Re: fotografia

Data: 2004-04-11 00:17:26
Temat: Re: fotografia
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com>

"Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> wrote in message
news:c59iaf$1tm$1@news.onet.pl...

Pare uwag do doskonalego opisu Rafala:

> Skanuj w niedużych rozdzielczościach, bo sieć nie lubi "ciężkich"
> zdjęć.

To mozna zmienic potem, patrz punkt "zmniejsz do rozmiarów 400
do 600 pikseli".

> Potem w programie graficznym usuń kurz i zarysowania

Duzo wysilku, niewielki efekt. Ja ten etap pomijam jesli skanuje zdjecia.

> (skany z
> negatywów z reguły nie wymagają już tego typu zabiegów, bo skanery są
> wyposażone w opcję czyszczenia obrazu), wykadruj zdjęcie, zmniejsz do
> rozmiarów 400 do 600 pikseli dłuższy bok i zachowaj jako jpg z dość dużą
> kompresją (ale maksymalnie 50% bo inaczej zdjęcia bardzo stracą na jakości).

Tu uwazaj, bo np. IrfanView podaje w procentach jakosc, a nie kompresje.
To znaczy, in wiekszy procent, tym lepsza jakosc. Ja na ogol uzywam 80%.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz