dziwna prośba (?)

1. Data: 2003-01-19 11:22:17

Temat: dziwna prośba (?)
Od: "DanKetch" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam prośbę! Mógłby ktoś w skrócie przedstawić symulację ratowania pacjenta w
szpitalu przy urzyciu respiratora? Chodzi mi o taki jakby krótki dialog,
(wiecie takie specjalistyczne sformuowania typu "siostro! skalpel") pomiędy
pielęgniarką (może być ich kilka) i doktorem. Acha pacjent umiera i w końcu
nie udaje się go uratować :-)
Z góry dziękuję!

--
chcesz zobaczyć moją mordkę?
howuser&userid=7985504

2. Data: 2003-01-19 11:31:08

Temat: Re: dziwna prośba (?)
Od: "WiseMan" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bedzie jakies przedstwienie ;)
Ja bym to zrobil tak: Siostro, dzwon do "Hadesu", mamy skorke. Pacjent:
aaa.aaa.aa... Doktór: juz mi go uciszyc. et caetera, bedzie nowoczesnie,
bleee ;P

--

prof. dr hab. \/\/ I S E |\/| A N
Spec-elektryk od gazowych dzwonków.

3. Data: 2003-01-19 13:21:16

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 19 Jan 2003 12:31:08 +0100, "WiseMan" <w...@w...pl> wrote:

>Bedzie jakies przedstwienie ;)
>Ja bym to zrobil tak: Siostro, dzwon do "Hadesu", mamy skorke. Pacjent:
>aaa.aaa.aa... Doktór: juz mi go uciszyc. et caetera, bedzie nowoczesnie,
>bleee ;P

"Prosze zadzwonic do dyrekcji, ze sie tlen konczy". I do pacjenta
"prosze gleboko oddychac bo zaraz zabraknie tlenu".

Pacjent " ja zaraz zaplace".

Pozdrawiam

dradam

4. Data: 2003-01-19 13:32:24

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 19 Jan 2003, DanKetch wrote:

> [...]
> pielęgniarką (może być ich kilka) i doktorem. Acha pacjent umiera i w końcu

ta proba nie jest dziwna ale bezsensowna

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

5. Data: 2003-01-19 13:43:17

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ta proba nie jest dziwna ale bezsensowna.

Dlaczego? Moze ktoś robi w szkole przedstawienie, albo jest Młodym
Obiecującym Autorem i tworzy wielką, realistyczną powieść? No i musi się
pozbyć jednego z bohaterów ;-)
O.

6. Data: 2003-01-19 16:27:35

Od: "DanKetch" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego? Moze ktoś robi w szkole przedstawienie, albo jest Młodym
> Obiecującym Autorem i tworzy wielką, realistyczną powieść? No i musi się
> pozbyć jednego z bohaterów ;-)
> O.

Dziękuję, że ktoś mnie zrozumiał :-) Może obiecującym autorem nie będę, ale
rzeczywiście piszę małe opowiadanie i chciałbym pozbyc się głównego
bohatera, w taki właśnie dramatyczny sposób - lekarze go ratują ale niestety
nie udaje się - to ma byc smutne zakonczenie...a nie powiedziałem ze to musi
być polski szpital
moze to byc zakończenie typowo amerykanskie (tak jak w filmach) - szybcy i
zgrani lekarze go towi na wszytsko aby uratowac pacjenta. (niestety na
darmo) to ma być krótki dialog typu
"Tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
- siostro!!! potrzebny respirator!!!
-Brak tęta! costam costam
kolejny impuls
tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
- Tracimy go!!!!
tiiiiiiiiiiiiiiiiiit
- boże!
- nie poddam się!!!
itd suche gadanie

7. Data: 2003-01-19 16:51:34

Od: Yellow Peril <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

DanKetch w wiadomości <b0ejnm$2bs$1@topaz.icpnet.pl> napisał/a:
> moze to byc zakończenie typowo amerykanskie (tak jak w filmach) - szybcy i
> zgrani lekarze go towi na wszytsko aby uratowac pacjenta. (niestety na
> [...]

Pooglądaj sobie troszke seriali medycznych - szczególnie polecam "na
dobre i na złe"
Posłuchaj dialogów i wzoruj się na nich, bo te życiowe rozmowy często
niebardzo nadają się do cytowania.

--
Yellow Peril
38 milionów Polaków zna się na medycynie i piłce nożnej.

8. Data: 2003-01-19 17:42:52

Od: "Hoody" <jcs[wytnijto]@o2 atupostawkropke pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yellow Peril" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> Posłuchaj dialogów i wzoruj się na nich, bo te życiowe rozmowy często
> niebardzo nadają się do cytowania.

Otoz to!!!

A ponadto - moja refleksja w strone autora opowiadania/scenariusza:
jesli zespol jest naprawde dobrze zgrany - to czesto niepotrzebne sa
zadne slowa, poza ew. rzuceniem nazwy leku i wymaganej dawki.
Kazdy zna swoje miejsce i obowiazki w trakcie reanimacji, czesto akcje
reanimacyjna pielegniarki rozpoczynaja zanim lekarz dobiegnie.
Z reguly tak wyglada to na oddzialach intensywnej opieki kardiologicznej,
gdzie logika nakazuje zatrudnianie personelu o najwyzszych kwalifikacjach.

Na koniec tej opisywanej akcji - ma byc to przeciez jak piszesz smutne
zakonczenie - slychac slowa: "Godzina zgonu - 14:58", czy ktora to tam ma
byc...
Musisz wiec zdecydowac sie jak dalece ubarwisz rzeczywistosc, aby
czytelnik nie usnal jak pod narkoza. Napisz na przyklad cos takiego:
...i tylko w tle slychac bylo alarm z konsoli pielegniarek, cykliczny szum
pracy
respiratora oraz niesmiale popiskiwanie pomp infuzyjnych, zagluszane
szuraniem butow/klapek/chodakow (niepotrzebne skreslic - chodzi o
obuwie medyczne z przydzialu szpitalnego - ostatnio dawano 20zl/osobe
rocznie
na ten szlachetny cel... NB: ponoc gdzieniegdzie zabroniono uzywania
glosnych
chodakow...). Nagle z impetem wpadl zaalarmowany lekarz dyzurny.
Jeden rzut oka wystarczyl mu na ogarniecie calej sytuacji. Krzyknal donosnym
glosem: "do k... nedzy - wlaczyc natychmiast Maszyne Ktora Robi PING,
to po to Owsiak kupil nam ja za te 5 milionow uzyskane ze sprzedazy
serduszka #1, zeby teraz stala w kacie i sie bezczynnie kurzyla???".

Pozdrowienia
Janusz (Hoody)
bywalec eRki kardiologicznej
(na szczescie jak dotad nie w charakterze pacjenta)
na ktorej nigdy nie slychac tego - jak piszesz -
"tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit",
nie wiem, moze na innych erkach dzwiek jest wlaczany na full...

9. Data: 2003-01-19 17:47:57

Od: Tinue <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hoody" <jcs[wytnijto]@o2 atupostawkropke pl> napisał/a

> [...]
> szum pracy
> respiratora oraz niesmiale popiskiwanie pomp infuzyjnych

W dzisiejszym "Na dobre i na złe":
Podczas szamotaniny przypadkiem odłączono pacjentkę od aparatury
monitorującej, a ta dalej nieśmiało popiskiwała pi, pi, pi...

To jest dopiero ubarwianie rzeczywistości :-))))
--
Uważam za rzecz wskazaną, by zrozumieć innego | TiNUE cyberHYENA
człowieka jako zwierzę, zanim gotów jestem | ~crocuta crocuta~

10. Data: 2003-01-19 18:13:52

Od: "Szanna" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tinue" <t...@w...tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> monitorującej, a ta dalej nieśmiało popiskiwała pi, pi, pi...
>
> To jest dopiero ubarwianie rzeczywistości :-))))

Gorzej, jak na monitorze bedzie linia izo... a maszyna zapomni zrobic
pi,pi,pi...

Szanna

Roboty medyczne
CZY stymuluje się odrastanie nóg po amputacji ?
Co to jest WODA MARTWA i ŻYWA ?
Bolące kolana
szukam informacji o kile....