dolegliwości sercowe spowodowane nerwica

1. Data: 2005-08-29 13:14:28

Temat: dolegliwości sercowe spowodowane nerwica
Od: "wojtek" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

facet 23 lata
dzisiaj rano sniadanie zjadłem jak zazwsze , duzo spałem ( od 23:30 do 6:30
czyli 7h ) w weekend odpoczywalem zadne imprezy itp
przyjechałem do pracy , siedze i nagle czuje zawroty głowy , uczucie
slabości i dretwienie nóg i rąk , ucisk w klatce piersiowej , czuje ze zaraz
zemdleje/strace swiadomość
panika , lapie za serce ... tetno spokojnie 2x wyzsze niz normalne
szybko lece po szklanke wody ( rece mi sie trzesa i jestem , chyba cały sie
trzasłem ) ... łykam xanax i za chwile (pare min ) przechodzi ale uczucie
jest tragiczne
po łyknieciu tabletki jeszcze pare min chodziłem po pokoju i starałem sie
uspokoic , wolno oddychałem ... rece mi sie jeszcze troche trzesły

i tak mam od 1.5 roku 2-3 razy w miesiacu
i juz nie wiem co robic
grozi mi cos poważniejszego ? skoro za zadne skarby nie moge sie tych
dolegliwości pozbyc ? ( chodzi mi o to czy za ktorymś takim "atakiem" moze
mi sie coś stac ? )

juz jestem zarejestrowany do psychiatry ale dopiero na 3 października ...

2. Data: 2005-08-29 14:13:15

Temat: Re: dolegliwości sercowe spowodowane nerwica
Od: "Darek" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam 24 lata i taki przypadek mialem dwa miesiace temu. Objawy identyczne.
Mierzylem cisnienie, zrobilem EKG, morfologie i wszystko ok. Zmienilem
troche tryb zycia i przeszlo. Jesli u Ciebie badania sa ok nie masz sie czym
przejmowac. Taki lęk działa jak sprzężenie zwrotne - jeszcze bardziej
potęguje nerwicę. Czekasz tylko kiedy to cie dopadnie, przez co pogarsza sie
samopoczucie i mozesz nawet zlapac depresje. Wazna jest zmiana trybu zycia i
nastawienie psychiczne. Przede wszystkim duzo sportu - to rozluznia organizm
i poprawia samopoczucie. Po drugie higienia psychiczna - odpowiednia dawka
relaksu - hobby, znajomi, imprezy i unikanie stresu.
Warto tez skupic sie na definicji nerwicy (fragment z serwisu resmedica.pl):
"Nie jest uwarunkowana jakimikolwiek patologicznymi zmianami mózgu czy
nerwów, lecz raczej nieświadomymi konfliktami psychicznymi, nad którymi nie
panujemy.
Konflikty wewnętrzne sprowadzają się najczęściej do:
-zderzenia dążeń jednostki z możliwościami ich urzeczywistnienia,
-sprzeczności między obowiązkami a potrzebami,
-rozdarcia między pragnieniami a normami etycznymi."

Trzeba znalezc takie wewnetrzne konflikty i je usuwac. Ja z perspektywy
czasu widze ze u mnie nerwice mogla wywolac zbyt duza ambicja - wykonywalem
prace w zawodzie, ale raczej malo rozwojową. W dodatku pracowalem po
kilkanascie godzin dziennie. To powodowalo ciagly stres i organizm sie
zbuntowal. Teraz mam to w du... . Najwazniejsze jest zdrowie, a nie kariera.

Pozdr.
Darek

3. Data: 2005-08-29 18:45:24

Od: "mk" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć
Zbadaj tarczycę.
Dużo zdrowia. MK.

4. Data: 2005-08-29 20:30:14

Od: "Wojti" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

heh
szkoda gadac
po ponad roku sam doszedłem do tego ze mam nerwice
bylem w wiekszosci szpitali we wrowławiu ( na maja , traugutta , wojskowym i
innych )
nawet w jednym lezalem 3 dni , tomografia , potencjały wzrokowe , proby
tezyczkowe , neurolodzi i inni
tarczyce tez badałem

ogolnie mialem zriobione prawie wszystko i wszystko OK mi wyszło ( jedynie
niedobory potasu i magnezu ktore juz uzupełniam - magne B6 i kalipoz )

i sam szukajac w google pod hasłami zawroty głowy , kołatanie serca
doszedłem do wniosku ze to nerwica
dziwi mnie ze byłem u tylu lekarzy specjalistów i zaden nie potrafił na
podstawie objawów stwierdzic nerwicy ktora ja sam po przeczytaniu wielu
postów sam stwierdziłem !!!

jestem zarejestrowany na 03.10 do psychiatry zbaczymy co bedzie dalej
bo po diziejszej porannej akcji mam juz dość

5. Data: 2005-08-29 20:55:25

Od: "mrmool" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> szkoda gadac

to po co gadać?

> po ponad roku sam doszedłem do tego ze mam nerwice

geniusz?

> [...]
> dziwi mnie ze byłem u tylu lekarzy specjalistów i zaden nie potrafił na
> podstawie objawów stwierdzic nerwicy ktora ja sam po przeczytaniu wielu

widzisz....taki dajmy na to lekarz - to facet który uczył sie nie z postów
tylko z książek i od ludzi którzy (nie ujmując Ci) są madrzejsi od Ciebie w
tym temacie - gdyby medycyna była tak prosta jak czytanie postów to sam
miałbyś w domu pieczątke i prawo wypisywania recept na chociażby nerwice -
dlatego moja skromna porada - racz skonsultować swoją diagnoze z kimś kto ma
o tym ciut większe pojecie niż Ty i swojej wiedzy nie czerpał z "psostów"

> jestem zarejestrowany na 03.10 do psychiatry zbaczymy co bedzie dalej

dalej bedzie lepiej

pzdr i zdrówka
mrmool

gruczoł Cowpera