dom

11. Data: 2006-10-16 21:14:15

Temat: Re: dom
Od: "Księżniczka Telimena" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:eh0oip$7gl$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Księżniczka Telimena" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> Swoją drogą lokalizacja musi być super skoro decydujecie się na dom do
> kapitalnego remontu.
> --

Otóż to.

Pozdrawiam
Telimena

12. Data: 2006-10-16 21:29:33

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Otóż to.

Jeśli mogę służyć radą, to IMO powinniście zatrudnić jeszcze przed
ostateczną decyzją o zakupie dobrego inspektora budowlanego i kosztorysanta
w jednej osobie. Niech obejrzy dokładnie dom i zrobi kosztorys remontu
uwzględniający stan "bezpiecznie" + ładnie z wyliczeniem ilości materiałów
budowlanych typu podłogi i kafelki tak żebyście sami ocenili wartość
materiałów wykończeniowych, bo np. metr kwadratowy kafelków to może być
równie dobrze 20 zł jak i 1000zł.
Taka usługa u dobrego fachowca na rynku warszawskim nie powinna być droższa
niż 2500, a jednocześnie będziecie mieli pewność, że ścianki, które chcecie
zburzyć - przestawić, rzeczywiście można przestawić itp.
IMO warto zainwestować, żeby nie umoczyć kilkuset tysięcy.
Joanna
http://www.jduszczynska.republika.pl/

13. Data: 2006-10-17 06:55:28

Od: Inf <u...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dopiero wiosną będziemy zaczynali coś robić. Teraz chcielibyśmy chociaż na
> oko ocenić finanse.

moim zdaniem nie da się wyremontować starego domu tak, by zapewniał
komfort podobny jak w nowym domu, przynajmniej takowego nie spotkałem,
ja sprzedawałem dom do remontu (przedwojenny) w doskonałej lokalizacji -
Sadyba i teraz po wybudowaniu nowego widzę, że z tamtego nijak nie dało
by się zrobić czegoś "do mieszkania",
pomijam elementy oczywiste, takie jak aluminiowe instalacje elektryczne
w otulinie z jakichś nici ;-)
ale nawet zaprawa między cegłami była już nieco słaba,
na przedwojenne warunki to był bardzo komfortowy dom ale np wtedy nie
przewidziano takiego miejsca jak sauna, 20 metrowa kuchnia, ogrzewanie
podłogowe i 2 duże łazienki,

14. Data: 2006-10-17 16:15:13

Od: "e-Shrek" <e-shrek@po_malpce_tylko_to-->wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Księżniczka Telimena" <b...@w...pl> wrote in

> Koszt ok, ale ja chciałabym wiedzieć, jakie materiały zazwyczaj są
> potrzebne. Te ogólne wiem, ale może jest coś co stanowczo podraża
> koszt remontu. Wtedy będziemy mogli z czegoś zrezygnować do poczet
> czegoś innego. Chodziłoby mi o jakąś listę wykorzystanych materiałów
> do remontu. Może ktoś robił sobie takie notatki.

Wszystko zalezy z jakich materialow korzystasz. Jesli wybierasz panele i
najtansza terakote i glazure to bedzie taniej, jak wolisz cos innego to
bedzie drozej. Drugi przyklad - drzwi wewnetrzne, mozesz kupic gotowe w
Castoramie lub zamowic. Mozesz palstikowe a mozesz drewniane a mozesz
fornirowane. W kazdym przypadku masz inna cene i od ciebie zalezy czy
musisz i na czym mozesz zaoszczedzic. Wiadomo, ze nie ma co oszczedzac na
rzeczach trudno wymienialnych. Wanne ciezko wymienic, okan tez, ale dywan
czy armature to juz nie tak specjalnie.

e-Shrek

15. Data: 2006-10-17 16:17:58

Od: "e-Shrek" <e-shrek@po_malpce_tylko_to-->wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Inf <u...@v...pl> wrote in news:eh1up0$o8$1@news.lublin.pl:

> moim zdaniem nie da się wyremontować starego domu tak, by zapewniał
> komfort podobny jak w nowym domu, przynajmniej takowego nie spotkałem,

Kwestia architekta. Wiadom, ze wiecej ograniczen, ale z drugiej strony
mozna cos ciekawego osiagnac.

> pomijam elementy oczywiste, takie jak aluminiowe instalacje
> elektryczne w otulinie z jakichś nici ;-)

Albo aluminiowa, albo miedziana w bawelnie i czyms tam jeszcze ;-)

e-Shrek

16. Data: 2006-10-17 21:43:15

Od: "księżniczka Telimena" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:eh0tkm$1kd$1@news.onet.pl...

> [...]
>>

> Jeśli mogę służyć radą, to IMO powinniście zatrudnić jeszcze przed
> ostateczną decyzją o zakupie dobrego inspektora budowlanego i

mamy taki plan, ale wcześniej chcemy zatrudnić architekta, jeszcze wcześniej
chcemy sami mniej-więcej ocenić co chcemy zrobić i po swojemu ocenić koszty
na podstawie listy materiałów, które będą potrzebne. Oczywiście wszystko na
końcu będzie w rękach fachowców, ale pomyślałam sobie, ze prościej byłoby
gdybyśmy cokolwiek na ten temat wiedzieli wcześniej.

> [...]
> wartość materiałów wykończeniowych, bo np. metr kwadratowy kafelków to
> może być równie dobrze 20 zł jak i 1000zł.

no tak...

> [...]
> które chcecie zburzyć - przestawić, rzeczywiście można przestawić itp.
> IMO warto zainwestować, żeby nie umoczyć kilkuset tysięcy.

tak, to wiem.
Dziękuję i pozdrawiam
Teli.

17. Data: 2006-10-17 21:45:38

Od: "księżniczka Telimena" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Inf" <u...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> się zrobić czegoś "do mieszkania",
> pomijam elementy oczywiste, takie jak aluminiowe instalacje elektryczne w

Remont generalny dotyczy wymiany również takich instalacji, a budynek jest z
1986 roku, więc nie jest tak źle:)

> [...]
> na przedwojenne warunki to był bardzo komfortowy dom ale np wtedy nie
> przewidziano takiego miejsca jak sauna, 20 metrowa kuchnia, ogrzewanie

no to już kwestia dostosowania budynku, tego o którym piszesz może akurat
nie dało się przerobić, ale domy są bardzo różne.
T.

18. Data: 2006-10-17 21:49:02

Od: "księżniczka Telimena" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "e-Shrek wp.pl>" <e-shrek@po_malpce_tylko_to--> napisał w
wiadomości news:Xns985FBA26DE106eshrekKASUJwppl@213.180.128.149

> Kwestia architekta. Wiadom, ze wiecej ograniczen, ale z drugiej strony
> mozna cos ciekawego osiagnac.

Właśnie to jest najfajniejsze. np. kuchnia w nowych domach najczęsciej jest
ogromna. Moja nie będzie jakaś wielka, ale dobudujemy patio i będzie zejscie
bardzo ciekawymi schodami do piwnicy, która znajduje się pod kuchnią, a tam
będzie spiżarnia.
Nie chciałoby mi się tak kombinować w nowym domu.

T.

19. Data: 2006-10-17 22:02:16

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "księżniczka Telimena" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

> mamy taki plan, ale wcześniej chcemy zatrudnić architekta,

Godzina rozmowy z architektem - w tym czasie obejrzy plany domu i rzuci
kilka pomysłów kosztuje 100 zł. Można się umówic zupełnie niezobowiązująco
do niczego np. w wydawnictwie "Muratora". To nie musi być wcale ten sam
architekt, który ostatecznie będzie wam projektował zmiany w domu, ale
będziecie mieli informacje, czy możliwe jest wyburzanie niepotrzebnych wam
ścian.
Taka tańsza wersja konsultacji mi się przypomniała.

20. Data: 2006-10-17 22:12:06

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Remont generalny dotyczy wymiany również takich instalacji, a budynek jest
> z 1986 roku, więc nie jest tak źle:)

Oj chyba jest gorzej. Czasy późnokomunistyczne to budowanie z byleczego, co
się udało zdobyć. Chociaż może być gorzej. Najgorsze jakościowo są domy z
lat 89, 90, 91. To jest oczywiście moja prywatna opinia na podstawie
własnych obserwacji.
Oczywiście dużo zależy od tego kto był inwestorem, kto wykonawcą...
Joanna
http://www.jduszczynska.republika.pl/

Piekarnik...full automat, chowany do góry
piszczący kran
ekipa remontowa
piec kaflowy a brykiet z trocin
Status mieszkania - WAZNE !!!! - PILNE !!!!!