[film] trojkolowcem po gorach w ciezkim terenie

1. Data: 2006-07-05 07:28:57

Temat: [film] trojkolowcem po gorach w ciezkim terenie
Od: "rolins" <r...@n...plWYTNIJTO> szukaj wiadomości tego autora

Zapraszam na kolejny film z jazdy na górskim handbike`u

http://www.rolins.webtech.pl/sport-on/menugora/galer
ia/video/mountain_handbike4.avi

więcej zdjec i filmow na www.sport-on.com

2. Data: 2006-07-05 07:48:26

Temat: Re: [film] trojkolowcem po gorach w ciezkim terenie
Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W środę 05-lipca-2006 o godzinie 09:28:57 rolins napisał/a

>Zapraszam na kolejny film z jazdy na górskim handbike`u

>http://www.rolins.webtech.pl/sport-on/menugora/gale
ria/video/mountain_handbike4.avi

Wiesz co?

Jesteś WIELKI!

Autentycznie jestem pełen podziwu!

Adam Pietrasiewicz
Ogarnęła Cię lekka paranoja? Ktoś Ci do listów zagląda?
http://www.paranoik.w.pl

3. Data: 2006-07-05 07:58:54

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W środę 05-lipca-2006 o godzinie 09:28:57 rolins napisał/a

>Zapraszam na kolejny film z jazdy na górskim handbike`u

>http://www.rolins.webtech.pl/sport-on/menugora/gale
ria/video/mountain_handbike4.avi

A powiedz, czemu korby nie są po jednej stronie, tylko tak jak pedały
w rowerze?

4. Data: 2006-07-05 08:59:03

Od: "Wiesław" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No ekstra szacuneczek, ja chcę sobie zrobić coś takiego ale na czrerech
kołach i wszystkie koła niezależne zawieszone, napędzane było by to
silnikiem od wózka inwalidzkiego. Powiedz mi czy przednie zawieszenie
robiłeś sam na podstawie własnego pomysłu (projektu)?? Po zobaczeniu tego
filmu widzę że nie trzeba z tyłu 2 kół ja mogę pedałować nogami ale, siła
nóg to gdzieś 20 % dlatego muszę się wspomagać prądem :)
Na stronce byłem, ale jeszcze zaczekamy :)
pozdrawiam Wiesław

5. Data: 2006-07-05 14:14:38

Od: "rolins" <r...@n...plWYTNIJTO> szukaj wiadomości tego autora

> A powiedz, czemu korby nie są po jednej stronie, tylko tak jak pedały
> w rowerze?

zwyklym handbike`u robi sie korby po jednej stronie poniewaz naped jest
jednoczesnie kierownica i w ten sposob zwieksza sie stabilnosc roweru ( nie
ma przypadkowych ruchow)

w moim rowerze natomiast jest rozdzielona kierownica od napedu wiec zeby
lepiej wykorzystac sile napedowa jest zastosowany naped korbowy naprzemienny

6. Data: 2006-07-05 14:16:46

Od: "rolins" <r...@n...plWYTNIJTO> szukaj wiadomości tego autora

Powiedz mi czy przednie zawieszenie
> robiłeś sam na podstawie własnego pomysłu (projektu)??

jest to zrobione wg mojego projektu ale rozwiazanie jest od lat znane w
motoryzacji

7. Data: 2006-07-05 16:37:39

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W środę 05-lipca-2006 o godzinie 16:14:38 rolins napisał/a

> [...]

>lepiej wykorzystac sile napedowa jest zastosowany naped korbowy naprzemienny

No to ja się PONOWNIE zapytuję:

Czy napęd korbowy naprzemienny jest bardziej, czy mniej wydajny?

Bo ja przy jakiejś poprzedniej rozmowie zrozumiałem, że to właśnie
korby po jednej stronie dają wydajniejszą jazdę...

8. Data: 2006-07-05 17:44:13

Od: "rolins" <rolins********@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy napęd korbowy naprzemienny jest bardziej, czy mniej wydajny?
>
> Bo ja przy jakiejś poprzedniej rozmowie zrozumiałem, że to właśnie
> korby po jednej stronie dają wydajniejszą jazdę...

jednostronne sa szosowym w handbike`u bardziej odpowiednie gdyz daja lepsza
kontrole i rower jest stabilniejszy , natomiast w goralu lepsze sa
naprzemienne. Zreszta w szosowym tez naprzemienne byly by lepsze ale powstal
by problem wibracji i niekontrolowanych ruchow.

9. Data: 2006-07-05 17:53:08

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W środę 05-lipca-2006 o godzinie 19:44:13 rolins napisał/a

> [...]
>naprzemienne. Zreszta w szosowym tez naprzemienne byly by lepsze ale powstal
>by problem wibracji i niekontrolowanych ruchow.

Ja mam taki wózek korbowy, zwyczajny, z WSO w Warszawie - taki
najbardziej prymitywny. No i tam są korby naprzemienne i ja sobie z
nimi radzę bez kłopotu.

Ale on jeździ powolutku.

Czy myślisz, ze z korbami jednostronnymi jeździłbym szybciej? Czy
wolniej?

Bo ja już nic nie rozumiem...

To chyba Interpio pisał, że jednostronne dają większą moc na koła...

10. Data: 2006-07-06 21:39:48

Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> napisał w wiadomości

> To chyba Interpio pisał, że jednostronne dają większą moc na koła...

W normalnych rowerach muszą być korby ustawione na przemian, bo nogi nie mają funkcji
chwytnych aby korba wróciła z powrotem.
Poza tym dolne partie ciała to ponad 60 % mięśni ciała i siła nawet nacisku na jedną
korbę jest spora.
W rękach nawet tych najbardziej zbudowanych, procentowo liczba mieśni jest mniejsza.

W przypadku rąk warto, posłużyć się przykładem:
pompek, więcej ich zrobimy na dwóch rękach niż na jednej, podobnie jest z siłą
nacisku obu rąk na korby.
Tylko stare typy wózków korbowych mają korby na przemian.
Adam proponowałbym wymianę piasty na 3, 5 lub 7 przełożeń i spróbowałbym wymienić,
wkład suportu na taki od górala i korby zębatką też.

W wózkach tego typu widziałem, zamontowane zwykłe wąskie widełki, które potem
fabrycznie na chama są rozginane zamiast od razu wstawić widełki od górala.
Zębatka pośrodkowa jest taką śrubą przymocowana,
pomiędzy ośką a zębatką, w wyniku pracy zębatki, często gwint, do której jest ona
przymocowana, wyrabia się i najczęściej ludzie ratują się zaspawując zębatkę na
stałe.
Zamiast tego przez całą długość ośki lub przez część ale samej ośki, powinien
przechodzić gwint i na śruby po środku zębatka winna być skręcowna.

--
Pozdrawiam Piotrek

Zdecydowanie poznam bogatą Panią, wiek bez znaczenia, mile widziana chorowita.

Work Service
dofinansowanie "na paliwo" ? "dajazd" ?
Problem dyskryminacji osób niepełnosprawnych na rynku pracy . dyrektywy Unii Europejskiej
II grupa inwalidzka a zatrudnienie - kto wydaje zgodę?
[WRO] Piwnica dla niepełnosprawnego Jacka