do tych, co bez miksera daja sobie rade

1. Data: 2003-11-21 09:58:35

Temat: do tych, co bez miksera daja sobie rade
Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Powiedzcie mi prosze, jak sobie daje cie rade z biszkoptem na przyklad? Bita
smietana i ubicie bialek na sztywno to bajka, nie ma problemu, zwykla
trzepaczka swietnie sobie radzi.Ale czy zabieracie sie za ciasta co do
ktorych w przepisie stoi: "utrzec cukier z zoltkami na puszysta mase" bez
miksera i bez makutry?
Zabieracie sie w ogole za cos takiego?

Kruszyna

--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-11-21 10:23:29

Temat: Re: do tych, co bez miksera daja sobie rade
Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> trzepaczka swietnie sobie radzi.Ale czy zabieracie sie za ciasta co do
> ktorych w przepisie stoi: "utrzec cukier z zoltkami na puszysta mase" bez

Zabieracie
Łapki omdlewają, ale to lepsze niż fitness.

Kinga bez miksera ale za to z makutrą i drewnianymi przynarządami.:))

1. Data: 2003-11-21 11:57:29

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zabieracie sie w ogole za cos takiego?

NO pewnie
moja mama nigdy jeszcze nie robila biszkoptu przy uzyciu miksera.
Zawsze zoltka z cukrem ubija trzepaczka na parze
i jest ok - biszkopty jej dobre wychodza
to samo przy tradycyjnym kremie...
poczatkowo jak robilam ciasta mikserem to sie na mnie dziwnie patrzyla ;o)
ale teraz sama uzywa (ale nie przy biszkopcie)
pozdrawiam
Myszka

1. Data: 2003-11-21 21:46:45

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Kruszynka \(Wrocław\) wrote:

> [...]
> trzepaczka swietnie sobie radzi.Ale czy zabieracie sie za ciasta co do
> ktorych w przepisie stoi: "utrzec cukier z zoltkami na puszysta mase" bez

hehe, za starych czasów studenckich używaliśmy do tego celu wiertarki z
trzepaczką, która się ostała sąsiadom po zeszłym mikserze.

Waldek

1. Data: 2003-11-21 21:46:45

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-11-22 14:41:29

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kruszynka (Wrocław)" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> trzepaczka swietnie sobie radzi.Ale czy zabieracie sie za ciasta co do
> ktorych w przepisie stoi: "utrzec cukier z zoltkami na puszysta mase" bez

Jeśli chodzi o biszkopt, to nie ma potrzeby ucierania cukru z żółtkami. Ja
co prawda mikserem jadę;), ale najpierw ubijam białka z cukrem, potem dodaję
żółtka. No a na końcu mąkę, ale to już oczywiście bez miksera.

Na marginesie - przepis na biszkopt, który zawsze mi wychodzi:

Ubijam na sztywno białka, dodaję cukier, ubijam dalej, wlewam powoli żótka.
Potem wyłączam mikser i powoli sypię mąkę, metodą "pobierania", czyli łycha
od spodu do góry, nie mieszamy po obwodzie, bo ciasto opada (ważne!)

Proporcje: na jedno jajo 3 dag mąki i 4 dag cukru. W przypadku 6 jaj: ok.3/4
szkl. cukru oraz szklanka i łyżka mąki.
Czasem dodaję jeszcze pół łyżeczki proszku do pieczenia.

--
Pozdr. Ewa

1. Data: 2003-11-24 08:27:47

Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
łycha
> od spodu do góry, nie mieszamy po obwodzie, bo ciasto opada (ważne!)

Robie identycznie :)

> Proporcje: na jedno jajo 3 dag mąki i 4 dag cukru. W przypadku 6 jaj:
ok.3/4
> szkl. cukru oraz szklanka i łyżka mąki

U mnie jest tak: na 6 jaj szklanka cukru i okkolo poltorej szklanki maki -
wtedy biszkopt nie opada.

Moze sie skusze na biszkopt, faktycznie :)

Kruszyna
--
"Primum non stresere... "

bigos ;)