Re: dobre ciacho na pizze....

1. Data: 2002-11-07 20:00:41

Temat: Re: dobre ciacho na pizze....
Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Dafne wrote:

> moze zna ktos przepis na dobre ciasto na pizze, chodZi mi o grubsze

spytaj się tego, co chce cieńsze jak robił do tej pory.

Waldek

1. Data: 2002-11-08 17:28:26

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>spytaj się tego, co chce cieńsze jak robił do tej pory.
>
>Waldek

ROTFL cudowna odpowiedz :-)
Pozdr.Dot

1. Data: 2002-11-08 20:15:14

Od: "zuczek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Spisałam kiedyś z tej grupy przepis - jest zajebiozo (no może ciut mniej
tłuszczu 3 łyżki oliwy)

Ciasto na pizzę

Takie właśnie, jakie być powinno - połączenie chrupkości z miękkością - tam,
gdzie należy.

30 minut bardzo łatwe 4-6 danie tanie niesłychanie troszeczkę

pół kilograma mąki przedniej jakości
torebka drożdży instant
3 "czubate" łyżki oliwy extra vergine
znaczna łyżeczka soli
ciepła woda - około szklanki

Ciasto na pizzę po upieczeniu powinno łączyć kruchość spodniej warstwy z
delikatna puchatością warstwy tuz spod nadzienia.

Ciasto zaczynam od wyrobienia mąki z solą, drożdżami i wodą - wody dodaje
tyle, by otrzymać ciasto o średniej twardości - tak by plastycznie układało
się pod rękoma. Kiedy ciasto dobrze wyrobione, gładkie dodaję do niego oliwę
i znowu wyrabiam, aż ciasto wchłonie całą oliwę i będzie błyszczące i
doskonale nie łączące się ze stolnicą. Teraz ciasto ląduje w misce, miska
jest nakryta ściereczką i odstawiona - miska w ciepłe miejsce.

W tym czasie jest czas by przygotować sos i nadzienie. O czym w poniżej w
szczegółowych przepisach.

Kiedy ciasto podrośnie - zwiększy swoją objętość około półtora raza, wyjmuję
je z miski, oprószam mąką i formuję albo placek, albo pieróg, innymi słowy
calzone. Tutaj stosuję pewien patent, który wydobyłem kiedyś podczas
całodobowego przesłuchania pewnego Włocha, podczas nocnej sesji nad
Balatonem - na wysmarowanej blachą oliwie układam ciasto, zawijam trochę
brzegi, by nadzienie nie uciekało i smaruję je bardzo obficie oliwą. Dzięki
temu nadzienie, które znajdzie się na cieście nie rozmiękczy jego za bardzo
i po upieczeniu ciasto będzie odpowiedniej suchości, a nadzienie
odpowiedniej wilgotności.

Wysmarowane ciasto oliwą smaruję jeszcze w przypadku niektórych nadzień
sosem pomidorowym. Dopiero na sos pomidorowy układam nadzienie i... nie, nie
posypuje żadnym serem. Na ser dopiero nadejdzie czas.

Jeśli to zwykła pizza a nie calzone, wkładam ją do pieca na kilkanaście
minut do pieca. To, że pizza jest już prawie gotowa poznaję po brzegach,
które lekko przyrumienione. Teraz wyjmują na chwile pizzę z pieca i układam
na niej dosyć grube plastry mozarelli. Pizzę z mozarella wkładam jeszcze do
pieca na około 3 minut - tak by ser się rozpuścił i dosłownie leciusieńko
zażółcił - ułożenia mozarelli przed upieczeniem się pizzy spowodowałoby, iż
ser w zasadzie by się spalił i pozostała by z niego tylko cienka, chrupka
skórka - taki też jest dobry - ale myślę, że ciągnący się ser na pizzy jest
znacznie lepszy.

ita

1. Data: 2002-11-08 20:57:05

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 8 Nov 2002 21:15:14 +0100, "zuczek"
<z...@p...onet.pl> wrote:

>Spisałam kiedyś z tej grupy przepis - jest zajebiozo (no może ciut mniej
>tłuszczu 3 łyżki oliwy)
>

>Ciasto na pizzę

ciach

> ita

Widzicie - ciec to moc !!!
Bravo ! Bravo !
;-))))

Art(Gruby).

Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2002-11-08 22:31:05

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Widzicie - ciec to moc !!!
> Bravo ! Bravo !
> ;-))))

Art(Glodny).

Smacznego.
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

1. Data: 2002-11-08 23:24:23

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 8 Nov 2002 23:31:05 +0100, "Jerzy" <0...@m...pl> wrote:

>Art(Glodny).
>
>Smacznego.
>;-)
>--
>Pozdr. Jerzy Nowak
>
>"Learn the rules. Then break some."

Dziekuje.
Art(Gruby).

Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2002-11-08 23:47:19

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziekuje.
> Art(Gruby).

Kto inny by mi dokopal, ale TY wiesz, co to kindersztuba!!!
W takim razie odwaze sie i Ci powiem, ze BRAWO wlasnie sie tak pisze.
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak
[Tulac uszy po sobie.]

1. Data: 2002-11-11 17:56:24

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 9 Nov 2002 00:47:19 +0100, "Jerzy" <0...@m...pl> wrote:

>Kto inny by mi dokopal, ale TY wiesz, co to kindersztuba!!!
>W takim razie odwaze sie i Ci powiem, ze BRAWO wlasnie sie tak pisze.
> [...]

Mialo byc spiewnie , z wloska , ale widac nie wyszlo ... zatem raz
jeszcze :
Bravo , maestro , bravo...

Co do kopania to glany juz zdjalem zatem poczekac musisz...
;->

Art(Gruby).

Abyssus abyssum invocat.

Zyto
jak upiec kasztany
Jaki boczek na rolade?
Sernik z drożdżami.
Obiecane rogaliki orzechowe dla Basi i nie tylko (P)