dzisiejsza 'UWAGA!' (tvn)

1. Data: 2003-06-12 18:12:50

Temat: dzisiejsza 'UWAGA!' (tvn)
Od: "Adam" <a...@...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

no i jakie odczucia? wg mnie lekkie przegiecie ze strony redaktora tvn...
szuka sensacji tam gdzie jej nie ma. nic nie wiadomo o sanitariuszu - moze
to ratownik medyczny z prawdziwego zdazenia? z tego co mowil pacjent to
lekarz byl potrzebny tylko po to, zeby sanitariusz mogl mu wyszukac obciete
palce...
i oczywiscie najwieksza zjebke dostal dyrektor pogotowia, za to ze nikt nie
chce dymac za 800 pln/mc... ehhh, powinni go za to conajmniej powiesic...

--
'ja wiem, że nadzieja jest matką głupich.
ale wolę być glupim z nadzieją,

Pozdrowienia
Adam

2. Data: 2003-06-12 22:43:53

Temat: Re: dzisiejsza 'UWAGA!' (tvn)
Od: "kristian" <k...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam bardzo, dzis nie mialem przyjemnosci obejrzec tego gornolotnego
programu, czy moglbys pokrotce opisać do czego sie ten pajac znowu
przyczepił?
P.S. Nie oglądam tego typu programów od czasów reportażu o krakowskim
pogotowiu, z którego jednoznacznie wynikało że wszystcy lekarzy to
alkocholicy pijący w pracy, a karetki to nic tylko ruchome piwiarnie ;-)
Pozdrawiam.

3. Data: 2003-06-13 07:22:07

Od: "Adam" <a...@...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W ostatnim odcinku zobaczylismy:bcb002$5ce$...@a...news.tpi.pl,
kristian <k...@2...pl> ktory/a napisal/a:
| Przepraszam bardzo, dzis nie mialem przyjemnosci obejrzec tego
| gornolotnego programu, czy moglbys pokrotce opisać do czego sie ten
| pajac znowu przyczepił?

tak w dwu slowach - mial bardzo za zle pogotowiu (woj opolskie) ze do
obciecia palcow przez pile tarczowa poslali karetke BEZ lekarza (mordercy,
psiakrew) pojechal TYLKO sanitariusz... a w sumie po tym wszystkim
poszkodowanemu bylo zal ze nie przyjechal lekarz, bo wtedy sanitariusz
moglby ew. poszukac paluchy w trocinach... reporter byl sie pofatygowal
nawet do funduszu zdrowia (co poszkodowanemu pewnie przez mysl nie przeszlo
nawet) i tam robil dobra robote pogotowiu. znajac fundusze to po prostu
zlikwiduja ten oddzial pogotowia (biorac lub obcinajac kontrakt) i tak
reporterzyna z tefałenu przysluszy sie miejscowej ludnosci... ehhh.. czego
sie nie robi dla popularnosci w telewizji...

aa, i na poczatku programu bylo "dzis, jak co czwartek, znowu sluzba
zdrowia" - czyli medycy juz maja wlasny kacik w tvn... extra.

| P.S. Nie oglądam tego typu programów

akurat nie zdazylem przelaczyc po faktach :)

| od czasów reportażu o krakowskim
| pogotowiu, z którego jednoznacznie wynikało że wszystcy lekarzy to
| alkocholicy pijący w pracy, a karetki to nic tylko ruchome piwiarnie

no, normal - ja jak chce pol litra to zawsze dzwonie na 999 :)) dowoz
gratis...

--

4. Data: 2003-06-13 08:30:47

Od: Mała Mi <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" napisał ...

> tak w dwu slowach - mial bardzo za zle pogotowiu (woj opolskie) ze do
> obciecia palcow przez pile tarczowa poslali karetke BEZ lekarza

Szukanie sensacji szukaniem sensacji, poziom programu
"Uwaga" poziomem programu "Uwaga" (raczej unikam,
wzmiankowanego nie widziałam), ale pytanie jest jedno.
Czy wyjazd karetki pogotowia bez lekarza jest zgodny
z przepisami ? Bo jakoś mi się nie wydaje.

Pozdrawiam !
Mała Mi

5. Data: 2003-06-13 09:11:11

Od: "Adam" <a...@...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W ostatnim odcinku zobaczylismy:bcc219$sjk$...@a...news.tpi.pl,
Mała Mi <p...@p...onet.pl> ktory/a napisal/a:
> [...]
| Czy wyjazd karetki pogotowia bez lekarza jest zgodny
| z przepisami ? Bo jakoś mi się nie wydaje.

wybor byl prosty - wysylac karetke z sanitariuszem albo czekac na przyjazd
jednynego lekarza na dyzurze. no to sytuacja bez wyjscia - albo nie pojedzie
nikt, i dyrektor dostanie po uszach, albo pojedzie sanitariusz i dyrektor
tez dostanie po uszach.. wybieraj... a zeby podjac taka decyzje (dyspozytor
albo sanitariusz?) trzeba miec jaja. normalny koles zlałby wszystko i
powiedzial: "mam to w dupie, ze gosc sie wykrwawi, czekamy na lekarza, takie
sa przepisy - i nikt nam nic nie zrobi" ale widac ten chcial zrobic cos
ponad przepisy - no i ma za swoje... trafil w obszar zainteresowan
redachtora tefałenu...

--

6. Data: 2003-06-13 09:38:50

Od: Mała Mi <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" napisał ...

> wybor byl prosty - wysylac karetke z sanitariuszem albo czekac na przyjazd
> jednynego lekarza na dyzurze.

Koniecznie chcesz udowodnić, że wszystko było w porządku,
a dyrektor pogotowia to niemal bohater ?
Prawda jest taka, że ciężko ranny czlowiek nie otrzymał
pomocy, która mu się po prostu należała.
Nie oglądałam program, więc ciężko mi dyskutować
o szczegółach, ale jakoś trudno uwierzyć, żeby na pogotowiu
z zalożenia (tak zostało zapisane w grafiku i wszyscy
o tym wiedzą) dyżurował jeden jedyny lekarz, a więc
z góry wiadomo, że w tym samym czasie sesnowną
pomoc może otrzymać tylko jeden człowiek w mieście.
Tak po prostu być nie może, więc zaistniała sytuacja,
która nie miała prawa zaistnieć i ktoś za to odpowiada.
Owszem - każde draństwo można próbować tłumaczyć
niskimi płacami oraz ogólnie ciężką sytuacją,
tylko że takie tłumaczenie bywa żałosne.

Mała Mi

7. Data: 2003-06-13 09:59:02

Od: "Adam" <a...@...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W ostatnim odcinku zobaczylismy:bcc627$6sd$...@n...news.tpi.pl,
Mała Mi <p...@p...onet.pl> ktory/a napisal/a:
| Owszem - każde draństwo można próbować tłumaczyć
| niskimi płacami oraz ogólnie ciężką sytuacją,
| tylko że takie tłumaczenie bywa żałosne.

hmm.. nie - to nie jest zalosne tlumaczenie - oberwal dyr. pogotowia, bo
nie byl w stanie znalezc lekarzy ktorzy by pracowali za 800 pln w
pogotowiu - fakt, jego wina, powinien z wlasnej kieszeni dolozyc do pensji.
nie probuje wytlumaczyc pogotowia - probuje tylko pokazac, ze to co
powiedzial i pokazal w swoim reportazu gosc z tvn jest wierutna bzdura.
na szczescie pewien etap w Polscesie skonczyl, i nie jest mozliwe zmuszanie
kogos do pracy jezeli ten ktos sobie tego nie zyczy - dawniej byly,i owszem
'nakazy pracy' - ale sie skonczylo, a ktos by chcial do tego wrocic -
przynajmniej dla mnie w podtekscie tego reportazu tak to wygladalo.

mozesz mi odpowiedziec, gdzie popelnil blad dyr. pogotowia? moze powinien
kazac zostac schodzacym po dyzurze?

nie mowiac juz o tym, ze wiekszosc sanitariuszy jest juz ratownikami
medycznymi w pelnym tego slowa znaczeniu i zaniedugo nie uswiadczysz
karetki z lekarzem... chyba ze znowu przyjdzie nastepny lapinski i w
przerwach pomiedzy dopuszczaniem lekow za zlotowke a wywalaniem dyr kas
chorych znowu nie podpisze ustawy o rat. med.

--

8. Data: 2003-06-13 11:25:49

Od: Mała Mi <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" napisał ...

> [...]
> nie byl w stanie znalezc lekarzy ktorzy by pracowali za 800 pln w
> pogotowiu - fakt, jego wina, powinien z wlasnej kieszeni dolozyc do

Jeżeli pogotowie nie posiada takiej liczby pracowników,
która umożliwiłaby mu funkcjonowanie, to wtedy ono
po prostu nie istnieje. A skoro istniało, to oczywiste,
że musiało (przynajmniej formalnie) zatrudniać taką
liczbę ludzi, która jego istnienie umożliwiała.
A że w krytycznej chwili nie było ich tam,
gdzie być powinni, to już inna sprawa.
Była karetka, powinna też być jej pełna obsada. Proste.

> nie probuje wytlumaczyc pogotowia - probuje tylko pokazac, ze to co
> powiedzial i pokazal w swoim reportazu gosc z tvn jest wierutna bzdura.

A może jednak zwrócenie uwagi na problem.
Ciebie bulwersuje fakt, że zły redaktor śmiał
mieć zastrzeżenia do dobrego dyrektora
(co to jest biedny, niedofinansowany i w ogóle).
A mnie przeraża całkiem co innego.
Płacę składki i tak mi się do dzisiaj wydawało,
że pewnego minimum w zamian mogę oczekiwać.
Nie żadnych fajerwerków, ale tego, że jak mi się
przydarzy np. wypadek samochodowy,
to przyjedzie do mnie lekarz w pełni
przygotowany do ratowania życia,
a nie ktoś (sztuk 1), kto akurat był pod ręką.
Fakt, że tak nie jest, jakoś dziwnie
narusza moje poczucie bezpieczeństwa.
A Twojego nie ?
Gdyby chodziło o ratowanie Ciebie lub kogoś
z Twoich bliskich też byś się tak roztkliwiał
nad bidulkami z pogotowia i rozprawiał
o ich niskich zarobkach itd. ?

Pozdrawiam !
Mała Mi

9. Data: 2003-06-13 12:05:02

Od: "Adam" <a...@p...spam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:bccca4$6tt$...@n...news.tpi.pl,
Mała Mi <p...@p...onet.pl> wystukał:
> [...]
> A że w krytycznej chwili nie było ich tam,
> gdzie być powinni, to już inna sprawa.
> Była karetka, powinna też być jej pełna obsada. Proste.

proste - jak drut. to w takim razie niech zamkna to pogotowie - bedzie
lepiej, prawda?

> Płacę składki i tak mi się do dzisiaj wydawało,
> że pewnego minimum w zamian mogę oczekiwać.

nie za takie skladki - placisz procentowo tyle co srednio placa mieszkancy
europy, ale w zywej gotowce to jakies 4-5 razy mniej. na wydatkach stalych
sie nie da oszczedzic - ceny samochodow, pradu, gazu, lekow, srodkow
medycznych typu plasterek sa bardzo zblizone, niektore wrecz wyzsze niz w
Polsce, wiec co? tnie sie po pensjach. zostaja albo ci ktorych
satysfakcjonuja te zarobki, albo ci ktorzy nie maja innego wyjscia. jednym
slowem zostaja niezadowoleni. a i ci odchodza z czasem. wniosek nasuwa sie
sam.

> Nie żadnych fajerwerków, ale tego, że jak mi się
> przydarzy np. wypadek samochodowy,
> to przyjedzie do mnie lekarz w pełni
> przygotowany do ratowania życia,
> a nie ktoś (sztuk 1), kto akurat był pod ręką.

wiesz, powiem ci jedno - jezeli nie daj boze zdazylby mi sie jakis wypadek,
to 100x bardziej wolalbym zeby ratowal mnie ratownik medyczny (czy
sanitariusz, kwestia nazewnictwa), przeszkolony do wykonywania niezbyt
trudnej pracy - wlasciwe rozpoznanie stanu zagrozenia zycia, szybka reakcja,
odwiezienie do centrum pomocy doraznej (sa algorytmy postepowania, wszedzie
tylko nie w naszym zakichanym kraju) - a nie lekarz ktory 'dorabia do
pensji' a moze to byc np patolog... zmeczony trzecim dyzurem pod rzad, bo
akurat dziecko idzie do szkoly i trzeba kupic nowe buty ze o ksiazkach nie
wspomne...
takie jest zalozenie ratownictwa medycznego - szybki dojazd, podtrzymanie
przy zyciu i szybkie dowiezienie do centrum pomocy - i zaden lekarz tam nie
jest potrzebny, czasy dr Ewy z serialu tvp dawno minely, i nikt nie bedzie
robil transfuzji na kuchennym stole. dowiezienie do centrum pomocy (szybkie)
jest podstawa calego systemu, a nie szybki przyjazd LEKARZA z ERką...

j.w.

--
Pozdrowienia

Adam GG# 402495

Registered wXPHome user :)

10. Data: 2003-06-13 12:37:08

Od: Mała Mi <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" napisał ...

> proste - jak drut. to w takim razie niech zamkna to pogotowie - bedzie
> lepiej, prawda?

Kolejny unik. :-/
Ponawiam więc pytanie.
Czy istnieje możliwe, aby dużur pogotowiu ratunkowym
pełnił jeden jedyny lekarz ?
Pytam oczywiście, czy jest to prawnie dopuszczalne
i oficjalnie zapisano "dyżur - doktor X i tylko on" itd.
Bo w to, że powinno być ich np. 4, ale ostał się
jeden, bo reszta miała "ważne sprawy", to akurat
mogę uwierzyć.

> nie za takie skladki - placisz procentowo tyle co srednio placa mieszkancy
> europy, ale w zywej gotowce to jakies 4-5 razy mniej.

Nie mam prawa oczekiwać ratowania życia ???
(bo o tym była mowa, ale byłeś łaskaw wykasować)
Chyba Ci się coś zaczyna mylić.

Mała Mi

Re: Namolne Katoliki
Wybielanie ząbków.