drozdze piekarskie

11. Data: 2002-04-15 18:17:52

Temat: Re: drozdze piekarskie
Od: "rafal" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

z tego co kiedyś słyszałem to i w wypieczonym chlebie zdarzają się żywe
drożdże, pieczenie wszystkich nie zabija. ja zalewam je wrzątkiem a potem
jeszcze gotuję przez minutę i na koniec dodaję odrobinę masła. ale nie wiem
czy to ma sens, większość witamin zostaje zniszczona, zostaje jedynie
białko. tak więc picie takich drożdży jest jak najbardziej wskazane
wegetarianom.
jeśli chodzi o Kaję to rzeczywiście wypisuje brednie, jeśli jest taka mądra
to niech pije taką drożdżówkę, ciekawe jak długo pociągnie?

12. Data: 2002-04-21 23:00:36

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

rafal napisał(a):

> jeśli chodzi o Kaję to rzeczywiście wypisuje brednie, jeśli jest taka mądra
> to niech pije taką drożdżówkę, ciekawe jak długo pociągnie?

I pomyśleć, że jeszcze niedawno zalecali nam jedzenie drożdży, bo to źrodło
witamin B :-(
Sama nieraz sobie podjadałam "surowe" drożdże i jakoś nic mi nie było.
Teraz już wiem ( dopiero teraz!!!), że drożdży należy się wystrzegać.....ale
wolę już ciasto na drożdżach niż na proszku do pieczenia, który mi szkodzi.
Napisz proszę ( w punktach) jakie są konsekwencje spożywania drożdży.
Jakimi chorobami to grozi.

Kaja

13. Data: 2002-04-26 19:52:19

Od: "rafal" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

a więc:
1. drożdżyca
2. osłabienie organizmu
3. zaburzenie procesów metabolicznych
4. zniszczenie flory bakteryjnej
5. alergia (chyba)

jeśli nie masz ochoty parzyć drożdży to możesz kupić tabletki z drożdży
piwnych (dużo więcej wit. z grupy B niż w piekarskich)

14. Data: 2002-04-28 20:09:21

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

rafal napisał(a):

> [...]
>
> jeśli nie masz ochoty parzyć drożdży to możesz kupić tabletki z drożdży
> piwnych (dużo więcej wit. z grupy B niż w piekarskich)

Jeżeli to jest odpowiedź dla mnie, to dziękuję.
Tak btw, to kiedyś lubiłam sobie podjadać drożdże prosto z paczki lub
surowe ( przed upieczeniem) ciasto drożdżowe...Jakoś nigdy mi nic nie było,
ale teraz bedę się wystrzegała drożdży.

Kaja

Klinika snu - Łódź
zespół nadnerczowo płciowy