dzwine gniazdo elektryczne

1. Data: 2003-04-25 06:33:55

Temat: dzwine gniazdo elektryczne
Od: "Vei" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Wczoraj zamontowalam sobie okap - pochlanaicz w nowym mieszkanku (dla mnie
nowe, a ogolnie to mieszkanie stare :) i co sie oakzuje. Wlaczylam kabelek
do gniazka i nie dziala. A dziala dopiero jak wlacze swiatlo w kuchni. Czy
da sie temu zaradzic bez kucia scian i grzebania w instalacji elektrycznej?

1. Data: 2003-04-25 06:46:13

Temat: Re: dzwine gniazdo elektryczne
Od: "KK" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Vei" <a...@g...pl> wrote in message
> [...]
> do gniazka i nie dziala. A dziala dopiero jak wlacze swiatlo w kuchni. Czy
> da sie temu zaradzic bez kucia scian i grzebania w instalacji

bez zobaczenia jak biegną kable to nic się nie da powiedzieć.
Jeśli ktoś tak zrobił celowo i kabelek do gniazdka biegnie od wyłącznika, to
nic się nie da zrobić.
Można np zrezygnować z wyłącnika włączając go na stałe, a wyłącznik światła
zrobić przy lampie, w postaci np. zwisającego 'dzynksa'.

jeżeli natomiast kabelek biegnie do góry, gdzieś do puszki, to może do się
coś pomieszać w puszce, ale bez zobaczenia to ja ci to mogę co najwyzej
wywróżyć, a nie doradzić.

1. Data: 2003-04-25 07:29:22

Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli ktoś tak zrobił celowo i kabelek do gniazdka biegnie od wyłącznika,
> nic się nie da zrobić.

To zależy, nie sądzę żeby ktoś robił to w ten sposób że żarówka jest
podłączona szeregowo z gniazdkiem, to było by bez sensu (ale sytuacja bez
wyjścia).
Prawdopodobnie jest tak że do jednego bieguna włącznika jest podłączony
przewód fazowy a do drugiego jest podłączony przewód od lampy i przewód
od gniazdka. Będzie to zrobione albo w puszce samego gniazdka, albo w
puszce z której doprowadzone są przewody nad gniazdkiem, w każdym razie
gdzieś to połączenie musi być. Wystarczy wtedy odłączyć ten przewód
od gniazdka i podłączyć go do fazy. Ale po co takie rozwiązanie ??????

Pozdrawiam

Darek

1. Data: 2003-04-25 09:02:01

Od: "Vei" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gdzieś to połączenie musi być. Wystarczy wtedy odłączyć ten przewód
> od gniazdka i podłączyć go do fazy. Ale po co takie rozwiązanie ??????

To blok z 1975 r. w Lodzi. Co smiesznijsze rozmawialam z rodzian i znajomymi
z Lodzi - mieszkaja w roznych dzielnicach - blokach, wiezowcach - i zdarzaly
sie takie cuda :)) Wprawdzie akurat nikt z moich znajomych nie poprawial
takich gniazdek, a do tego poprzedni wlasciciel mieszkania twierdzi, ze nie
wie nic o tym, co zreszta pewnie jest parwda, bo to kontakt nad szafkami
kuchennymi - jakby typowo dla pochlaniacza tam umieszczony.
No nic - trzeba bedzie wezwac magika od pradu.

1. Data: 2003-04-25 09:35:42

Od: "Janus, Pawel" <P...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

> kuchennymi - jakby typowo dla pochlaniacza tam umieszczony.
> No nic - trzeba bedzie wezwac magika od pradu.

Moim zdaniem sprawa prosta do zrobienia.
Są dwie możliwości:
1) W włączniku prąd jest przekazywany do dwóch kabelków (lampy i do
gniazdka). Wystarczy zmostkować kabelek do gniazdka i sprawa załatwiona.
2) Z włącznika prąd idzie do puszki i tam się rozgałęzia na lampę i
gniazdko. I tu jest sprawa gorsza, chyba, że w puszcze jest przy okazji
jakiś inny kabel prądowy z prądem na stałe z którym można kabel do
gniazdka zmostkować. Jak masz probówkę to możesz się pobawić.

1. Data: 2003-04-25 19:19:27

Od: "news.tpi.pl" <j...@c...retsat1.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vei" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kuchennymi - jakby typowo dla pochlaniacza tam umieszczony.
> No nic - trzeba bedzie wezwac magika od pradu.

To wcale nie typowo umieszczony kontakt do pochłaniacza tylko przerobiona
instalacja.
Pierwotnie była tam lampa nad kuchnią gazową tak mam np. na Retkini.
Też przerobiłem lampę na gniazdo.
Pierwotnie zapalało się światła w kuchni przełącznikiem świecznikowym
Po przerobieniu wystarczy wyłącznik a ten trzeci przewód który dochodził
do przełącznika i był fazowym do tej lampy nad kuchnią
wystarczy przyłączyć razem z przewodem fazowym zasilania lampy górnej
w puszce wyłącznika.
Powodzenia.

--
Jerzy Stanisław