dieta optymalna-pyt.do lekarza

11. Data: 2004-03-10 20:44:37

Temat: Re: dieta optymalna-pyt.do lekarza
Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika B ( k...@p...onet.pl ) napisał:
> Co do diety-generalnie nie jestem jej zwolenniczka- zreszta polskie
> autorytety naukowe bardzo ja krytykuja.
> Przeczytaj
> http://www.epacjent.pl/artykul.php?idartykul=616&pod
dzial=Dieta
> pzdr-Monika

To jest fragment z tej strony, którą podajesz:
"Podsumowując, należy stwierdzić, że w świetle obecnej wiedzy "dieta
optymalna" jest bardzo szkodliwa dla zdrowia, i w wieloletniej perspektywie
(miażdżyca rozwija się bardzo długo) należy się spodziewać zwiększenia
zachorowalności wśród ludzi ją stosujących, głównie na choroby układu
krążenia. Niemniej potrzebne są dalsze obserwacje i badania, aby ostatecznie
rozstrzygnąć kwestię szkodliwości/korzyści diet wysokotłuszczowych.
Autor: Dr n.med. Piotr Bręborowicz"

A czy przypadkiem właśnie od lat nie notuje się wysokiej zachorowalności na
ch. ukł. krążenia, mimo tzw. "prawidłowego/zdrowego" odżywiania???
Przecież od lat trąbi się (autorytety...), że tłuszcze zwierzęce są
przyczyną wielu chorób i dlatego też ludność unika ich jak ognia zamieniając
je na oleje, margaryny. A jednak ... jest coraz więcej chorych i ...
umierających.

Jaki z tego wniosek?

Iwona

12. Data: 2004-03-10 21:05:33

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"krzysiek" <l...@w...pl> wrote in message news:c2ne1l$58q$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam serdecznie,
> Jestem studentem 5 roku AM w Poznaniu i bardzo proszę o odpowiedź lekarza
> kardiologa lub gastroenterologa.

a u ciebie na uczelni nie ma lekarzy tej specjalnosci??
czy any na pewno jestes studentem AM?

iwon(k)a

13. Data: 2004-03-10 21:39:23

Od: "Anka Łazowska" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a u ciebie na uczelni nie ma lekarzy tej specjalnosci??
> czy any na pewno jestes studentem AM?
>
> iwon(k)a

Pierwsze slysze, zeby taka specjalizacja byla, LOL!!!!!!!!!!!

Anka

14. Data: 2004-03-10 21:40:54

Od: "Anka Łazowska" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "krzysiek" <l...@w...pl> wrote in message
>
> a u ciebie na uczelni nie ma lekarzy tej specjalnosci??
> czy any na pewno jestes studentem AM?
>
> iwon(k)a

Sorry, chodzilo oczywiscie o specjalizacje z DO a nie gastrologiczna &
kardiologiczna.
Koledze chyba chodzilo o osoby, ktore sie interesuja naukowo problemem. Trudno
bedzie znalezc (o ile w ogole) obiektywne spojrzenie na sprawe.

Anka

15. Data: 2004-03-10 21:54:15

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika B ( k...@p...onet.pl ) napisał:

> Tak jak napisalam wczesniej ludzie chorzy na cukrzyce umieraja z powodu
> miadzycy.
A nie musieliby...

> Cukier jest tylko jednym z czynnikow ryzyka.
Też.

> Co z tego, ze obnizysz cukier podajac wysokotluszczowa diete, jak w zamian
> zafundujesz gosciowi nadmiar cholesterolu i trojglicerydow, ktory odlozy
> mu sie w naczyniach i zabije przy pierwszej okazji.
Skąd w takim razie cholesterol i triglicerydy u tych co nie jedzą
wysokotłuszczowo?

> Diata optymalna nie ma zadnych obiektywnych badan,
Jeśli nie ma badań - nie znaczy, że nie jest dobra/skuteczna.

>sa tylko wielkie rzesze zaprzysieglych zwolennikow
Czy rzesze zaprzysięgłych? Tu bym się nie zgodziła.
Nie chodzi o jakieś tam rzesze, tylko o sposób żywienia, który jak się
okazuje przynosi pozytywne, zaskakujące wręcz efekty.
Do rzeszy zaprzysięgłych to raczej bym zaliczyła takich jak ty, wprawdzie
wiedzy akademickiej, ale zaprzysięgłych. Większość nie potrafi wychylić nosa
poza tę więdzę, którą im wpojono. A i tak przez lata całe nie znaleziono
metody na zapobieganie/leczenie (z pozytywnym skutkiem) m.in.cukrzycy czy
chorobom serca.

( do ktorych pewnie i ty nalezysz),
Ja nigdzie nie muszę i nie lubię należeć.

>i ktore nagle szybko sie wycofuja , gdy dochodzi u nich albo u ich bliskich
do
> powiklan. Mialam juz wiele takich przykladow wsrod pacjentow- gdy nagle w
> pelni zdrowia laduja na OIOM-ie nagle ich swiat sie zmienia-
Ile to "wiele"? (jeśli w ogóle)

>i wyobraz sobie do cudownej diety juz nie wracaja.
Skąd ta pewność?

Iwona (co od 6.lat je wysokotłuszczowo i od tego czasu cieszy się wreszcie
zdrowiem:))) )

16. Data: 2004-03-10 22:02:56

Od: "krzysiek" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesz - w natłoku zajęć nie zawsze jest możliwość spytania się o rzeczy nie
zwiazane z tematem , a poza tym nie koniecznie chce mi się jeździć do
odpowiedniego szpitala po to żeby zadawać takie pytania po
zajeciach -większość lekarzy jest bardzo zajęta....a to właśnie temat na
dłuższą debatę albo wymaga trudu zagębiania się w literaturę którekj
brakuje- oczywiście ,że na grupie najprawdopodobniej nie dowiem się rzeczy w
które bezkrytycznie będę mógł uwierzyć ale może ktoś to przeczyta i wskaże
mi w miarę rzetelne źródło w którym mógłbym poszukać interesujących mnie
informacji....
Na klinikach z ortopedii przecież o to nie będę pytał bo mija się to z celem
Czy instnieje specjalizacja: Gastroenterologia??? - do końca nie wiem -
Poprostu są takie oddziały- lekarze pracujący na nich napewno wiedzą ,że
chodzi o nich... tak mi się wydaje.... że nie chodzi do końca o nazwę
specjalności które się Ciągle zmieniają,
lecz o merytorykę a nie słówka ... Gwoli ścisłości
Wg. mnie Gastro-enterolog to lekarz internista zajmujący się przewodem
pokarmowym i jego gruczołami....

Pozdrawiam,;-)

Krzysiek

17. Data: 2004-03-10 23:24:04

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anka Łazowska" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> Pierwsze slysze, zeby taka specjalizacja byla, LOL!!!!!!!!!!!

a czytac ze zrozumieniem umiesz??

iwon(k)a

18. Data: 2004-03-10 23:25:30

Od: SkunkWeed <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, lekarzem nie jestem (chociaż bardzo chciałam kiedyś :)))
Cukrzyca typu I.

Sprawa dotyczy mojego teścia (61 lat). Tak jak pisałam - od 2,5 roku jest na
diecie optymalnej. Cukier można uregulować tłuszczami, ale to musi się jakoś
w organiźmie odkładać. A on ma wszystkie wyniki badań jak najbardziej
prawidłowe - zarówno ogólne (morfologia, mocz - kontrolowane co 2-3
miesiące), jak i bardziej kompleksowe (cholersterol, trójglicerydy). Bardzo
dba o siebie, regularnie robi badania, jest okazem zdrowia.
Dlatego mnie to zastanawia. Ponieważ ktoś zapytał o dietę optymalną, więc
skorzystałam z okazji :-)) Interesuje mnie to, w końcu chodzi o zdrowie
dziadka mojego dziecka.

Czy możliwe, żeby przez tak długi czas poziom cholesterolu był prawidłowy?

Dzięki z góry za wszelkie informacje.
Pozdrawiam serdecznie,

Monika.

19. Data: 2004-03-10 23:25:41

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"krzysiek" <l...@w...pl> wrote in message news:c2o3er$ii6$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> informacji....
> Na klinikach z ortopedii przecież o to nie będę pytał bo mija się to z celem

(...)
jesli rzeczywiscie jestes tym studentem AM, na dodatek
juz 5 roku, to marnie wyglada to co piszesz. zostal ci tylko rok,
jeszcze chwila a bedziesz leczyl ludzi i odpowiadal na ich pytania, a ty
przedstawiasz nam studia jako malo informatywne :( moze by tak
pogrzebac w bibliotece i samemu wyciagnac wnioski?

iwon(k)a

20. Data: 2004-03-10 23:37:24

Od: "krzysiek" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zostały mi 2 lata 6 rok+ starz 1 rok + LEP
A "informatywne" te studia są ale nie we wszystkich tematach bo trwały by z
10 lat- a prawda taka ,że jeśli chodzi akurat o tą dietę to sami lekarze nie
wiedzą.. tzn wiedzą ale nie na przykładach badań- tylko na podstawie swojej
wiedzy jaką wysnieśli z praktyki i studiów....ew. szkoleń. Poprostu szukam
informacji a nie odpowiedzi czy jest dobra czy zła....
A prawda jest taka ,że nawet po tych 2 latach praktycznie nie będę leczyć
jeszcze -bo potrzebna jest jeszcze specjalizacja...
I teraz poprostu mam czas na naukę- wogóle to całe ,zycie lekarz się uczy i
nie bardzo rozumiem dlaczego jesteś Taka kategoryczna:) Czy naprawdę warto?
Pozdrawiam serdecznie:)

> [...]
> przedstawiasz nam studia jako malo informatywne :( moze by tak
> pogrzebac w bibliotece i samemu wyciagnac wnioski?

przetłuszczenie wątroby
białko
białko w moczu
Bóle w klatce piersiowej ?
straszny ból po zastrzyku domięśniowym!! od 4 dni