Re: do Kasika (pyt. o paznokcie)

From: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org>
Newsgroups: pl.rec.uroda
Subject: Re: do Kasika (pyt. o paznokcie)
Date: Fri, 2 Aug 2002 13:27:16 +0200
Sender: j...@p...onet.pl@host013.polisa-zycie.pl

Jola L-L napisał(a) w wiadomości: ...

>Użytkownik "Seva" <s...@p...lp> napisał w wiadomości

>nie wiem, bylam kiedys na wakacjach w wiekszym gronie znajomych i mloda
>nastolatka bardzo dbajaca o paznokcie robila taka kuracje. Po 2 tygodniach
>roznice widac bylo golym okiem.Moze dlatego, ze zelatyna -to wyciag z kosci
>i skory?Wiec uzupelnia niedobory?

hmmm... żelatyna składa się z kolagenu, czyli białka strukutralnego,
będącego matrixem w chrząstkach, kościach, tkankach rogowych (paznokciach).
Tworzy się przez komórki wydalające go do przestrzeni międzykomórkowych. A w
działaniu chodzi o te białka, wchodzące w skład kolagenu, uzupelniają one
niedobory tych białek w organizmie i pomagają także regenerować tkankę
chrzęstną. Też słyszałem o tej metodzie "kuracji" paznokci...

BTW: są takie preparaty dla kulturystów z dużą zawartością kolagenu, wlasnie
do leczenia i ochrony stawów. Może one się przydadzą???

--
Pozdrawiam, Mariusz "Jaszyn" Łukasz | | /_\ / __||_ /\ \ / /| \| |