ma znaczenia.
Wygladaja rewelacyjnie.
> [...]
> OK, boki załatwi grawitacja, ale czym usztywnić dół? Musi być cienkie (im
> cieńsze, tym lepsze), niewidoczne i niezginalne. Macie jakiś pomysł?

Sa takie specjalne tasmy, a moze raczej "sznureczki" obciążające, ktore
przyszywa sie na dole firanki. Mam takie przyszyte (w jednej firance
byly od razu, fabrycznie) do firanki z organzy.

Edytka [edymon]

1. Data: 2004-02-26 06:02:32

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"[edymon]" napisał(a):

> Sa takie specjalne tasmy, a moze raczej "sznureczki" obciążające, ktore
> przyszywa sie na dole firanki.

Spotkałem się z nazwą ołowianka, ale toto nie zabezpiecza przed
pomarszczeniem dołu.

--
Piotr Jankisz
Małe co nieco o rowerach:

1. Data: 2004-02-26 07:47:24

Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl> napisał w wiadomości
> [...] Moze metalowe?

No właśnie. Połaziłam po sklepach i chyba metalowe. Chociaż trochę się boję,
że w dużym pokoju, nad dużym oknem i przy raczej mało filigranowej reszcie
wyposażenia taka rureczka może dziwnie wyglądać...

> [...]specjalne tasmy, a moze raczej "sznureczki" obciążające[...]

Ale one są giętkie i - jak napisał PeJot - zmarszczeniu czy zawinięciu rogów
nie zapobiegną. Zastanawiam się nad cienką listewką z przeroczystej pleksy
czy czegoś takiego, ale zanim zacznę kombinować z rękodziełem, może mi ktoś
podpowie jakieś gotowe rozwiązanie.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

1. Data: 2004-02-26 09:21:54

Od: "evelyna" <e...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <hanusia@[asiowykrzyknik]wasko.pl> napisał w
wiadomości news:c1k895$cto$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> nie zapobiegną. Zastanawiam się nad cienką listewką z przeroczystej pleksy
> czy czegoś takiego, ale zanim zacznę kombinować z rękodziełem, może mi

Tak sobie siedze i mysle....
a gdyby tak usztywnic boki na calej dlugosci... chociaz to chyba nie da
spodziewanego efektu...
Widzialam fajnie zrobione zaslony w porgramie "Changing Rooms" na BBC Prime
(BTW fajny program)
Tylko ze to byly zaslony. Mialy zrobione tuneliki, w ktore wsuwalo sie
cienkie listewki i material trzymal
sie sztywno.
=========
l l
l l
l l
=========
Jedno okno zaslanialy np. trzy takie elementy, kazdy w innym kolorze
(dopsowanym do kolorystki pokoju - oczywiscie).
Zaslony owe przyczepione byly do karniszy zamontowanych do sufitu -
wlasciwie to nie byly klasyczne karniesze
tylko takie jakby prowadnice (widzialam cos takiego w Castoramie)

> Pozdrawiam
> --
> Hanka Skwarczyńska

pozdrawiam
ewelina

1. Data: 2004-02-26 09:32:05

Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "evelyna" <e...@r...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> l l
> =========
> Jedno okno zaslanialy np. trzy takie elementy, kazdy

Kurtka na wacie, a myślałam, że sama to wynalazłam :) Bo dokładnie coś
takiego planuję, tyle że z woalowej firanki. No i tu problem, z czego te
nieszczęsne listewki, żeby nie psuły efektu przejrzystości. Ludzie kochane,
co jest cienkie, lekkie, przezroczyste, gładkie na powierzchni, a przy tym
sztywne? :)))

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

1. Data: 2004-02-26 09:53:33

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska napisał(a):

> Kurtka na wacie,

Po polsku: kurtka dla Wacławy ?

> a myślałam, że sama to wynalazłam :)

Daj spokój, przecie starożytni Rzymianie i Grecy........ :)

> [...]
> co jest cienkie, lekkie, przezroczyste, gładkie na powierzchni, a przy tym

1. Plexi, ale nie wiem kto to potnie na paski.

2. Przezroczyste bezbarwne pasy, z których budowane są kurtyny
przeciwhałasowe na halach przemysłowych. Dostępne w pasach w różnych
szerokosciach.

3. Jak się czegoś nie da schować, to trzeba to wyeksponować - może
listwy z naturalnego drewna ?

1. Data: 2004-02-26 09:55:24

Od: "evelyna" <e...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <hanusia@[asiowykrzyknik]wasko.pl> napisał w
wiadomości news:c1kegm$n82$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
kochane,
> co jest cienkie, lekkie, przezroczyste, gładkie na powierzchni, a przy tym
Proponuje z pleksi czy jak tam to sie nazywa
albo czego inszego przezroczystego. :-)

ewelina

1. Data: 2004-02-26 09:59:08

Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...] Przezroczyste bezbarwne pasy, z których budowane
> są kurtyny przeciwhałasowe na halach przemysłowych.
> Dostępne w pasach w różnych szerokosciach.

Ale chyba nie centymetrowe? Poza tym nie wiem, czy myślimy o tym samym, ale
to, o czym ja myślę, takie do końca sztywne nie jest.

> [...] Jak się czegoś nie da schować, to trzeba to wyeksponować[...]

Odpada :)

Pozdrawiam
Hanka (a może krochmal?...)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2004-02-26 10:01:48

Od: "evelyna" <e...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
> Hanka Skwarczyńska napisał(a):

> 1. Plexi, ale nie wiem kto to potnie na paski.

Przepraszam, ze ja tak o tej castoramie..., ale wiem, ze tam na miejscu
docinaja - na pewno
rzeczy drewniane i drewnopochodne wiec moze z tworzyw sztucznych tez ?

W innych marketach budowlane tez mozna skorzystac z takiej uslugi.

powodzenia
e.

pojemniki plastikowe
Pchly w dywanie.
Sadzenie drzew - odległóść minimalna od granicy
Wykonam instalacje wodne i centralnego ogrzewania , miedziane.
Do użytkowników w pełni zabudowanej zmywarki Bosch