dretwienie palcow ciekawostka?

1. Data: 2009-01-02 15:53:51

Temat: dretwienie palcow ciekawostka?
Od: "bartek" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
mialem problem z dretwieniem palcow z przewaga lewej strony
tzn 2 male palce,
bylem 2 razy na akunpunkturze i dretwieje juz tylko jeden,
ponoc to cos z kregami szyjnymi ???????? 2 zabiegi i jest poprawa w
poniedzialek ide na kolejny
czy jest szansa ze bedzie wszystko ok ?????
skoro jest juz poprawa tzn ze nie musze isc juz na zadne przeswietlenia i
inne akcje neurologiczny?

2. Data: 2009-01-02 16:24:12

Temat: Re: dretwienie palcow ciekawostka?
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 2 Jan 2009 16:53:51 +0100, bartek wrote:

> [...]
> czy jest szansa ze bedzie wszystko ok ?????
> skoro jest juz poprawa tzn ze nie musze isc juz na zadne przeswietlenia i

Jeśli sprawa wynika z ucisku korzeni nerwów rdzeniowych w odcinku
szyjnym, to wypadałoby zrobić coś więcej - na przykład porehabilitować
się. I zweryfikować to, czy spraa jest z szyi, czy bardziej z obwodu.

Moim zdaniem warto to sprawdzić. Stosowanie podejścia "nie pójdę do
lekarza, bo coś mi znajdzie" jest moim zdaniem chowaniem głowy w piasek.

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

3. Data: 2009-01-03 10:12:55

Od: "bartek" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

a gdzie mam pojsc?
do rodzinnego i po skierowanie do neurologa
tam sie zarejestrowac dostane sie za 2-3 tygodnie potem na USG ?????
czy jest jakis krotszy szybszy sposob?
np.
isc do ambulatorium po 15, powiedziec ze uderzyla mnie szafka w szyje
podczas przewozenia i dretwieja palce?

szybko mnie na usg skieruja i powiedza ze do neurologa trzeba isc?

ktora droga lepsza :)

4. Data: 2009-01-03 11:06:51

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 3 Jan 2009 11:12:55 +0100, bartek wrote:

> [...]
> czy jest jakis krotszy szybszy sposob?
> np.
> isc do ambulatorium po 15, powiedziec ze uderzyla mnie szafka w szyje

Jeśli wyskoczysz z takim tekstem, to w najlepszym razie wywołasz nerwowy
chichot u lekarza :)

Na dzień dzisiejszy z tego co piszesz sprawa raczej nie wygląda na
pilną, więc proponuję podejście nr 1. Czyli ogólny -> neurolog ->
diagnostyka (nie USG, bo tu USG nic nie wniesie - z tego co piszesz, to
jest to raczej różnicowanie między uszkodzeniem korzenia C8 i nerwu
łokciowego). Możesz tez spróbować zgłosić się na izbę przyjęć
(neurologiczną znaczy), ale raczej na pewno zostaniesz odesłany na rejon
- chyba, ze neurolog będzie miał bardzo dobry humor, masę czasu i bardzo
dobre możliwości, albo że w badaniu jest coś więcej, niż drętwienie.

m.

5. Data: 2009-01-03 14:55:07

Od: karolgt <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podczas przewozenia i dretwieja palce?
>
> szybko mnie na usg skieruja i powiedza ze do neurologa trzeba isc?

idziesz do rodzinnego, mowisz ze cie boli odcinek szyjny kręgosłupa
i chcesz to sprawdzic i potrzebujesz skierowanie na RTG. U mnie
załatwiłem to w 5 minut i następnego dnia rano odebrałem gotowe RTG.

I nie wiem co tak uczepiłeś sie tej akupunktury, poczytaj troche o
urazach kręgosłupa to sie dowiesz ze to po prostu trzeba (w duzy
uproszczeniu mowiąc) "nastawić kręgi" i tyle, a nie bawić się w
akupunkture czy masaże, bo tym prawdopodobnie tylko "znieczulasz" ból a
nie likwidujesz jego przyczyne.

a potem z RTG na prywatna wizyte do rehabilitanta, w kilka wizyt wyleczy
Cię i powie jakie ćwiczenia wykonywać przez najbliższe kilka tygodni.

6. Data: 2009-01-03 18:49:26

Od: "Andrzej" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy jest szansa ze bedzie wszystko ok ?????
> skoro jest juz poprawa tzn ze nie musze isc juz na zadne przeswietlenia i

Mialem podobna sytuacje 6-7 lat temu bylem prywatnie u neurologa i nic nie
stwierdzil uspokoil i powiedzial, ze powinno po jakims czasie zniknac a
gdyby sie nasililo wysle mnie na badania. Uspokojony odpuscilem sobie,
dretwienie obejmowalo czasami od 1 do 2-3 palców lewe reki poczynajac od
malego palca. Na grupie wyczytalem jakies 2-4 lata temu ze kilkoro ludzi
mailo cos podobnego a jeden zwrócil uwage na ucisk jakiegos nerwu tuz przy
lokciu. W ramach testu przestalem sie opierac lewa reka na biurku i twardym
oparciu krzesla ustapilo wtedy zmienilem krzeslo aby mialo inne podlokietnik
i od tamtego czasu nigdy to dretwienie nie powrócilo. Mialem nawet w tym
czasie lekko otarta i stwardniala skóre w okolicy lokcia od podpierania sie
na tej lewej rece. Mi to pomoglo i komus tam jeszcze z grupowiczów
zaobserwuj swoja pozycje w czasie siedzenia przy kompie moze to to.

Pozdrowienia A.

7. Data: 2009-01-03 23:22:21

Od: "bartek" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesto siedze podparty :)))))
tak jak piszesz

Użytkownik "Andrzej" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> podpierania sie na tej lewej rece. Mi to pomoglo i komus tam jeszcze z
> grupowiczów zaobserwuj swoja pozycje w czasie siedzenia przy kompie moze

Bol plecow rankiem
nieustępująca reaktywacja EBV?
Ból w kolanach przy prostowaniu
pecherzyk zolciowy