Re: : elektryka: falownik, stabilizator?...

From: Panslavista <p...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: : elektryka: falownik, stabilizator?...
Date: Thu, 31 Jul 2008 02:38:01 -0700 (PDT)

On 30 Lip, 18:38, Grzegorz Brycki <g...@o...pl> wrote:
> Witam,
>
> W sumie nie wiem dokładnie jak to się nazywa ani czy jest masowo
> produkowane, ale liczę na Waszą pomoc. Szukam urządzenia, które
> montowałoby się tuż za przyłączem prądu do domu (czy też tuż za głownyi
> bezpiecznikami?), które usuwałoby wszystkie przepięcia, regulowało
> napięcie tak by było równe idealnie 230V, tworzyło ustabilizowaną
> sinusoidę (falownik?) - czyli coś co sprawiałoby, że prąd w domu jest po
> prostu lepszej jakości i bezpieczniejszy dla wszystkich urządzeń
> elektrycznych w domu.
>
> --
> [...]

Są takie indukcyjne regulatory napięcia jedno bądź trzyfazowe,
konstrukcje różne - regulacja tranduktorem, większych mocy regulowane
silnikiem. W zasadzie jest to autotransformator z płynnie regulowaną
przekładnią. Takie urządzenia nie zniekształcają sinusoidy. Nowsze to
falowniki - sterowane elektronicznie, najczęściej procesorowo. Jeżeli
chodzi o agregaty czystą sinusoidą dysponowały jedynie radzieckie z
demobilu wojskowego, czasem dostępne na Allegro, lub w Agencjach
Mienia Wojskowego.
Separację galwaniczną można uzyskać w transformatorach lub w
przeksztatnikach maszynowych.